logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Pozyskiwanie ruchu

23 sposoby na pozyskanie ruchu i to bez Facebooka

Pozyskiwanie ruchu Strona internetowa
Źródło:



Próbujesz wymyślić, jak zwiększyć ruch na swojej stronie, nie wydając przy tym pieniędzy na reklamę np. na Facebooku czy w Google?

Russell Brunson pokazuje aż 23 sposoby na pozyskanie darmowego lub bardzo taniego ruchu na Twoją stronę internetową. Oto one:

Darmowy ruch i wymiany

#1. "Wymiana" listą mailową - znajdź kogoś, kto ma podobnej wielkości listę mailową co Ty i dogadaj się z właścicielem tej listy na temat wzajemnej promocji - Ty promujesz na swojej liście produktu partnera, on robi to samo z Twoimi produktami wysyłając wiadomości do swoich subskrybentów. W ten sposób możesz pozyskiwać też nowych subskrybentów, a następnie wchodzić w partnerstwa z właścicielami większych list mailowych.

#2. Story Swaps - szukasz kogoś, kto ma podobnej wielkości konto na Instagramie, TikToku lub Snapchacie i dogadujecie się w sprawie "wymiany historii". Ty na przykład robisz 3 historie promujące stronę partnera, on robi to samo w stosunku do Ciebie.

#3. Shout Out Swaps - polega to na tym, że promujesz kogoś na swojej stronie, na swojej rolce, na swoim tweecie, a ta osoba w zamian promuje Ciebie w swoich materiałach.

#4. Wymiana danymi z piksela - umieszczasz piksel śledzący na stronach internetowych partnera. W ten sposób, gdy ktoś odwiedza którąkolwiek z stron partnera, możesz go śledzić po tym pikselu, a następnie wyświetlać mu reklamy (np. w mediach społecznościowych).

Płatna, ale tania reklama

#5. Reklama w sekcji P.S. - jedną z rzeczy, która cieszy się największą liczbą kliknięć, jest P.S. (post scriptum) na samym końcu wiadomości e-mail. Większość ludzi nawet nie używa P.S. W rzeczywistości możesz zapłacić komuś za umieszczenie Twojej reklamy jako P.S.

#6. Link w opisie filmu YouTube - znajdź filmy, które oglądają Twoi klienci, a następnie skontaktuj się z właścicielem kanału i zakup link w opisie filmu.

#7. Link w opisie podcastu - podobny do pkt. 7 - znajdź podcasty, które uwielbiają Twoi klienci i zapłać właścicielowi za umieszczenie linku do Twojej strony w opisie podcastu.

#8. Strategia "inforeklamy" - większość ludzi publikuje historie np. na Instagramie w dzień, ale w nocy nic nie publikują. Możesz więc skontaktować się z ludźmi, którzy mają Twoich wymarzonych klientów, a którzy nie publikują w nocy. I możesz zapłacić za przesyłanie strumieniowe swoich filmów za pośrednictwem ich historii przez całą noc. W ten sposób możesz puszczać swoją reklamę, informacje o swoich produktach, pokazywać referencje czy zachęcać do wejścia na Twoją stronę.

Ruch z SEO bez działań SEO

#9. Reklama na stronach wysoko w rankingu Google - możesz kupić reklamę (baner) u właścicieli stron, które pojawiają się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na frazę, która Cię interesuje. Tak będzie na pewno dużo taniej niż gdybyś tą reklamę miał wykupić u Google'a.

#10. Formularz opt-in na stronach będących wysoko w rankingu Google - to jest bardzo podobna strategia do punkt 9, tylko zamiast banera reklamowego, prosisz właściciela strony zajmującej wysokie miejsce w Google na wybraną przez Ciebie frazę, o zamieszczenie formularza opt-in, w którym użytkownicy mogą zostawić swój adres mailowy i zapisać się na Twoją listę mailingową.

#11. Exit pop - to samo co w pkt. 9 i 10 tylko, że zamiast banera reklamowego lub formularza opt-in, wykorzystujesz exit pop - jeśli użytkownik będzie chciał wyjść ze strony, to wyskoczy mu okienko, które może przechwycić ten ruch i skierować go z powrotem do Twojej witryny i Twojego lejka sprzedażowego.

#12. Piksele retargetingowe - poproś o umieszczenie pikseli retargetingowych na stronach partnerów i śledź za użytkowników za ich pomocą, a następnie serwuj im reklamy np. w mediach społecznościowych.

Marketing integracyjny

#13. Strona z podziękowaniem - możesz umieścić swoją ofertę na kogoś innego stronie z podziękowaniem za zakup.

#14. Formularz zapisu na stronie z podziękowaniem - podobne do pkt. 13, tylko zamiast oferty zamieszczasz na stronie z podziękowaniem partnera formularz opt-in umożliwiający zapisanie się na Twoją listę mailingową.

#15. Korejestracja - jeśli ktoś zarejestrował się na Twoją listę, to możesz go również zachęcić do zapisania się na inne listy mailingowe. Ta sama zasada działa u Twojego partnera, który zachęca do rejestracji na Twojej liście. Co więcej, jest teraz wiele narzędzi (np. SparkLoop), które takie współrejestrowanie ułatwiają. To naprawdę bardzo tania forma budowania listy mailingowej.

#16. Bonusowe produkty - stwórz produkty, które inni przedsiębiorcy (najlepiej ci, co sprzedają Twoim wymarzonym klientom) mogą dołączyć do swojej oferty sprzedażowej. W ten sposób, gdy ktoś kupi produkt takiego przedsiębiorcy, otrzyma także Twój produkt bonusowy, która może być jednym z Twoich produktów front-end, dzięki któremu kupujący staną się również Twoim klientem.

Współprace

#17. YouTube - znajdź kogoś, kto ma podobnej wielkości kanał na YouTube co Ty i stwórzcie razem filmy. Ten zamieszczony na Twoim kanale ma kierować ruch na kanał partnera, a film na kanale partnera ma kierować ruch do Ciebie.

#18. Blogi - wykorzystuje tą samą koncepcję co w przypadku YouTube'a (pkt. 17). Jeśli masz bloga, znajdź innych blogerów, którzy mają dużą liczbę obserwujących, a następnie napisz artykuł i opublikuj go na ich blogu, a oni napiszą artykuł i opublikują go na Twoim blogu.

#19. Produkt - tworzysz produkt razem z innym twórcą i razem go promujecie. Możecie się dzielić listą klientów, a następnie możesz sprzedawać tym klientom inne produkty i usługi.

Offline

#20. Fizyczny list - spróbuj zdobyć od kogoś listę jego klientów wraz z adresami pocztowymi, a następnie wyślij tradycyjny list do tych klientów z Twoją ofertą. Mało kto tak robi, więc będziesz się wyróżniał.

#21. SMS - podobny sposób to tego z pkt. 20, tylko że tym razem Twój partner wysyła wiadomość SMS do swoich klientów, w której to wiadomości promuje Twoje usługi i produkty.

Występy w programach

#22. Wywiady - jeśli masz nowy produkt, to postaraj się dotrzeć do właścicieli kanałów na YouTube, którzy przeprowadzają wywiady z ludźmi. Poproś ich o występ w ich programie.

#23. iTunes - otwórz aplikację iTunes i dowiedz się, w jakiej kategorii znajduje się Twój produkt lub Twoja usługa. iTunes wyświetli dziesiątki najlepszych podcastów na danym rynku. Masz więc teraz dziesiątki programów, do których możesz spróbować się dostać.