logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Niezrozumiały język

Czy warto używać technicznego języka w opisach produktów?

Content Marketing Copywriting Pisanie
Źródło:



Załóżmy, że masz zamiar wypuścić na rynek nowy detergent do prania i spodziewasz się, że osiągnie on naprawdę dobre wyniki. Twoi inżynierowie opracowali przełomową formułę, która w testach zdziałała cuda w usuwaniu plam.

Jak jednak wyjaśnić to klientom?

Doświadczeni marketerzy wiedzą, że lepiej jest skupić się na korzyściach, a nie zagłębiać się w szczegóły techniczne.

Rekomendacja

• Unikaj zbyt technicznego języka podczas opisywania produktu (np. ten szampon zawiera pantenol, glicerynę i kwas cytrynowy).

• Zamiast tego skup się na opisywaniu zalet produktu przy użyciu prostego języka (np. ten szampon pozostawia włosy jedwabiste i lśniące oraz zapobiega łupieżowi).

• Wtedy ludzie będą bardziej skłonni do zakupu produktu. Zwłaszcza jeśli wcześniej niewiele wiedzieli o produkcie.

Wnioski

• Ludzie są mniej skłonni do zakupu produktów, gdy w tekście reklamy używany jest język techniczny.

• W przeprowadzonych badaniach ludzie byli o 15,7% mniej zainteresowani zakupem kołdry, gdy w reklamie użyto języka technicznego ("Wykonana z włókien sojowych z wielowarstwowym karbowaniem 3D") w porównaniu z opisanymi korzyściami ("Jest miękka i ciepła, oddychająca, puszysta i nie przywiera").

• W przeprowadzonych badaniach ludzie mieli o 11,9% mniejszą chęć zakupu detergentu do prania, gdy pokazano im reklamę, w której używano języka technicznego ("wysokie stężenie, [...] enzymy biologiczne i neutralne pH") w porównaniu z reklamą skupiającą się na zaletach produktu ("nie pozostawia osadów, zapobiega przebarwieniom i jest łagodny dla skóry").

• Efekt ten znika, gdy szczegóły techniczne dotyczące produktu są ważne, aby go wyróżnić (na przykład w przypadku powerbanku, gdzie ważny jest czas ładowania i pojemność) albo gdy ludzie mają dużą wiedzę techniczną.

Dlaczego to działa?

• Reklamy i produkty mniej nam się podobają, gdy są trudniejsze do zrozumienia. Nieznajomy lub techniczny język nie jest dla nas tak łatwy do zrozumienia, ponieważ często używane są tutaj słowa, których znaczenia nie znamy.

• Jeśli nie rozumiemy opisu produktu, jesteśmy również mniej skłonni uwierzyć w produkt.

• Z drugiej strony, jesteśmy bardziej pozytywnie nastawieni do reklamy, którą łatwo możemy zrozumieć i przetworzyć mentalnie.

• Łatwe do zrozumienia reklamy wydają się bardziej autentyczne i przekonujące. Ma to wpływ na to, jak oceniamy produkt.