logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Pisanie

11 rad jak pisać efektywnie

Copywriting Pisanie
Źródło:



Dickie Bush to jedna z tych osób, które potrafią pisać. Warto więc jest sobie wziąć do serca te oto 11 zasad efektywnego pisania:

#1. Pisanie to efekt uboczny

Najlepsze pisanie nie jest rezultatem. To efekt uboczny:
• Codziennej konsekwencji
• Długich spacerów
• Blokowania Internetu
• Wychwytywania pomysłów, gdzie to tylko możliwe
• Czytania źródeł wysokiej jakości
• Spędzania czasu bez telefonu

Zbuduj system pisania, który sprawi, że świetne pisanie będzie nieuniknione.

#2. Przestań szukać wymówek

Zasada "Zacznę pisać kiedy..." jest tylko formą odwlekania. Nie szukaj więc wymówki, że zaczniesz pisać:
• Kiedy pracy będzie mniej
• Kiedy poczujesz, że jesteś gotowy
• Po zakończeniu tego projektu

Zacznij już dziś.

#3. Nie pisz do wszystkich

Przestań próbować pisać coś dla wszystkich. Zamiast tego bądź konkretny i wskaż swojego idealnego czytelnika:
• Używaj konkretnych przykładów
• Rozwiąż konkretny problem
• Odblokuj konkretną korzyść
• Wywołaj konkretne emocje
• Zachęć do konkretnego działania

Konkret zawsze wygrywa.

#4. Nie myśl o tym, jak o pisaniu

Zacznij myśleć o swoim pisaniu jak o startupie:
• Wyślij MVP (minimum viable product – minimalna wersja produktu)
• Rozmawiaj z użytkownikami
• Ustal priorytety dystrybucji
• Rozwiązuj konkretne problemy
• Skup się na doświadczeniu czytelnika
• Powiedz coś innego, nie lepszego

Czuj się jak dyrektor generalny firmy.

#5. Copywriting jest prosty

Copywriting jest naprawdę prosty. Sprowadza się do:
• Wskazania konkretnego problemu
• Wskazania konkretnych korzyści z jego rozwiązania
• Pozycjonowania produktu jako oczywistego rozwiązania

Jeśli jakikolwiek tekst nie mieści się w jednym z tych 3 przedziałów, należy go odrzucić.

#6. Pisz o dwóch rzeczach

Powinieneś napisać o 2 rzeczach:
• Rzeczach, które są dla Ciebie oczywiste teraz, ale nie były takie 2 lata temu
• Rzeczach, które teraz są dla Ciebie niejasne, ale które chcesz lepiej zrozumieć za 2 lata.

Jest to prosty sposób na ciągłe uczenie się przy jednoczesnym budowaniu wiarygodności.

#7. Pisanie i redagowanie to różne procesy

"Pisanie" to przede wszystkim dodawanie - przenoszenie surowego materiału z głowy na stronę.

Na tym etapie nie należy korzystać z przycisku backspace/delete.

"Edycja" to odejmowanie.

Na tym etapie należy używać klawiszy backspace/delete i usunąć wszystko co niepotrzebne.

#8. Nie musisz być ekspertem

Żeby o czymś pisać, to wcale nie musisz być w tym ekspertem.

W rzeczywistości ludzie mają trudności z uczeniem się od ekspertów (ponieważ są zbyt daleko do przodu).

Łatwiej jest uczyć się od kogoś, kto jest o krok przed tobą.

Zacznij więc uczyć się rzeczy i przekazywać je tym, którzy są na tej samej ścieżce co Ty.

#9. Chwytaj pomysły

Jeśli chcesz pisać konsekwentnie, musisz zbierać pomysły. I to wszędzie:
• Szybkie nagrywanie na telefonie
• Tablice pod prysznicem
• Notatniki w każdym miejscu domu i pracy

Gdy Twój umysł zaufa, że możesz mieć pomysły wszędzie, będzie mógł być kreatywny - i wkrótce poczujesz się "przytłoczony" pomysłami.

#10. Pisanie Cię rozwinie

Jeśli chcesz się rozwijać i zdobywać nowe umiejętności, to pisanie jest do tego najlepszym narzędziem. Dzięki pisaniu:
• Jaśniej myślisz
• Nawiązujesz nowe przyjaźnie
• Rozwijasz konsekwencję
• Uczysz się nowych tematów
• Zwiększasz swoją świadomość

Pisanie to taka podstawowa umiejętność, którą można zastosować wszędzie. Ciężko znaleźć coś podobnego, co Cię tak rozwinie.

#11. Bądź zrozumiały, a nie przemądrzały

Pisząc nie udawaj mądrzejszego niż jesteś. Pisz zrozumiale. Tak, aby każdy mógł Cię zrozumieć.

Nie używaj specjalistycznych słów i żargonu technicznego. To prowadzi do dezorientacji.

A gdy czytelnik jest zdezorientowany, wraca do TikToka i Netflixa.