logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Landing page

Skuteczny landing page - przewodnik (część 2)

Konwersja Landing page
Źródło:



W pierwszej części przewodnika o skutecznej stronie docelowej (landing page) mówiliśmy o podstawach i teorii. Teraz czas na praktykę.

Above The Fold czyli widoczny obszar strony

Najpierw szybka definicja. Marketingowcy używają pojęcia "Above The Fold", które oznacza pierwszy widoczny obszar strony internetowej po załadowaniu się w przeglądarce internetowej. To ta część strony, którą użytkownik widzi bez konieczności jej skrolowania.

Above The Fold to najważniejszy aspekt landing page'a. Decyduje bowiem o tym, czy odwiedzający będą czytać dalszą część strony (czy będą ją przewijać/skrolować dalej). A celem sekcji Above The Fold jest właśnie zachęcenie użytkownika do przewinięcia strony dalej.

I masz na to tylko kilka sekund.

Jeśli chcesz "zasłużyć" na skrolowanie strony, to Twój landing page w sekcji Above The Fold musi zawierać następujące 5 elementów:

#1: Nagłówek skupiający się na wartościach

Nagłówek jest pierwszą rzeczą, którą widzą odwiedzający.

Może on być czynnikiem decydującym o sukcesie lub porażce strony docelowej.

Istnieją dobre cztery formuły tworzenia nagłówków. Musisz przetestować i sprawdzić, która z nich działa najlepiej dla Twoich odbiorców. Oto one:

Formuła 1: Konkret + Haczyk (albo Wielka idea + co trzeba zrobić, aby to osiągnąć) np. "Naucz się hiszpańskiego nawet nie próbując"

Formuła 2: Punkt bólu + Pragnienie = Zadaj pytanie np. "Chcesz mieć kiedyś dzieci?"

Formuła 3: Wartość + Obiekcja np. "Twórz oprogramowanie bez pisania kodu"

Formuła 4: Tworzenie wartości + Co to jest np. "Rozwijaj swój newsletter dzięki spersonalizowanym wiadomościom"

#2: Uzupełniający podtytuł

Celem podtytułu jest wyjaśnienie, edukacja lub przedstawienie sposobu, w jaki urzeczywistniasz to co obiecałeś w nagłówku.

Spraw, by nagłówek był wiarygodny.

Najlepsze podtytuły robią dwie rzeczy:
-Wyjaśniają w jaki sposób tworzona jest wartość
-Wyjaśniają jak działa produkt/proces

#3: Kreacja

Twoja kreacja powinna ożywiać Twoje słowa - pokazywać (a nie opowiadać), co robisz.

Pokazuj prawdziwych ludzi, prawdziwe wyniki i prawdziwe przypadki użycia.

Tak, aby ludzie mogli wyobrazić sobie, jak oni to robią. I żeby wiedzieli, czego się spodziewać.

#4: Dowód społeczny

Konsumenci szukają potwierdzenia, że ich wybór jest słuszny. Szukają dowodów na to, że inni Ci zaufali i mieli z tego pozytywne doświadczenia.

Właśnie dlatego dodanie dowodu społecznego na stronie docelowej jest nie tylko korzystne, ale wręcz niezbędne.

To, co znajduje się w sekcji Above The Fold, ma największą wagę. Dlatego tutaj powinien znaleźć się dowód na poparcie tego o czym mówisz. Mogą to być referencje, rekomendacje, historie sukcesu lub statystyki użytkowników.

To dodaje to wiarygodności i wzbudza zaufanie.

#5: Wezwanie do działania (CTA)

Wezwanie do działania jest takim mostem do następnego kroku.

Ma powiedzieć konsumentowi w jasny sposób, co ma teraz zrobić i jakie działania podjąć.

Niestety większość CTA jest niejasna i nie akcentuje wartości jaka znajduje się po drugiej stronie.

A jeśli chcesz, aby konsument poczuł się przekonany, gdy kliknie Twoje wezwanie do działania, to przypomnij mu o wartości, jaka kryje się za jego decyzją.

Below The Fold czyli obszar strony widoczny po jej przewinięciu

Mówiąc obrazowo, sekcja Above The Fold to takie fundamenty położone pod to co chcesz osiągnąć.

W sekcji Below The Fold, czyli część strony internetowej, którą użytkownik zobaczy dopiero jeśli ją przewinie (przeskroluje w dół), zaczynasz budować marzenie. To tutaj utrwalasz wartość i przekształcasz pozyskany ruch na stronę internetową w klientów.

Warto tutaj dodać 5 następujących elementów:

#1: Ciąg dalszy korzyści

Kontynuuj przedstawianie korzyści płynących z tego, co oferujesz, aby Twoje twierdzenia były wiarygodne i rzetelne.

Istnieją trzy podejścia, które świetnie się sprawdzają:

Formuła 1: Jak to działa?
Jeśli powiedziałeś mi, że robisz X, pokaż mi, jak sprawiasz, że X jest możliwe.

Formuła 2: Odnieś się do punktów bólu, a następnie je usuń
Korzyści są tworzone w oparciu o punkty bólu. Zajmij się nimi - pokaż konsumentowi jego obecną sytuację. Następnie pokaż, jak usuwasz te punkty bólu.
Taki prosty schemat: Ból - Marzenie - Rozwiązanie.

Formuła 3: Wzmocnij główną propozycję wartości
Kiedy coś powtarzasz, uświadamiasz ludziom, że jest to bardzo ważne. Wzmacniaj więc główną propozycję wartości.

#2: Wyróżniaj się funkcjami

Twoje korzyści sprzedają produkt. Funkcje z kolei wyróżniają produkt.

Oba te elementy działają wspólnie, aby konsument uwierzył w Twój produkt.

#3: Więcej dowodów społecznych

Wykorzystaj więcej dowodów społecznościowych, aby pokazać, że Twój produkt zapewnia obiecaną wartość i że funkcje produktu go wyróżniają na tle produktów konkurencji.

#4: Często zadawane pytania (FAQ)

Sekcja FAQ zajmuje się i odpowiada na każde pytanie "co" i "jak".

Tutaj kontynuujesz rozprawianie się z zastrzeżeniami i przeszkodami mentalnymi, które mogą uniemożliwić konsumentowi podjęcie działania.

#5: Ostatnie wezwanie do działania

Teraz wystarczy jeszcze jedno małe przypomnienie z niewielkim impulsem do podjęcia działania.