logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Last Crumb

Jak sprzedać pudełko 12 ciastek za 140 dolarów?

Case study Marketing szeptany Taktyki marketingowe
Źródło:



Jak sprawić, by ludzie płacili 140 dolarów (prawie 600 zł) za pudełko 12 ciastek? Brzmi niemożliwie, prawda?

Ale firmie Last Crumb taka sztuka się udaje. Przekształciła ona bowiem ciasteczka w symbol statusu luksusu.

A oto kilka liczb pokazujących skalę sukcesu firmy:
• Każda transza sprzedaje się w mniej niż 30 sekund
• W pierwsze 3 miesiące działalności firma sprzedała ciasteczka za ponad milion dolarów…
• …nie wydając przy tym nawet dolara na reklamę
• Na liście oczekujących jest ponad 225 tysięcy klientów

Bądźmy szczerzy – ciasteczka nie są zazwyczaj kojarzone z luksusem. Pomimo tego Last Crumb nadała ciastkom luksusowy charakter. A zrobili to w ten oto sposób:

Luksusowy przedmiot mody

Last Crumb czerpie garściami od luksusowych marek modowych takich jak np. Saint Laurent. Last Crumb zapewnił najwyższej jakości doświadczenie klienta poprzez elementy wizualne, copywriting i projekty opakowań produktów.

Identyfikacja wizualna marki

Elegancka i minimalistyczna identyfikacja wizualna marki, obejmująca modne obrazy, które emanują luksusem i odróżniają Last Crumb od zwykłych marek ciastek.

Głosy marki i copywriting

Last Crumb skrupulatnie dobiera swój język, aby naśladować luksusowe marki modowe.

Kiedy wchodzisz na stronę Last Crumb, nie chodzi tylko o zamawianie ciasteczek online. Tutaj chodzi o zanurzenie się w "Last Crumb Experience", które odróżnia je od innych firm produkujących ciasteczka.

Opakowanie produktu

Opakowanie produktu zostało stworzone stworzone z myślą o "sprawieniu, że paragony zakupowe będą przedmiotem zazdrości zarówno sąsiadów, jak i osób obserwujących media społecznościowe”.

Zobacz jak wygląda i co zawiera każde opakowanie ciasteczek:

Opakowanie Last Crumb

Sygnalizacja statusu społecznego jest kluczową wartością oferowaną przez luksusowe marki.

Firma Last Crumb stworzyła podobne doświadczenie, aby umożliwić klientom "pochwalenie się" swoimi ciasteczkami tak jakby to była designerska torebka.

Medialny szum dzięki ekskluzywnym "dropom"

Last Crumb przyjął tu model sprzedaży podobny do modelu odzieży ulicznej takich marek jak Supreme, Represent, a nawet Jordan, wprowadzając ekskluzywne i limitowane kolekcje znane "Cookie Drops". Sprzedaż ciasteczek nie odbywa się cały czas, ale podczas takich okienek sprzedażowych zwanymi dropami. Dropy odbywają się co 2 tygodnie.

Cookie Drop

Przed każdą premierą "kolekcji ciasteczek" klienci mają możliwość dołączenia do listy oczekujących za pośrednictwem poczty elektronicznej lub SMS-ów. W ten sposób zorganizowano pierwszą sprzedaż ciasteczek i 300 subskrybentów, którzy byli zapisani na liście oczekujących, wykupiło cały zapas ciasteczek zaledwie w kilka minut.

Istota luksusu jest zakorzeniona w ekskluzywności - posiadaniu czegoś, co nie jest łatwo osiągalne dla wszystkich. Strategia ta doskonale wpisuje się w strategię Last Crumb, mającą na celu ugruntowanie pozycji "symbolu statusu".

Z tego powodu Last Crumb zgromadził na liście oczekujących ponad 200 000 osób, generując w ten sposób medialny szum i wspierając organiczny marketing szeptany.

Tykające odliczanie oznacza dostępność pudełek z ciasteczkami, wywołując emocje do momentu, aż cała ilość ciasteczek nieuchronnie się wyprzeda.

Poczta pantoflowa

Last Crumb stało się popularne dzięki filmom z rozpakowywania ciasteczek, które zawładnęły Internetem. To właśnie dzięki takiemu marketingowi szeptanemu firmie udało się sprzedać ciasteczka za ponad milion dolarów w ciągu pierwszych trzech miesięcy działalności. I co najważniejsze - nie wydając ani dolara na marketing.

Ekskluzywność i luksusowy charakter marki wprawia w ruch pozytywny cykl, w którym każdy, kto dostanie w swoje ręce te ciasteczka, jest "zmuszony" się nimi pochwalić.

Koncepcje niedoboru i limitowanych edycji odgrywają kluczową rolę w napędzaniu tego organicznego zjawiska szeptanego.

Jak wdrożyć to swojej firmie?

• Czerp inspirację od luksusowych marek z innych branż i naśladuj ich podejście do projektowania marek.
• Zwróć uwagę na każdy szczegół doświadczenia klienta, a nawet na każde użyte słowo w Twoim przekazie medialnym.
• Istota luksusu jest głęboko zakorzeniona w ekskluzywności. Wykorzystaj rzadkość i ekskluzywność, aby wzbudzić oczekiwanie i uczynić ze swojej marki "symbol statusu".
• Zastanów się, co możesz zrobić, aby zmotywować klientów do zaprezentowania Twojego produktu i budowania organicznego przekazu szeptanego.