logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Emocje

7 emocji, które musisz wywołać, aby sprzedawać

Copywriting Pisanie
Źródło:



Wszyscy wiemy, że ludzie dokonują zakupów bazując na emocjach.

Wywołanie tych właściwych jest więc kluczowe, aby sprzedawać.

Oto 7 emocji, które musisz wywołać w swoim tekście (i jak to zrobić):

#1. Strach

Wykorzystaj pierwotne lęki ludzi.

Należą do nich:
• Przegapienie
• Niemożność przeżycia czegoś
• Utrata kontroli
• Bycie krytykowanym
• Bycie pozostawionym w tyle

Strach jest potężnym katalizatorem działań.

Przykład:
Wiesz dlaczego tak wiele firmy wysyła maile z informacją o "ofercie ograniczonej czasowo"? Bo odnosi się to do strachu przed przegapieniem (FOMO).

#2. Duma

Odwołanie się do poczucia własnej wartości.

Aby to zrobić:
• Pochwal ich gust
• Potwierdź ich opinię
• Podkreślaj ich zalety
• Uznaj ich wysiłek
• Spraw, by poczuli się ważni

Nikt nie oprze się dobrze podbudowanemu ego.

Przykład:
Marki luksusowe często podkreślają ekskluzywność, odwołując się do dumy konsumenta z posiadania czegoś wyjątkowego.

#3. Nadzieja

Daj ludziom światełko nadziei.

Możesz to zrobić poprzez:
• Pokazanie im lepszej przyszłości
• Używanie języka aspiracji
• Dostarczanie dowodów na to, że jest to możliwe

Pełni nadziei czytelnicy są potencjalnymi nabywcami.

Przykład:
Programy odchudzania często prezentują zdjęcia przed i po, dając nadzieję osobom pragnącym transformacji (zrzucenia wagi).

#4. Poczucie winy

Spraw, by ludzie poczuli się winni z jakiegoś powodu.

Może to być na przykład to, że:
• Nie zarabiają wystarczająco dużo pieniędzy
• Nie posiadają wymarzonego ciała
• Nie wykorzystują w pełni swojego potencjału.

Kluczem jest zrobienie tego z empatią, a nie krytyką.

Przykład:
Kampanie środowiskowe skutecznie wykorzystują poczucie winy, aby zachęcić do zachowań przyjaznych dla środowiska, ale starają się nie zawstydzać jednostek.

#5. Pożądanie

Wykorzystaj aspiracje i ambicje ludzi.

Obejmują one:
• Osiągnięcie sukcesu
• Zdobycie luksusu
• Osiągnięcie prestiżu
• Zdobycie uznania
• Prowadzenie satysfakcjonującego życia

Pragnienie jest głównym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe.

Przykład:
Reklamy samochodów często przedstawiają pożądany styl życia związany z posiadaniem konkretnego pojazdu, wzbudzając w konsumentach pożądanie.

#6. Zaufanie

Spraw, by ludzie zaufali Twojej marce i produktowi.

Osiągnij to poprzez:
• Oferowanie gwarancji
• Dostarczanie dowodów społecznych
• Bycie transparentnym

Ludzie muszą ci zaufać, zanim dokonają zakupu.

Przykład:
Referencje i recenzje na stronach internetowych budują zaufanie, pokazując pozytywne doświadczenia innych osób z produktem.

#7. Chciwość

Wykorzystaj w ludziach pragnienie posiadania więcej.

Aby to zrobić:
• Oferuj ekskluzywne oferty
• Podkreśl potencjalne korzyści
• Prezentuj rzadkie możliwości

Chciwość może nie jest dobra, ale może być opłacalna.

Przykład:
Edycje limitowane lub rabaty "tylko dla członków" wykorzystują pragnienie konsumentów dotyczące ekskluzywności i specjalnego traktowania.