logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Haczyk

Jak tworzyć świetne haki w filmie?

Copywriting Hak
Źródło:



Hakiem lub haczykiem (z angielskiego hook) marketingowcy nazywają "coś", co może przyciągnąć i utrzymać aktywne zaangażowanie odbiorców.

Jeśli masz na przykład wideo, to tak naprawdę pierwsze 3 sekundy filmu będą decydować o tym, czy użytkownik będzie go oglądał dalej, czy po prostu go przewinie i zacznie oglądać coś innego. I nie ma tutaj znaczenia, jak genialna jest Twoja treść, jak oszałamiające są Twoje wizualizacje lub jak przekonujące jest Twoje wezwanie do działania.

Jeśli nie przyciągniesz uwagi widza od razu, to przewinie treść/przejdzie do następnego filmu, a cały Twój film zostanie zmarnowany.

Na szczęście tworzenie haków nie musi być skomplikowane. Oto kilka wskazówek:

#1. Stwórz obraz, który mówi sam za siebie

Hakowanie nie polega na "oszukiwaniu ludzi". Chodzi o to, aby od razu było oczywiste, o czym jest film.

Rozumiemy obrazy 1000 razy szybciej niż dźwięk lub tekst.

Jaki jest pierwszy obraz, który przychodzi ci do głowy?

To powinno być tak proste, że zrozumie to nawet jaskiniowiec.

Dobry przykład:
Znajomość wizualizacji "pól tekstowych" w filmie jest powodem, dla którego jest to jeden z najbardziej skutecznych wizualnych haczyków reklamowych.

Formuła:
Użyj czegoś powszechnie rozpoznawalnego i znajomego jako głównej grafiki, aby przyciągnąć uwagę ludzi.

#2. Upewnij się, że Twoi odbiorcy są zaznajomieni z hakiem

Zły przykład:
Jak Blackberry zbudowało symbol statusu?

Dobry przykład:
Ten telefon był symbolem statusu, dopóki nie pojawił się iPhone.

Dlaczego? Bo młodsze pokolenia nie wiedzą, czym jest Blackberry. Pomaga to zmienić schemat scenariusza, łącząc go ze znajomością iPhone'a.

Następnie przejdź do omówienia dominacji Blackberry - przed pojawieniem się iPhone'a.

Nasze mózgi są zaprogramowane tak, by preferować rzeczy, które rozpoznajemy. Kiedy widzimy coś nieznanego, nasz mózg przechodzi w tryb "oceny zagrożenia". Jesteśmy bardziej skłonni do przewijania, klikania lub wyłączania.

#3. Użyj struktury "ale… tak więc…", aby tworzyć hak za hakiem

Z takiej struktury korzysta właśnie Dylan Jardon (674 tys. subskrybentów YouTube).

Kiedy uwaga widzów zaczyna słabnąć, uderza ich czymś nowym:
• Zaskakującym faktem
• Prowokującym do myślenia pytaniem
• Zmianą scenerii lub perspektywy

Przykład:
Ta gofrownica pomogła firmie Nike stać się światowym potentatem obuwia:

Gofrownica i buty Nike

Ale jak? Tak więc jest rok 1971 kiedy to trener lekkoatletyki na Uniwersytecie w Oregonie i jego uczeń Phil Knight łączą siły, aby na nowo zaprojektować buty do biegania…

Celem jest utrzymanie widzów w ciągłym napięciu, tak aby stale zastanawiali się, co będzie dalej.

Mistrzem tej techniki jest Connor Price (twórca wirusowej serii "Spin the Globe" na TikToku, gdzie Price ma już 5,6 mln obserwujących). Jak sam twierdzi za sukcesem jego filmów stoi właśnie niekończąca się seria haków.

Co 3-5 sekund, gdy uwaga widza jest bliska utraty, pojawia się nowa klatka, nowy haczyk, aby przyciągnąć uwagę widza z powrotem.

Dzięki ciągłemu wprowadzaniu nowych haków może utrzymać zaangażowanie widzów przez cały film, znacznie zwiększając czas oglądania i liczbę udostępnień.