logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

USP

USP czyli sekret wyróżniania się w sieci

Oferta Strategia
Źródło:



Jeśli chcesz, aby Twoja marka i biznes wyróżniały się na tle konkurencji, to odpowiedź leży w unikalnej propozycji sprzedaży (z ang. Unique Selling Proposition czyli USP).

USP to wyjątkowy wyróżnik, który odróżnia Cię od konkurencji. Nie chodzi tutaj jednak tylko o bycie innym lub znalezienie niszy. Chodzi o bycie wyjątkowym w sposób ważny dla docelowej grupy odbiorców. Powinno pomóc im odpowiedzieć na pytanie: "Dlaczego powinienem wybrać właśnie Twoją firmę spośród niezliczonych innych opcji?"

Znaczenie USP

Jeśli działasz na rynku, na którym jest mnóstwo podobnych produktów bądź usług, które Ty sprzedajesz, to bardzo łatwo zostać przeoczonym. No chyba, że jesteś w stanie dzięki USP przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Chodzi o to, żeby dać potencjalnemu klientowi jakiś powód, aby wybrał Twoją ofertę.

Jak znaleźć swoją USP

Nie wystarczy wybrać czegoś przypadkowego i zakomunikować światu, że to jest Twoja USP. Znalezienie swojej USP wymaga głębokiego zrozumienia własnych kompetencji w połączeniu z badaniami rynku:

Krok 1: Badania Po pierwsze, dowiedz się, co oferuje twoja konkurencja i zidentyfikuj luki. Sprawdź co mówią ludzie w negatywnych recenzjach produktów lub usług Twojej konkurencji. Przyjrzyj się usługom i produktom konkurencji i zobacz czego im brakuje.

Krok 2: Ocena umiejętności Sporządź listę swoich umiejętności, doświadczeń i wszelkich unikalnych aspektów. Następnie porównaj to z badaniami rynku przeprowadzonymi w kroku 1. Jeśli widzisz, że Twoje umiejętności są w stanie wypełnić te luki u konkurencji, to masz już swojego kandydata na USP.

Krok 3: Analiza odbiorców Wejdź na media społecznościowe i znajdź osoby, które zadają pytania na temat dziedziny, w której jesteś dobry. Powiedz tym ludziom dokładnie, w jaki sposób możesz pomóc im przezwyciężyć ich konkretne wyzwania. I słuchaj tego, co Ci ludzie mają do powiedzenia. Czy Twoje rozwiązanie spotkała się z pozytywnym odzewem?

Pamiętaj, że Twoja USP powinna być:
• Istotna dla klienta (nie dla Ciebie)
• Niełatwa do powielenia przez konkurencję
• Dająca się łatwo zademonstrować poprzez produkt lub usługę (opowiedz i pokaż)

Najczęstsze błędy

Błąd 1: Po prostu wybranie czegoś To, że wybierzesz jakąś USP nie oznacza, że jesteś w tym dobry. Powinno być odwrotnie. Zidentyfikuj w czym jesteś dobry i wyjątkowy, a w czym nie jest dobra Twoja konkurencja, i na tej podstawie wybieraj swoją USP.

Błąd 2: Bycie zbyt ogólnikowym Nie używaj terminów takich jak "najlepsza jakość", "doskonała obsługa", "pomagam firmom" lub "pomagam ludziom". To nie są wyróżniki. Są szerokie, niejasne i bez znaczenia.

Błąd 3: Zbyt skomplikowane Twoja USP powinna być łatwa do zrozumienia i przekazania. Powinieneś być w stanie powiedzieć to komuś, kto potrzebuje Twojej pomocy, a on powinien dokładnie zrozumieć, co robisz i dla kogo to robisz.

Dobrze zdefiniowana USP powinna przyciągać właściwych klientów i odpychać niewłaściwych.