Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Jeśli chcesz generować przychody dzięki e-mail marketingowi, to koniecznie poznaj te 8 skutecznych sekwencji maili. Warto je wszystkie stosować w swoim marketingu mailowym.
#1. Sekwencja maili powitalnych
Ta sekwencja maili rozpoczyna relację z subskrybentami.
Wyślij kilka e-maili, w których:
• Przedstawisz swoją markę
• Zaoferujesz specjalną ofertę
• Powiesz odbiorcom, czego mogą się spodziewać
Liczy się pierwsze wrażenie. Zrób wszystko, aby było ono dobre.
#2. Sekwencja maili po zakupie
Ta sekwencja maili udostępnia istotne informacje po dokonaniu zakupu.
Wysyłaj wiadomości e-mail zawierające:
• Potwierdzenie zakupu
• Podziękowanie
• Informacje edukacyjne o produkcie
• Aktualizacje dotyczące wysyłki
• Rekomendacje produktów
• Opcje wsparcia technicznego
Lojalność wobec marki zaczyna się od solidnego doświadczenia po zakupie.
#3. Sekwencja maili dotycząca uzupełnień produktów
Jeśli sprzedajesz produkty, które można uzupełniać, ta sekwencja maili jest wręcz koniecznością.
Wysyłaj e-maile z:
• Przypomnieniami o konieczności uzupełnienia zapasów
• Upsellami i cross-sellami
• Ekskluzywnymi ofertami dla stałych klientów
To łatwy sposób na zwiększenie LTV (lifetime value - wskaźnik pokazujący ile średnio wydaje klient w Twojej firmie przez całe życie).
#4. Sekwencja maili dla lojalnych klientów
Celem tej sekwencji maili jest nagradzanie najlepszych klientów.
Wysyłaj e-maile z:
• Ekskluzywnymi ofertami i korzyściami dla klienta
• Wczesnym dostępem do nowych produktów
• Spersonalizowanymi podziękowaniami
• Zaproszeniami do grup i wydarzeń tylko dla VIP-ów.
Zadbaj o tych najlepszych klientów, a oni nadal będą dbać o Twój biznes.
#5. Sekwencja maili dla porzuconych koszyków
Ta sekwencja maili ma na celu odzyskanie potencjalnie utraconej sprzedaży.
Wyślij trzy e-maile:
• 30-60 minut później (z przypomnieniem)
• 24 godziny później (ponaglający)
• 2 dni później (z rabatem)
W ten sposób skłonisz niedoszłych klientów do sfinalizowania zakupu.
#6. Sekwencja maili z prośbą o opinię produktu
Celem tej sekwencji maili jest poproszenie klientów o opinie.
Wysyłaj wiadomości e-mail z:
• Przypomnieniami o pozostawieniu recenzji
• Linkami do platform gromadzących recenzje
• Zachętami do pozostawienia recenzji
Ludzie nie zostawią Ci opinii ani recenzji, jeśli o to nie poprosisz. A opinia lub recenzja klienta to najlepszy dowód społeczny.
#7. Sekwencja maili odzyskujących subskrybentów
Ta sekwencja maili pomaga ponownie zaangażować nieaktywnych subskrybentów.
Wyślij trzy e-maile:
• Jeden z chwytliwym tematem
• Jeden z rabatem/zachętą
• Jeden z ostatecznym ostrzeżeniem
Jeśli nieaktywny subskrybent nie otworzy żadnego z nich, to usuń go ze swojej listy.
#8. Sekwencja maili do zainteresowanych produktem
Ta sekwencja maili jest skierowana do osób, które wykazały zainteresowanie Twoim produktem.
Wysyłaj wiadomości e-mail:
• Ze spersonalizowanymi rekomendacjami
• Z dowodem społecznym dla oglądanych produktów
• Z ograniczoną czasowo ofertą na oglądane produkty
Niektórzy ludzie potrzebują dodatkowe impulsu do zakupu. Daj więc im go.