Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Na jaki element oferty zwracamy największą uwagę?
Na nagłówek!
Poznaj zatem 8-punktową listę kontrolną do tworzenia przyciągających uwagę nagłówków:
#1. Czy nagłówek przyciąga wzrok?
Nagłówek musi natychmiast zatrzymać potencjalnego klienta.
Aby to zrobić, możesz:
• Używać słów mocy
• Zaadresować punkt bólu
• Zadać prowokacyjne pytanie
Przykład: "Czy popełniasz te typowe błędy w podnoszeniu ciężarów co większość początkujących?".
Postaraj się, by pytanie było mocne, a odbiorcy zwrócą na nie uwagę.
#2. Czy nagłówek wywołuje emocje?
Dobry nagłówek wywołuje emocjonalną reakcję.
Możesz to osiągnąć poprzez:
• Przedstawienie scenariusza
• Podkreślenie problemu
• Użycie emocjonalnego języka
Przykład: "Martwisz się zwolnieniami pomimo swoich ponadprzeciętnych umiejętności?".
Silne emocje = duże zainteresowanie.
#3. Czy nagłówek zachęca do przewijania strony?
Nagłówek powinien zachęcać do przewijania w strony dół.
Aby to zrobić:
• Obiecaj dostarczenie pewnej wartości
• Zadawaj palące pytanie
• Daj wgląd w to, co czeka czytelnika
Przykład: "Dlaczego niektórzy ludzie wyglądają, jakby nigdy się nie starzeli? 3 kroki do ponadczasowego piękna"
Na "skrolowanie" trzeba sobie zasłużyć :-)
#4. Czy nagłówek jest unikalny/wyjątkowy?
Unikalność sprawia, że nagłówek jest bardziej zauważalny.
Podkreśl swój/swoją:
• Unikalny mechanizm
• Przewagę konkurencyjną
• Unikalną propozycję sprzedaży
Przykład: "Zwiększ swoje zyski dzięki naszemu treningowi łączącemu umysł i mięśnie"
Dobry nagłówek nie wtapia się w treść. On się wyróżnia!
#5. Czy nagłówek jest wiarygodny?
Ludzie przeczytają Twój nagłówek tylko wtedy, jeśli uwierzą, że to co w nim zawarte jest prawdą.
Aby nagłówek był wiarygodny:
• Dodaj dowód społeczny
• Używaj liczb i danych
• Przedstaw realistyczną obietnicę
Przykład: "9/10 dermatologów poleca ten sposób na pozbycie się zmarszczek (zaufało mu już 50 tys. osób)".
Wiarygodność + Zaufanie = Pieniądze
#6. Czy nagłówek wzbudza ciekawość?
Ciekawość jest najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi.
Aby ją wzbudzić, możesz
• Stworzyć otwartą pętlę
• Pokazać zajawkę swojego produktu
• Używać sugestywnego języka
Przykład: "Dlaczego w naszym monitorze aktywności fizycznej nie chodzi tylko o kroki?"
Nagłówek wzbudzający ciekawość to taki, który warto przeczytać.
#7. Czy nagłówek jest zorientowany na korzyści?
Ludzie kierują się własnym interesem.
Wykorzystaj to w swoim nagłówku poprzez:
• Zdobycie wiedzy na temat tego czego chcą Twoi odbiorcy
• Pokazanie w jaki sposób Twój produkt spełnia oczekiwania odbiorcy
Przykład: "Pokonaj chaos i zwiększ wydajność z naszym notebookiem"
Nagłówek zorientowany na korzyści to skuteczny nagłówek.
#8. Czy nagłówek tworzy pilną potrzebę?
Pilność sprawia, że czytelnicy traktują Twoją wiadomość priorytetowo.
Wprowadź ją do nagłówka za pomocą:
• Ograniczenia czasowe
• Ograniczenia ilościowe
• Język zachęcający do działania
Przykład: "Ekskluzywne wydarzenie: 100 miejsc, zapisy tylko do 20 stycznia"
Większa pilność = większa motywacja do zakupu.