Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Lista kontrolna do tworzenia maili o wysokiej konwersji
Copywriting Email marketing KonwersjaŹródło:
Chase Dimond przygotował taką checklistę składającą się z 9 punktów, której używa jego agencja marketingowa do sprawdzania maili, które mają zostać wysłane potencjalnym klientom. Jeśli chcesz, aby Twoje maile dobrze konwertowały, sprawdzaj je według tej listy.
1.Tytuł maila doprowadź do perfekcji
Dobry tytuł musi zrobić dobre pierwsze wrażenie. W innym wypadku adresat maila go nie otworzy.
Upewnij się więc, że temat Twojego maila:
• Przykuwa uwagę odbiorcy
• Odnosi się do zainteresowań odbiorcy
• Wręcz zaprasza do otwarcia maila
2.Wykorzystaj tekst podglądu
Daj odbiorcom kolejny powód do otwarcia Twojego maila poprzez tekst podglądu (w skrzynce mailowej pokazywany jest ten tekst zaraz po tytule maila jako taka zajawka treści maila).
Możesz:
• Rozwinąć myśl zawartą w temacie maila
• Pokazać zapowiedź czyli co użytkownik znajdzie w tym mailu
• Zawrzeć CTA (wezwanie do działania), które sprawi, że adresat otworzy Twojego maila
Tekst podglądu jest taką drugą szansą, aby zapewnić otwarcie maila. Dobrze więc wykorzystaj tą szansę.
3.Korekta treści
Znajdź i popraw:
• Literówki i błędy ortograficzne
• Błędy interpunkcyjne
• Błędy składniowe i gramatyczne
Pojedynczy błąd może zepsuć cały Twój mail. Nie pozwól więc, aby tak się stało. Możesz skorzystać z tego oto schematu:
1.Zrób sobie przerwę po napisaniu treści maila
2.Przeczytaj maila na głos
3.Sprawdź czy mail jest przejrzysty (np. ma odpowiednie odstępy między liniami tekstu)
4.Sprawdź temat maila
5.Sprawdź pisownie i gramatykę (możesz użyć do tego odpowiednich narzędzi)
6.Sprawdź imiona i nazwiska zawarte w mailu
7.Sprawdź daty i liczby zawarte w mailu
8.Zobacz jak mail wygląda na różnych urządzeniach (np. na telefonie, komputerze)
9.Zapytaj się o opinię na temat maila innego członka zespołu lub innej osoby.
4.Sprawdź listę odbiorców
Upewnij się, że realizujesz wysyłkę do właściwego segmentu Twojej listy mailowej.
To do kogo wysyłasz jest tak samo ważne jak treść maila.
5.Przetestuj swoje CTA i linki w mailu
Przejrzyj raz jeszcze swój e-mail i kliknij w każdy:
• link
• przycisk
• wezwanie do działania (CTA)
Sprawdź czy wszystko działa tak jak planowałeś.
6.Dopasowanie do urządzeń mobilnych
Twój mail powinien tak samo świetnie prezentować się na telefonach komórkowych jak i na dużych ekranach (np. laptopie). Dlatego w mailu zaimplementuj:
• responsywny wygląd strony (maila)
• odpowiedniej wielkości czcionkę, którą da się bez problemu przeczytać
• łatwo klikalne CTA
• optymalizację obrazków do wielkości ekranu
Pamiętaj, że większość ludzi otwiera maila na swoich telefonach.
7.Optymalizacja pod wszystkie skrzynki pocztowe i urządzenia
Upewnij się, że Twój mail będzie się wyświetlał poprawnie w:
• Gmailu
• Outlooku
• Apple Mail
• Na skrzynkach polskich dostawców (np. onet, wp, interia)
8.Czas wysłania maila
Upewnij się, że Twój mail zostanie wysłany:
• W odpowiednim dniu tygodnia
• W odpowiedniej porze dnia
To kiedy najlepiej wysłać maila musisz określić na podstawie preferencji Twoich odbiorców (a to wymaga wcześniejszego testowania).
Dobry timing wysyłki jest kluczowy, jeśli chcesz zarabiać.
9.Wyślij test maila
Wyślij testowo maila do siebie i członków Twojego zespołu. Sprawdź jeszcze raz czy wszystko jest tak jak powinno. Jeśli tak - możesz wysłać maila do Twojej listy odbiorców.