Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Pierwszy e-mail (ten powitalny) przeczyta ponad 80% osób, które się zapisało na Twoją listę mailową. Żaden inny e-mail nie będzie miał tak wysokiego współczynnika otwarć.
Dobry e-mail powitalny może zwiększyć liczbę osób przechodzących z kont darmowych na płatne aż o ponad 1000%.
Poznaj zatem schemat dobrego maila powitalnego:
#1. Zrelaksuj ich i uśpij ich czujność
Większość ludzi jest przyzwyczajona do tego, że będziesz chciał im coś sprzedać w sekwencjach e-maili jakie będą od Ciebie dostawać. Kilka maili i pojawia się oferta - tak to najczęściej wygląda.
Jeśli to nie jest Twój plan: powiedz im o tym! Jeśli obiecasz, że niczego im nie sprzedasz - zaczną Ci ufać.
#2. Ustal oczekiwania
Twoja sekwencja maili powitalnych będzie działać tylko wtedy, gdy ludzie będą faktycznie CZYTAĆ Twoje maile.
Warto więc napisać czego mogą się spodziewać w kolejnym mailu od Ciebie. W ten sposób rozbudzisz oczekiwania i zbudujesz zainteresowanie.
Ludzie zapamiętają to i będą wiedzieć, że w kolejnym mailu od Ciebie znajdzie się coś wartościowego dla nich.
#3. Poproś, żeby Ci odpisali
Jednym z najlepszych sposobów na to, by nie skończyć w spamie, jest poproszenie o odpowiedź na maila.
Pozwoli Ci to również zbudować dobre więzi z klientami.
Super wskazówka: Przygotuj dodatkowy lead magnet (zachętę) i w wiadomości powitalnej napisz, że wyślesz go każdej osobie, która odpowie na tego maila.
#4. Buduj zaangażowanie
Możesz być pewien, że osoby, które przeczytały cały Twój e-mail, są już bardzo zainteresowane tym, co masz do zaoferowania.
Daj im możliwość jeszcze większej interakcji! Możesz na przykład przekierować ich do swoich profili na social mediach, poprosić o dołączenie do grupy itp.
#5. Poproś ich o udostępnienie i daj im coś w zamian
Zachęć ich do podzielenia się opinią o Tobie/Twoim produkcie w ich mediach społecznościowych. Powiedz im koniecznie co dostaną w zamian, jeśli to zrobią.