logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Loom

Jak Loom stał się firmą wartą miliard dolarów?

Case Study Model biznesowy
Źródło:



Loom to firma technologiczna dostarczająca oprogramowanie do komunikacji wideo w pracy. Ich programu używa już ponad 14 milionów ludzi. W 2022 roku firma została kupiona przez Atlassian za 975 milionów dolarów.

Co ciekawe, aby osiągnąć taki wzrost, Loom nie potrzebował reklamy. Postawili na marketing szeptany i budowę społeczności już od samego początku istnienia firmy.

Oto jak tego dokonali:

#1. Zbuduj oddaną społeczność od podstaw

Loom został uruchomiony w 2016 roku i wystartował na Product Hunt (platforma internetowa służąca do dzielenia się i odkrywania nowych produktów).

Był to świadomy zabieg - założycielom bardziej zależało na tym, aby angażować ludzi na Product Hunt zamiast na swojej własnej stronie internetowej. Chcieli bowiem budować społeczność, a nie tylko zyskiwać rejestracje użytkowników.

W ciągu 24 godzin zapisało się 3000 osób, które to osoby zostawiły swoje komentarze i opinie.

Loop zamiast po cichu uwzględniać sobie każdą z tych opinii, postanowiło odpowiedzieć na każdą z nich… publicznie.

To był pierwszy krok do budowania stałych relacji.

Osobiście nagrywali filmy w swoim programie (Loom), aby odpowiedzieć na opinie użytkowników.

Pozwoliło to osiągnąć dwa cele:
• Zademonstrować wartość produktu
• Zbudować więzi z użytkownikami i przekształcić ich w członków zespołu

Założyciele Loopa pracowali na zmianę, aby budować relacje ze swoimi użytkownikami.

Co ważne - takie działania nie mogą być skalowane, ale pozwalają zmieniać pasywnych użytkowników w fanów.

Gdy ci fani zaczęli opowiadać o tym swoim znajomym, stworzyło to pętlę wzrostu, która pomogła pozyskać kolejnych użytkowników całkowicie za darmo.

#2. Wykorzystaj produkt do napędzania organicznego wzrostu użytkowników

Loom jest z natury zaprojektowany do udostępniania, ale promuje również program poleceń podczas rejestracji.

Nagrodą za polecenie jest dostęp i kredyty do funkcji Premium. W ten sposób motywuje się nowych klientów, nawet jeśli oni dopiero poznają produkt.

Taka konstrukcja pomaga również wprowadzać nowe funkcje dla obecnych klientów i poprawiać lojalność użytkowników.

Jeśli jakiś użytkownik, który nie ma jeszcze konta na Loomie, otrzyma wiadomość wideo z Looma, to zachęca się go do założenia konta:
• Kiedy użytkownik napisze komentarz lub zareaguje na oglądaną wiadomość jakąś emotikonką, to wyskakuje okienko, które zachęca go do dodania swojego imienia do komentarza/emotikonki poprzez zarejestrowanie konta użytkownika.
• Kiedy użytkownik wstrzyma oglądanie wideo, to pojawia się monit z informacją, że może on poinformować nadawcę wiadomości, że wiadomość ta została odczytana (a właściwie oglądnięta). Aby to zrobić musi jednak ten użytkownik założyć konto na Loom.
• W lewym dolnym rogu ekranu jest ikonka nagrywania, która pozwala każdemu od razu wypróbować produkt. Oczywiście, jeśli chcesz zapisać lub udostępnić film, musisz założyć darmowe konto.

Podsumowanie

Oto kilka kluczowych spostrzeżeń, które możesz wyciągnąć z tego case study:
• Regularnie wchodź w interakcje ze swoimi użytkownikami.
• Zbierz zgłoszenia od działu obsługi klienta i odpowiedz na nie publicznie - jeśli jedna osoba ma jakiś problem, to prawdopodobnie znajdzie się wiele innych osób, które mają takie same problemy.
• Motywuj rejestrujących się użytkowników do polecania Twojego produktu w zamian za dodatkowe korzyści dla nich.

Dzięki bezpośredniej i pośredniej interakcji z klientami tworzysz pętle informacji zwrotnych, które pomagają zrozumieć psychologię kupujących, ulepszać produkt i tworzyć treści, które przemawiają bezpośrednio do potencjalnych klientów.