logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Carne Shabu

Carne Shabu czyli jak można wprowadzić nowy produkt na rynek

Case Study Produkt Rynek
Źródło:



Jeśli nie jesteś fanem suszonej wołowiny, to… nic nie szkodzi. Z tej lekcji na pewno wyniesiesz cenną wiedzę.

Większość produktów z suszoną wołowiną wygląda tak samo. Czerwono-białe opakowanie, pogrubione litery itd. Wszystko wygląda jakby stworzone było dla tej samej osoby.

I tu pojawia się właśnie szansa.

Carne Shabu to marka rodem z Austin w stanie Teksas. Jeszcze nie weszła na rynek ze swoimi przekąskami dla mięsożernych kobiet.

Dlatego ekipa Marketing Examined stworzyła dla nich plan wprowadzenia produktu na rynek. Oto kilka cennych lekcji.

#1. Wszędzie naraz

Facebook swój sukces zawdzięcza tym, że najpierw stał się najgorętszą rzeczą na jednym kampusie uniwersyteckim. Dopiero później rozszerzył swoją działalność na inne uniwersytety.

Mid-Day Squares (batoniki czekoladowe), o którym pisałem niedawno, najpierw zaczęli działalność w Montrealu, a dopiero później dokonali ekspansji na inne miasta.

Carne Shabu musi zrobić to samo. Stać się najgorętszą marką przekąsek w Austin w Teksasie.

I musi stworzyć wrażenie, że są wszędzie. We wszystkich miejscach naraz.

Oto jak to zrobić.

#2. Poczta pantoflowa

Influencerzy tworzą koła zamachowe. Makroinfluencer wpływa na mikroinfluencera. Mikroinfluencer wpływa na konsumenta. Z kolei pojedynczy konsument ma wpływ na swojego znajomego.

Tworząc takie koło zamachowe w hiperlokalnym obszarze, stwarzasz wrażenie, że jesteś wszędzie naraz.

Wyobraźmy sobie więc, że głównym klientem Carne Shabu jest kobieta w wieku 20–30 lat, która jest bardzo aktywna, dba o zdrowie i trenuje co najmniej 3 razy w tygodniu.

Teraz powinniśmy znaleźć społeczności, w których ten główny klient spędza czas. Mogłyby to być miejsca takie jak siłownie, studia jogi lub pilatesu, sklepy ze zdrową żywnością.

Są to społeczności z dobrze rozwiniętą pocztą pantoflową.

Następnym krokiem jest zidentyfikowanie influencerów wpływających na ludzi w tych społecznościach.

Od makroinfluencerów, przez mikroinfluencerów, po wschodzących twórców… Carne Shabu musi dostarczyć swój produkt w ich ręce.

#3. Zadbaj o dobre doświadczenie z rozpakowywania

Oto co jest załączone w paczce do influencerów:
• Odręcznie napisana spersonalizowana wiadomość
• Spersonalizowane wyjaśnienie, dlaczego produkt jest lepszy od tego, co jest dostępne na rynku
• Historia marki i produktu
• Krótki opis tego, jak najlepiej wykorzystać produkt

Dlaczego? Rozpakowywanie paczki to jedyna rzecz na świecie, która ma 100% współczynnika otwarć.

Niech będzie to osobiste. Niech to ma charakter edukacyjny. I niech to będzie doświadczenie jeden na jeden.

#4. Czas, aby posty społecznościowe wpływały na postrzeganie

Docierasz do 200 influencerów. 50 z nich zgodziło się o napisać w mediach społecznościowych o Twoim produkcie.

Tyle, że 50 osób publikujących posty w różnym czasie na przestrzeni sześciu miesięcy nie tworzy iluzji bycia większym niż rzeczywiście jesteś.

Dlatego właśnie liczy się czas. I dlaczego musisz dostarczyć produkt w ręce influencerów w tym samym czasie. Z notatką informującą o tym kiedy wypuszczasz produkt na rynek.

Pamiętaj, że działasz lokalnie. Wiele osób w tych społecznościach śledzi tego samego influencera. Wielu influencerów udostępniających ten sam produkt w tym samym czasie tworzy iluzję, że Carne Shabu jest najgorętszą rzeczą w mieście.

#5. Wzmocnij przekaz reklamą

Weź najskuteczniejsze organiczne treści influencerów i zacznij je wyświetlać jako reklamy. Ale tylko lokalnie (w tym przypadku tylko w Austin).

Możesz tu być bardzo precyzyjny i wyświetlać te reklamy w promieniu 1-3 kilometra od miejsca, w którym przebywają influencerzy.

Na przykład: konkretne studio jogi lub siłownia.

#6. Zdobądź pierwszych 100 prawdziwych fanów

Teraz, kiedy zamówienia zaczną spływać, nadszedł czas, aby je wysłać. Pierwsze 100-500 zamówień w mieście (tutaj w Austin) należy dostarczyć osobiście.

Dlaczego? W ten sposób zdobędziesz swoich pierwszych 100 prawdziwych fanów.

I wykorzystujesz ten moment osobistej dostawy na rozmowę. Możesz tak uzyskać informacje zwrotne. Zobaczyć reakcje ludzi. Możesz ich zaskoczyć i zachwycić.

Po drugie, możesz przekształcić te momenty w filmy zrobione przez użytkowników. Każda osobista dostawa to szansa na nagranie rozpakowywania produktu. Film z reakcją. Test smaku.

Zatem koło zamachowe treści wygląda teraz następująco:
1.Pozyskiwanie influencerów
2.Wyświetlanie najskuteczniejszych reklam w postaci reklam
3.Zamienianie dostawy produktu w treści wideo

#7. Tworzenie lejka treści organicznych

Ostatni poziom… treści organiczne.

Warto tu na przykład powielić działania Mid-Day Squares i Elwood Clothing.

Mid-Day Squares zdobyło odbiorców, zabierając obserwujących za kulisy różnych aspektów prowadzenia firmy (niemal jak w serialu telewizyjnym). Sprawili tym samym, że klienci poczuli się częścią firmy.

Elwood Clothing z kolei wykonuje świetną robotę, tworząc różne rodzaje treści skoncentrowanych na produktach. Pomyśl o treściach takich jak historie produktów, inspiracje stylizacyjne, zestawienia produktów i przewodniki zakupowe.

To jest środek i dolna część lejka treści.

A kiedy wprowadzasz na rynek nową markę, celuj w 80% w treści na górze lejka, 10-15% treści w środku lejka i 5-10% treści na dole lejka.