logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Skuteczne techniki reklamowe

6 lekcji reklamy od 6 mistrzów copywritingu


Źródło:



Jak przyciągać klientów jak profesjonalista? Najlepiej skorzystać z wskazówek od najlepszych twórców reklam. Oto techniki sześciu copywriterów, których reklamy sprzedały za ponad 10 miliardów dolarów!

David Ogilvy – Technika "Kradnij z newsów"

Jedna z najbardziej znanych reklam Ogilvy'ego dotyczyła Rolls-Royce'a. Mówiła ona: "Przy prędkości 60 mil na godzinę, najgłośniejszy hałas dochodzi z zegara elektrycznego". Co ciekawe, Ogilvy "ukradł" tą linijkę z prasowej recenzji samochodu i umieścił ją w centrum reklamy.
Wskazówka: Czytajmy co ludzie piszą o Twoich produktach. W tych recenzjach i opiniach często padają sformułowania, o które możesz oprzeć swój marketing.

Reklama Rolls-Royce

Gary Halbert – Technika "Drogi czytelniku"

Gary Halbert zbił majątek pisząc listy sprzedażowe dla dużych marek. Jego technika polegała na rozpoczynaniu każdego listu słowami "Drogi Przyjacielu i Subskrybencie". Następnie mówił językiem oczekiwań i potrzeb. (który zarobił miliony pisząc listy sprzedażowe dla marek) miał również płatny biuletyn.
Wskazówka: Zamiast pisać "Nasza firma jest najlepsza", napisz "Drogi Wojtku, wiem jaki masz problem i doskonale go rozumiem, bo sam kiedyś przez to przechodziłem".

Technika Drogi czytelniku

Craig Clemens – Technika "Film dokumentalny"

Craig Clemens wiele lat temu napisał jeden z najbardziej udanych listów sprzedażowych w historii. Tyle że to nie był list sprzedażowy. To był "dokument" edukujący ludzi na temat "syndromu nieszczelnego jelita". Na obrazku pokazał historię pewnego pana, pokazał z jakim problemem się mierzy i co on powoduje. Nie mówi nic o produkcie (jeszcze), ale o problemie i pokazuje (w sposób wyolbrzymiony) co może być przyczyną. Później dopiero pokazuje rozwiązanie tego problemu jakim jest probiotyk.
Wskazówka: Wejdź w buty swojego klienta i pokaż, co się może wydarzyć, gdy szybko nie rozwiąże swojego problemu.

Technika dokument

Evaldo Albuquerque – Technika "Jedno główne przekonanie"

Jak wygenerować ponad 120 milionów dolarów w sprzedaży produktów 2 lata? Wszystko zaczyna się od zmiany jednego kluczowego przekonania (wiary) u czytelnika. Trzeba zmienić to przekonanie w coś na czym zależy sprzedawcy. Żeby to zrobić wystarczy odpowiedzieć na 10 pytań, które przygotował Evaldo Albuquerque. Oto one:
1.Jak bardzo jest to inne od wszystkiego co widziałem do tej pory?
2.Co jest w tym dla mnie?
3.Jak mogę wiedzieć czy to jest prawdziwe?
4.Co trzyma mnie przed krokiem naprzód?
5.Kogo/co trzeba za to winić?
6.Dlaczego teraz?
7.Dlaczego mam Ci ufać?
8.Jak to działa?
9.Jak mogę zacząć?
10.Co mam do stracenia?
Wskazówka: Pomyśl o tym, w co wierzy Twój klient i jak możesz to zmienić, aby kupił Twój produkt. Te 10 pytań Ci w tym pomoże.

Pytania do zmiany przekonań

Eugene Schwartz – Technika "Ukryte pragnienia"

Schwartz napisał książkę o copywritingu, zatytułowaną "Breakthrough Advertising". Opisał w niej pragnienia ludzi. Wskazał, że są pragnienia jawne, o których ludzie chętnie mówią, ale są też te ukryte, o których klienci marzą, ale nie mają śmiałości mówić. I jeśli chcesz przyciągnąć uwagę ludzi, to przemów do tych ukrytych pragnień.
Jeden ze słynniejszych tekstów Eugene to: "Czy masz odwagę, aby zarabiać pół miliona dolarów rocznie?".
Wskazówka: Zastanów się o czym marzy Twój klient. Często szczera rozmowa może pomóc Ci w tym. A jeśli już się tego dowiesz, to zacznij wykorzystywać to w swoich reklamach.

Ukryte pragnienia

Gary Bencivenga – Technika "Metafory"

Gary Bencivenga pisząc listy sprzedażowe używał metafor. To poruszało ludzi. Metafory trafiają do ludzi i łatwo je zrozumieć, dlatego Gary Bencivenga nazywał je "złotym kluczem perswazji".
Przykład. Załóżmy, że jesteś kierownikiem agencji reklamowej, który stara się o nowe zlecenie. Możesz mówić o konieczności posiadania "wpływowych pomysłów, które przyciągają uwagę konsumentów... bla, bla, bla". Albo możesz użyć metafory: "Panie i panowie, jeżeli reklama nie będzie opierała się na wielkiej idei, będzie zapomniana jak statek w nocy".
Wskazówka: Zobacz, gdzie w swoim tekście reklamowym możesz użyć ciekawych porównań i metafor. Tak się wyróżnisz i zostaniesz zapamiętany.

Metafory