Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Większość startupów wypuszczając swój produkt na rynek opracowuje plany cenowe. Wygląda to mniej więcej tak:
• 49 dolarów za miesiąc
lub
• 490 dolarów za rok
To proste i przejrzyste rozwiązanie. Klient decydujący się na plan roczny może zaoszczędzić 17%, natomiast firma ma przez 10 miesięcy finansowanie od tego klienta. Sytuacja typu Win-Win.
Ale czy jest to właściwy wybór?
Prawdopodobnie nie. Przynajmniej nie widać tego trendu u firm o ugruntowanej pozycji.
Daniel Layfield, który pracował jako Product Manager w Codecademy i Uberze, sugeruje, aby wycenić roczny plan nieco więcej niż średnia LTV (life time value) dla użytkowników miesięcznych.
O co w tym chodzi? Jeśli przeciętny użytkownik pozostaje klientem (płaci np. 49 dolarów miesięcznie) przez 4 miesiące, to wyceń swój plan roczny na równowartość pięciu planów miesięcznych (245 dolarów).
Daniel tak zrobił w Codecademy i mówi, że to była to ich najlepsza taktyka zwiększania LTV i ograniczania rezygnacji użytkowników.
Sugestia: Rozważ przeprowadzenie tego eksperymentu cenowego, jeśli większość płacących miesięcznie klientów rezygnuje wcześniej niż po 12 miesiącach.
Co ciekawe, bardziej dojrzałe firmy, które na rynku działają dłużej, już na to wpadły:
• Netflix i Spotify: Oferują tylko plany miesięczne. Ich przeciętny użytkownik prawdopodobnie pozostaje klientem przez ponad 12 miesięcy.
• Headspace: 12,99 dolara miesięcznie lub 69,99 dolarów rocznie. Stosunek tutaj wynosi 5,39. Oznacza to, że przeciętny płacący miesięcznie użytkownik pozostaje klientem przez około 4 miesiące.
• Calm: 14,99 dolara miesięcznie lub 69,99 dolarów rocznie. Współczynnik wynosi tutaj 4,67. A to oznacza, że przeciętny płacący miesięcznie użytkownik pozostaje klientem przez okres od 3 do 4 miesięcy.