logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Influencer

Jak uruchomić program influencerski, gdy masz ograniczony budżet?

Case study Influencer Marketing Marketing szeptany
Źródło:



Słyszałeś to już pewnie tysiące razy: "Wykorzystaj influencerów".

Tylko jak to zrobić, kiedy masz mocno ograniczony budżet?

Poznaj kilka niekonwencjonalnych taktyk na uruchomienie niskobudżetowego programu influencerskiego:

#1. Mikroinfluencerzy z odpowiednimi fanami

Standardowym schematem jest współpraca z twórcami, którzy mają odbiorców pasujących do docelowej grupy demograficznej Twojej marki.

Ale spróbuj pomyśleć dużo szerzej.

Staraj się nawiązać współpracę z mikroinfluencerami, którzy mają wśród swoich fanów celebrytów.

Może się okazać, że jeśli zachwycisz swoim produktem mikroinfluencera, to on Twój produkt poleci komuś znanemu.

Taktyka 1: Wyselekcjonuj influencerów, których obserwują celebryci, do których chcesz dotrzeć.

#2. Pozyskiwanie celebrytów poprzez ich wewnętrzny krąg

W przypadku małej marki trudno jest dostarczyć swoje produkty bezpośrednio w ręce celebrytów.

Jakie jest więc najlepsze podejście?

Dostarcz próbki swoich produktów do wewnętrznego kręgu celebrytów.

Taktyka 2: Przekaż swoje produkty w ręce osób, które bezpośrednio współpracują z celebrytami (np. ich kucharzami, kamerzystami, trenerami).

#3. Zgodność wartości ważniejsza niż siła przebicia

Nie współpracuj z kimś tylko dlatego, że ma dużą rzeszę fanów.

Kiedy Fiat podpisał kontrakt z Jeniffer Lopez, aby wystąpiła w reklamie Fiata 500, sprzedano tylko 15 826 z oczekiwanych 50 000.

Dlaczego? Nikt nie wierzył, że Lopez będzie prowadzić Fiata 500.

Z drugiej strony Phil Knight wprowadził Nike na rynek dzięki współpracy z drużyną lekkoatletyczną Oregon Ducks.

Dość mało seksowne - ale jako buty do biegania stworzone w Oregonie, partnerstwo było w 100% zgodne z wartościami Nike. I to zadziałało.

Ponieważ zgodność wartości jest ważniejsza niż siła przebicia.

Taktyka 3: Udana współpraca opiera się na prawdziwym dopasowaniu wartości marki i osobowości.

Oto jak powinien wyglądać Twój plan uruchomienia niskobudżetowego program dla influencerów/twórców:

1.Zdefiniuj podstawowe wartości swojej marki.
2.Przeprowadź burzę mózgów i stwórz listę celebrytów, którzy pasują do tych wartości.
3.Zabaw się w prywatnego detektywa.
4.Wybierz najlepsze osoby, z którymi chcesz współpracować.
5.Zrób burzę mózgów dla 10 osób wewnętrznego kręgu influencerów np. ich fryzjera, trenera, osobistego kucharza, kamerzysty, niani, najlepszych przyjaciół itp.
6.Znajdź mikroinfluencerów z makroinfluencerami.
7.Wyślij produkt do wybranych mikroinfluencerów i osób z ich najbliższego otoczenia.
8.Wykraczaj poza ramy doświadczenia z odpakowywania przesyłki. Masz wtedy 100% ich uwagi, aby zrobić efekt WOW.

W ten sposób powoli, ale skutecznie, dotrzesz do "największych".