Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'14 marketingowych wskazówek jak zmienić okazjonalnego klienta w lojalnego
Email marketing Taktyki marketingoweŹródło:
Za nami szalone dni (tygodnie) wyprzedaży czyli święta kupujących typu Balck Friday, Cyber Monday czy w ogóle Black Weeks.
To była świetna okazja, aby pozyskać masę klientów okazjonalnych, którzy kupili coś tylko dla tego, że była wyprzedaż i kupowali w okazjonalnych cenach.
Ale co teraz?
Nadszedł czas na budowanie relacji z nowymi klientami!
Poznaj 14 wskazówek dotyczących marketingu e-mailowego, które pomogą Ci zatrzymać kupujących w okresie świątecznym i zmienić ich w lojalnych klientów:
#1. Zaangażowanie po wydarzeniu
Po Black Friday/Cyber Monday (BFCM) priorytetem jest ponowne zaangażowanie klientów.
Przygotuj e-maile, w których podziękujesz kupującym za dokonane zakupy, a wraz z podziękowaniami załącz wskazówki dotyczące tego jak najlepiej używać lub dbać o zakupione produkty.
Takie działanie pokazuje Twoje uznanie i zachęca do trwałej relacji.
#2. Analiza danych
Przejrzyj dane z Twoich kampanii reklamowych.
Zobacz, które Twoje maile miały najwięcej otwarć i kliknięć. Wypisz produkty, które cieszyły się największym zainteresowaniem.
Wykorzystaj te spostrzeżenia, aby dostosować przyszłe komunikaty, upewniając się przy tym, że współgrają one z preferencjami Twoich odbiorców.
#3. Segmentacja
Podziel swoją listę mailową na odrębne grupy: często kupujących, klientów kupujących po raz pierwszy i kupujących online.
Dostosuj wiadomości do unikalnych potrzeb i zainteresowań każdej grupy, zwiększając trafność i skuteczność wysyłanych wiadomości mailowych.
#4. Koncentracja na treści
Przejdź od agresywnych taktyk sprzedażowych do dostarczania wartości.
Uwzględnij treści, takie jak przewodniki dotyczące pielęgnacji produktu, instrukcje obsługi lub odpowiednie artykuły.
Pozwali Ci to nawiązać głębszą więź z kupującymi, a przy okazji wypozycjonujesz swoją markę jako pomocne źródło informacji, a nie tylko sklep.
#5. Planuj z wyprzedzeniem
Zacznij dbać o przyszłe zaangażowanie klientów.
Wspominaj o nadchodzących wyprzedażach, specjalnych wydarzeniach lub zapowiadaj premiery nowych produktów.
To podtrzymuje zainteresowanie i oczekiwania klientów, dzięki czemu Twoja marka cały czas jest w centrum uwagi.
#6. Proś o feedback
Poproś klientów o opinie na temat ich ostatnich zakupów i doświadczeń zakupowych.
Korzystaj z ankiet lub formularzy opinii osadzonych w Twoich wiadomościach e-mail.
Zapewnisz sobie nie tylko cenne spostrzeżenia dotyczące ulepszeń, ale także sprawiasz, że klienci poczują się docenieni i wysłuchani.
#7. Treści edukacyjne
Dziel się wiedzą ekspercką związaną z Twoimi produktami lub branżą.
Mogą to być poradniki, informacje o trendach w branży lub wskazówki dotyczące użytkowania produktów.
W ten sposób budujesz autorytet marki jako zaufanego doradcy.
#8. Integracja społecznościowa
Zachęcaj subskrybentów Twojej listy mailingowej do angażowania się w działania Twojej marki w różnych mediach społecznościowych.
Oferuj zachęty, takie jak ekskluzywne treści, interakcje ze społecznością lub promocje wyłącznie skierowane do użytkowników mediów społecznościowych, aby wspierać bardziej zaangażowanych i lojalnych użytkowników.
#9. Programy lojalnościowe
Podkreśl korzyści płynące z programu lojalnościowego.
Wyjaśnij, jak to działa, jakie nagrody oferujesz i jaką wartość oferujesz klientowi.
Może to zwiększyć liczbę ponownych zakupów i wzmocnić silne poczucie lojalności wobec marki.
#10. Ekskluzywne oferty
Okaż wdzięczność kupującym w Black Friday/Cyber Monday za pomocą specjalnych ofert.
Zastanów się nad rabatem na kolejny zakup lub zapewnieniem pierwszeństwa w dostępie do wyprzedaży lub kupnie nowo oferowanych produktów.
#11. Upsell i Cross-Sell
Wykorzystaj wiadomości mailowe, aby zasugerować dodatkowe produkty, które uzupełniają ostatnie zakupy.
Pomaga to nie tylko zwiększyć średnią wartość zamówienia, ale także poprawia doświadczenie klienta poprzez dostarczanie mu przydatnych rekomendacji.
#12. Wyczucie czasu jest kluczowe
Pamiętaj o częstotliwości wysyłania maili do kupujących.
Przytłaczanie klientów codziennymi wiadomościami mailowymi może prowadzić do braku ich zaangażowania.
Zamiast tego zaplanuj wysyłkę maili strategicznych, które utrzymają zainteresowanie i zaangażowanie klientów w czasie.
#13. Wyraźne wezwanie do działania (CTA)
Upewnij się, że każdy Twój mail ma wyraźne wezwanie do działania (CTA).
Niezależnie od tego, czy jest to zachęta do zakupu, zaproszenie do przeczytania wpisu na blogu, czy śledzenie marki w mediach społecznościowych, CTA powinno być jasne i przekonujące.
#14. Powtarzaj i ulepszaj
Nieustannie analizuj wydajność swoich kampanii mailowych.
Stosuj testy A/B, aby eksperymentować z różnymi tematami, treściami wiadomości mailowych i wezwaniami do działania.
Wykorzystaj zdobyte spostrzeżenia, aby udoskonalić swoją strategię w celu zwiększenia zaangażowania klientów w przyszłych kampaniach reklamowych.