logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Steve Jobs

Steve Jobs i 3 potężne taktyki perswazji

Copywriting Konwersja Taktyki marketingowe
Źródło:



Steve Jobs, kultowy współzałożyciel Apple, był mistrzem perswazji. Jego zdolność do przekonania miliardów ludzi do kupowania jego produktów po wygórowanych cenach nie była przypadkowa.

Steve Jobs używał prostych, ale potężnych strategii perswazji, które możesz zastosować we własnej firmie.

Poznaj zatem 3 potężne taktyki perswazji od samego Steve'a Jobsa:

#1. Wykorzystaj efekt iluzji pracy

Jedną z najskuteczniejszych taktyk stosowanych przez Steve'a Jobsa w celu wzbudzenia zaufania do produktów Apple było podkreślenie ilości pracy i wysiłku, jaki włożył w ich rozwój.

Podkreślając niezliczone godziny, weekendy i lata poświęcone udoskonalaniu urządzeń Apple, przywołał psychologiczną zasadę znaną jako iluzja pracy.

Iluzja pracy sugeruje, że kiedy ludzie są świadkami wysiłku i pracy włożonej w zadanie, bardziej cenią produkt końcowy.

Zasada ta została pokazana w różnych biznesach np.:
• u gości restauracji, którzy bardziej doceniają swoje posiłki, gdy widzą, jak szefowie kuchni przygotowują jedzenie,
• u kupujących dom, którzy bardziej cenią nieruchomość, gdy ich agenci nieruchomości spędzili z nimi wiele godzin pokazując im różne domy do kupienia,
• u odwiedzających browar, którzy po wycieczce są o 32% bardziej skłonni do zakupu piwa, po tym jak zobaczyli ile pracy trzeba włożyć w jego produkcję.

#2. Wykorzystaj efekt halo

Inną potężną techniką perswazji stosowaną przez Jobsa był efekt halo, w którym pozytywne skojarzenia ludzi z jedną rzeczą wpływają na pozytywne postrzeganie innych rzeczy z nią związanych.

Na przykład, jeśli ktoś lubi George'a Clooneya, jest bardziej prawdopodobne, że spróbuje kawy, którą on promuje, a nawet może postrzegać ją jako kawę o lepszym smaku.

Jobs doskonale zdawał sobie sprawę z efektu halo i umiejętnie stosował go w kampaniach marketingowych Apple, zwłaszcza w kultowej kampanii "Think Different".

Kojarząc Apple z przełomowymi postaciami, takimi jak Gandhi, Einstein, John Lennon i Picasso, Jobs stworzył pozytywne skojarzenia między tymi wizjonerskimi osobami a marką Apple.

#3. Trwałe wrażenie dzięki wyróżnianiu się

Wyróżnienie się na zatłoczonym rynku jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Steve Jobs dobrze o tym wiedział.

Rozumiał on efekt Von Restorffa - psychologiczną zasadę, która mówi, że wyróżniające się przedmioty są bardziej zapamiętywane niż te, które wtapiają się w tłum.

Badania Von Restorffa wykazały, że liczby są 30 razy bardziej zapamiętywane, gdy są umieszczone obok liter w przeprowadzonym teście pamięci:

Liczby

Prawie 100 lat później Richard Shotton powtórzył te badania, tym razem odkrywając, że jedna marka z unikalnej kategorii (powiedzmy fast food) jest 4 razy bardziej zapamiętywana, gdy jest umieszczona obok wielu marek z jednej kategorii (powiedzmy motoryzacyjnej):

Loga

Zasadę tę można dziś zaobserwować w marketingu. To dlatego Party Cannon (zespół death-metalowy) zapada w pamięć 30 razy lepiej niż inne zespoły grające ten rodzaj muzyki:

Zespoły

Jobs zastosował tę zasadę do produktów Apple, czyniąc je wizualnie wyrazistymi i łatwo rozpoznawalnymi.