logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Storytelling

Jak lepiej opowiadać historie?

Copywriting Pisanie
Źródło:



David Ogilvy i Eugene Schwartz mieli jedną wspólną cechę. Do mistrzostwa opanowali sztukę opowiadania historii.

A najlepsi copywriterzy potrafią opowiadać historie.

Skorzystaj z tych 10 trików związanych z opowiadaniem historii, aby być lepszym od 99% copywriterów na rynku.

#1. Tworzenie wysokiej wartości "postrzeganego wysiłku"

Pokaż w swojej historii jak dużo wysiłku wkłada Twój bohater. Możesz pokazać jak skrupulatnie pochodzisz do swoich obowiązków.

Właśnie tak zrobił Volkswagen w swojej reklamie "Lemon Ad". Wykorzystali oni cytrynę jako symbol kiepskich produktów. Reklama przedstawiała nieskazitelny samochód odrzucony z powodu niespełnienia wysokich wymagań firmy.

#2. Podążaj za emocjami

Ludzie są przede wszystkim emocjonalni, a dopiero potem racjonalni.

Dobre historie zawsze mają na celu sprawienie, by czytelnicy "poczuli" to coś.

Chcesz, by ludzie coś czytali? Spraw, by było to emocjonalne.

Wskazówka: wykorzystaj tylko jedną emocję i zbuduj wokół niej całą historię.

#3. Bohater potrzebuje wroga

Marki stosują tę strategię, aby pokazać, że działają przeciwko jakiemuś wrogowi - komuś, kogo nikt nie lubi.

Na przykład marka Dove sprzeciwiła się nierealistycznym standardom piękna. Ich kampania była jedną z najbardziej lubianych w dotychczasowej historii.

Nie ma dobra, które może zatriumfować, gdy nie ma zła.

#4. Zacznij od środka

Jaki jest najlepszy sposób na przyciągnięcie uwagi czytelników od samego początku?

Zaczynając od emocjonalnego lub ważnego momentu (zresztą ten motyw często wykorzystywany jest w filmach i serialach).

Zacznij od mocnego uderzenia.

#5. Używaj metafor

Red Bull jest nadal znany ze swojego legendarnego sloganu: 'Red Bull doda Ci skrzydeł'

Słynny slogan Red Bulla to sprytna metafora.

Używanie metafor to świetna sztuczka do wywoływania emocji poprzez łączenie znanego z nieznanym.

#6. Przejdź od razu do wniosków

Nikt nie ma czasu czytać przeciągniętej historii. Jak najszybciej zaangażuj swoich czytelników.

Nie rób zbyt długich wstępów oraz staraj się przejść do rzeczy najszybciej jak to możliwe.

Szanuj czas swoich odbiorców.

#7. Zacznij od końca

Wiele filmów (np. "Slumdog Millionaire", "Szeregowiec Ryan" i "Crash") zaczynają się od końca.

Ujawnienie zakończenia tworzy "lukę ciekawości".

Jak to się w ogóle stało? Zachęca odbiorców do "wypełnienia pustego miejsca".

#8. Nie sprzedawaj, złóż obietnicę

Świetna narracja podąża za historią transformacji:
-Transformacja
-Trudność / Przeszkoda
-Podnoszenie się
-Upadek

Twoi czytelnicy są Twoimi bohaterami. Obiecaj im transformację.

#9. Odwróć scenariusz

Jeśli naprawdę chcesz się wyróżnić musisz być inny niż wszyscy.

Tak jak to robi np. marka Liquid Death (tłumaczenie: płynna śmierć). Sprzedają oni wodę z Alp w puszkach z trupią czaszką. Prawda, że się wyróżniają?

#10. Jedna wielka idea

Skoncentruj się na jednym pomyśle, który napędza Twoją historię.

Na przykład dla Disneya jest to "Magia wyobraźni", a dla linii lotniczych Southwest Airlines jest to "Tania linia lotnicza".

Jedna pojedyncza koncepcja powinna wyznaczać kierunek narracji.