Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Oferta stanowi kluczowy element sprzedaży. Bo to właśnie na jej podstawie klient podejmuje decyzję zakupową.
Co zatem powinna zawierać dobrze napisana oferta?
Oto sprawdzona lista elementów skutecznej oferty:
#1. Obietnica
Warto zacząć od tego każdą ofertę. Co obiecasz swojemu klientowi? W tym miejscu warto pokazać Twoją unikalną propozycję sprzedaży (USP - unique sales proposition).
#2. Historia
Ludzie kochają historie. One ich wciągają. Opowiedz historię, która nawiązuje do Twojego produktu/usługi.
#3. Problem
Jaki problem klienta rozwiązujesz? Napisz co się stanie jeśli klient nie rozwiąże swojego problemu i nie skorzysta z Twojej oferty.
#4. Opinie
Pokaż opinie i recenzje Twoich produktów/usług wystawionych przez Twoich obecnych klientów. Ludzie potrzebują dowodu społecznego, że produkt/usługa działają i są dobrej jakości.
#5. Przypadki użycia produktu
Jeśli masz przykłady w jaki sposób klienci użytkują Twój produkt, to koniecznie to pokaż o ofercie.
#6. Skład oferty
Wypisz dokładnie co dostanie klient (co wchodzi w skład oferty).
#7. Wyjaśnienie ceny
Wyjaśnij dlaczego Twój produkt/usługa tyle kosztuje.
#8. Statystyki branży
Jeśli dysponujesz statystykami i danymi, które pokazują Ciebie/Twoją firmę lub Twój produkt/usługę w dobrym świetle, to dołącz to do oferty.
#9. Warianty cenowe
Jeśli sprzedajesz produkt/usługę w różnych wariantach cenowych (np. różny zakres usługi, różne abonamenty itp.) to podaj je w ofercie.
#10. "Złoty most"
Co sprawia, że oferta jest nie do odrzucenia? Co sprawi, że sam skorzystałbyś z tej oferty?
#11. Czas
Napisz jak długo jest ważna Twoja oferta.
#12. CTA
Każda oferta musi się kończyć wezwaniem do działania (CTA). Powiedz dokładnie klientowi co ma zrobić (np. pobierz darmowy poradnik, skorzystaj z promocji, kup teraz itp.).