Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Nie marnuj czasu na pozyskiwanie klientów, którzy są nieodpowiedni do Twojego produktu bądź usługi.
Poznaj 14 nowoczesnych technik pozyskiwania potencjalnych klientów, których możesz obsłużyć, zaangażować i ostatecznie przekształcić w płacących klientów.
#1. Wykonuj "ciepłe" telefony
Początkowy kontakt z nowymi potencjalnymi klientami nie musi - a nawet nie powinien - być całkowicie zimny. Niezwykle przydatne może być rozgrzanie potencjalnych klientów przed nawiązaniem pierwszego kontaktu.
Jak to zrobić? Poznanie potencjalnego klienta przez sieć wspólnych znajomych, skomentowanie treści udostępnionych przez potencjalnego klienta w mediach społecznościowych, polubienie aktualizacji jego "statusu" w mediach społecznościowych.
#2. Bądź ekspertem
Stając się liderem opinii lub ekspertem merytorycznym w swojej branży, możesz zbudować swoją wiarygodność i zaufanie, zanim dotrzesz do nowych potencjalnych klientów.
Możesz założyć blog, pisać artykuły gościnne do publikacji branżowych oraz przemawiać na targach i konferencjach.
#3. Bądź zaufanym źródłem informacji
Aby odnieść sukces jako sprzedawca, musisz robić więcej niż tylko sprzedawać. Musisz być osobą, do której klient się zwraca i wspierać go po zamknięciu sprzedaży.
Stań się nie tyle sprzedawcą, co dostawcą rozwiązań. W ten sposób obecni klienci będą Cię polecać swoim znajomym.
#4. Korzystaj z szablonu sprzedaży
W przypadku nowych sprzedawców odwoływanie się do podstawowego szablonu (skryptu) sprzedaży podczas pozyskiwania klientów może pomóc im ograniczyć niewygodne pauzy, używać właściwego języka i reagować na typowe zastrzeżenia.
Przygotuj sobie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Słuchaj aktywnie swoich potencjalnych klientów i dostosowuj rozmowę do ich potrzeb.
#5. Nie sprzedawaj
Poszukiwanie klientów to pierwszy krok w sprzedaży, ale sam w sobie nie jest jeszcze sprzedażą. Chodzi o pozyskiwanie leadów, które następnie można zakwalifikować i wprowadzić do lejka sprzedażowego. Sprzedaż może rozpocząć się dopiero po wykonaniu tych kroków.
Skup się na budowaniu relacji i zaufania. Jeśli zaczniesz sprzedawać zbyt szybko, a wywrzesz niepotrzebną presję na potencjalnego klienta.
#6. Pozostań w kontakcie
Utrzymuj kontakt z potencjalnym klientem i kontynuuj działania na każdym etapie transakcji.
Potwierdzenie terminu następnego spotkania, przesłanie dodatkowych informacji, wiadomość e-mail lub kolejna rozmowa telefoniczna z potencjalnym klientem pomogą Ci zbudować z nim relację.
#7. Wykorzystaj wideo
Spraw, by Twoja oferta była jeszcze bardziej atrakcyjna dla potencjalnych klientów, dołączając do niej wideo.
Przyciągnij uwagę potencjalnych klientów, dodając słowo "wideo" w temacie i dołączając miniaturę obrazu, która po kliknięciu przekierowuje do filmu.
#8. Zarezerwuj czas na poszukiwanie klientów
Każdego dnia zarezerwuj w swoim kalendarzu czas na poszukiwanie nowych klientów.
W dłuższej perspektywie da Ci to wiele korzyści, ponieważ aktywnie wypełniasz swój lejek sprzedażowy, co często skutkuje większą liczbą rozmów i lepszym wskaźnikiem domknięcia sprzedaży.
#9. Spędzaj czas w mediach społecznościowych
Szukaj klientów tam gdzie się oni znajdują. Spora część z nich jest właśnie w mediach społecznościowych.
Odpowiadaj na ich pytania i udostępniaj treści, które są istotne dla nich. Te działania mogą mieć pozytywny wpływ na sprzedaż.
#10. Zorganizuj webinar
Webinary są doskonałym miejscem do pozyskiwania potencjalnych klientów, ponieważ wiesz, że uczestnicy są zainteresowani tematem.
Po webinarze przeprowadź ankietę wśród odbiorców, aby sprawdzić, kto jest gotowy dowiedzieć się więcej o Twoim produkcie/usłudze. Skontaktuj się z osobami, które odpowiedziały na Twoją ankietę lub ankietę po webinarze w ciągu 24 godzin i zaplanuj dla nich czas, aby te osoby mogły się dowiedzieć więcej o Twoim produkcie/usłudze.
#11. Proś o polecenia
Jeśli nie prosisz o polecenia, to nie wykorzystujesz jednego z najlepszych źródeł pozyskiwania nowych kontaktów sprzedażowych.
Proś swoich klientów o dane kontaktowe do osób, które mogą być zainteresowane Twoim produktem/usługą.
#12. Nawiązuj kontakty podczas różnych wydarzeń
Szukaj wydarzeń (np. konferencji, targów) gdzie mogą być Twoi potencjalni klienci.
Zaplanuj, w których sesjach weźmiesz udział, które wydarzenia networkingowe będziesz obsługiwać i czy Twoja firma będzie miała tam stoisko lub będzie miała wystąpienia.
#13. Odpowiadaj na pytania
Szukaj sposobów na edukowanie odbiorców na temat trendów i najlepszych praktyk w Twojej branży i informuj ich o swoim produkcie.
Fora internetowe, takie jak grupy LinkedIn i Quora, pozwalają osobom o podobnych poglądach zadawać pytania członkom grupy lub odbiorcom i uzyskiwać odpowiedzi od ekspertów w danej dziedzinie. Dołącz do tych platform i zacznij od słuchania.
#14. Zaangażuj się w czaty na Twitterze
Czaty na Twitterze to świetny sposób na budowanie relacji z potencjalnymi klientami i skuteczna taktyka sprzedaży społecznościowej.