logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Najwyżej oceniane

'Najwyżej ocenianie' sprzedaje lepiej niż 'Bestseller'

E-commerce Wskazówka
Źródło:



Wiesz, że dowód społeczny działa świetnie i może zwiększyć sprzedaż.

Warto jednak wiedzieć jak oznaczać swoje produkty, zwłaszcza gdy zdobywasz nowe rynki, bo takie "przemyślenia" mogą zwiększyć Twoje przychody ze sprzedaży nawet o 28%.

Oto dlaczego.

Rekomendacja

• Oznaczając swoje najlepsze produkty za pomocą dowodu społecznego, używaj etykiet, które podkreślają, jak bardzo ludzie lubią dany produkt (np. "Najwyżej oceniany", "Najbardziej lubiany").

• Ludzie w kulturach współzależnych (np. Azja, Ameryka Południowa, Bliski Wschód) będą skłonni zapłacić więcej za Twój produkt.

• W kulturach niezależnych (np. Ameryka Północna, Europa) równie dobrze sprawdzi się podkreślanie liczby sprzedaży (np. "Bestseller", "Najczęściej sprzedawany"). Zatem, ogólnie rzecz biorąc, lepiej jest używać tego, co sprawdza się lepiej we współzależnych kulturach.

Wnioski

• W kulturach współzależnych produkty oznaczanie etykietami takimi jak "Najwyżej oceniane" są bardziej przekonujące i sprzedają się lepiej niż produkty z etykietami takimi jak "Bestseller". W niezależnych kulturach obie etykiety są równie skuteczne.

• W 5 eksperymentach i analizie ponad 1800 produktów i 8769 marek naukowcy odkryli, że gdy produkty były oznaczone jako "Najwyżej oceniane" (vs. "Najlepiej sprzedające się") to:
-Hindusi (kultura współzależna) byli skłonni zapłacić o 28% więcej za tablet. Nie było różnicy w przypadku Amerykanów (kultura niezależna).
-Amerykanie o bardziej współzależnych osobowościach (w porównaniu do niezależnych) byli skłonni zapłacić o 29,8% więcej za kartę podarunkową Starbucks.
-Osoby współzależne poświęcały więcej czasu na przeglądanie informacji o produkcie i wykazywały wyższą gotowość do zapłaty za słuchawki.

Dlaczego to działa?

• Nasze zachowanie jest kształtowane przez nasze przekonania (np. to, co jest moralnie słuszne, dozwolone, powszechne itp.)

• W kulturach współzależnych (np. w Tajlandii) zachowanie ludzi motywowane jest konformizmem:
-Zwykle robią coś, bo inni też to zrobili (np. kupują czarnego iPhone'a), mimo że ich prawdziwe preferencje były inne (np. różowy iPhone).
-Jednak obserwując to, co robią inni (np. jako dowód społeczny, aby zrozumieć, który produkt jest najlepszy), ludzie z tej samej kultury wiedzą, że te decyzje były stronnicze.
-Przykładają większą wagę do tego, co ludzie mówią, że im się podobało (np. "Najbardziej lubiane"), a nie do tego, co kupili (np. "Bestseller").

• W niezależnych kulturach (np. w Stanach Zjednoczonych) preferencje ludzi mają tendencję do dopasowywania się do ich zachowań (np. jeśli im się podoba, to kupują), więc obie podpowiedzi - "Bestseller" i "Najbardziej lubiany" oznaczają tutaj to samo.