logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Instagram

Skuteczny lejek dla Instagrama

Case Study Facebook / Instagram Lejek sprzedażowy
Źródło:



Instagram nie jest typowym kanałem pozyskiwania leadów. Ale Justin Phillips pokazał, że nawet Instagram może być świetnym kanałem marketingowym.

Justin Phillips jest założycielem Support Black Colleges, marki odzieżowej, której roczny przychód osiągnął 10 milionów dolarów w ciągu zaledwie 3-4 lat od startu.

Justin wykorzystując świetne treści na Instagramie oraz korzystając ze zautomatyzowanego lejka sprzedażowego:
• zwiększył liczbę obserwujących z 10 tys. do 870 tys.
• dodawał ponad 10 tys. osób miesięcznie do swojej listy e-mailowej
• osiągnął 8-cyfrowe przychody ze sprzedaży

A oto jak Justin zbudował swój lejek sprzedażowy:

#1. Góra lejka (TOFU): Znajdź zwycięską treść i rozdawaj ją za darmo

Jeśli popatrzysz na treści, które Justin udostępnia na swoim Instagramie, to znajdziesz w nich pewien schemat. Jest to: film udostępniający ekran, w którym mówi od "darmowej dostawie XXX" lub "tajnym dostawcy XXX".

Justin testował na dużą skalę różne typy treści takie jak klipy podcastów, infografiki i filmy instruktażowe. I odkrył, że jego filmy instruktażowe działają 10 razy lepiej niż inne formaty. Teraz wykorzystuje je do zwiększania świadomości w górnej części lejka dla swojego konta.

#2. Środek lejka (MOFU): Nagradzaj zaangażowanie w treści i buduj lejek leadowy z kołem zamachowym

Tworząc treści Justin kieruje się zasadą: spraw, aby treści były tak dobre, by ludzie chcieli je zachować. I właśnie dlatego jego lejek na Instagramie działa.

Lejek leadowy w formie koła zamachowego:
• Wezwanie do działania (CTA) na końcu filmu i opisu z prośbą do użytkownika o komentarz ze słowem kluczowym takim jak "marka", aby uzyskać więcej darmowych treści.
• Wykorzystanie narzędzia ManyChat i automatyzacji, dzięki której użytkownicy, którzy odpowiedzą w komentarzu "marka", otrzymają bezpośrednią wiadomość z linkiem do bezpłatnych treści.
• Użytkownicy są przekierowywani na stronę docelową (landing page), na której muszą podać dane kontaktowe, aby otrzymać bezpłatną zawartość.
• Koło zamachowe pojawia się, kiedy post otrzymuje setki komentarzy w ciągu pierwszych 10 minut. Użytkownicy komentujący słowo kluczowe mówią algorytmowi Instagrama, że jego treść jest warta rozpowszechnienia.
• W rezultacie więcej nowych użytkowników może zobaczyć treść, co napędza popyt na początku lejka!

#3. Dół lejka (BOFU): Najlepszy czas na ponowną sprzedaż jest ten zaraz po pierwszym zakupie

Lejek jest kontynuowany na stronie, na której użytkownicy oglądają darmowy film. Tuż poniżej znajduje się wezwanie do działania (CTA), aby zachęcić użytkowników do skorzystania z płatnego programu.

Najlepszym momentem na ponowną sprzedaż jest chwila po dokonaniu zakupu. Szczególnie w tym przypadku użytkownicy są bardziej skłonni do odwzajemnienia się, ponieważ właśnie otrzymali bezpłatnie wartościowe materiały.

Najlepsze jest to, że dodatkowa sprzedaż jest płynnie zintegrowana z doświadczeniem użytkownika jako krok drugi darmowego wideo, a nie jako osobna oferta. To celowe podejście zachęca użytkowników do płynnego przechodzenia od bezpłatnych treści do oferty Premium.

Podsumowanie

Górna część lejka: Eksperymentuj, eksperymentuj i jeszcze raz eksperymentuj, aż znajdziesz zwycięski format treści. Wtedy rozdawaj go za darmo.
Środek lejka: Nagradzaj zaangażowanie w treści, aby zainicjować koło zamachowe. Skomentuj "słowo kluczowe" i wyślij darmowy zasób jako nagrodę.
Dolna część lejka: Odblokuj darmowy zasób w zamian za dane kontaktowe. Gdy odwiedzający zaangażuje się w treść, natychmiast pokaż mu ofertę upsellową.