logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Maskotka

Maskotki - dlaczego je kochamy i kupujemy od marek, które używają maskotek

Strategia Taktyki sprzedażowe
Źródło:



Wyobraź sobie, że idziesz do supermarketu kupić płatki śniadaniowe. Nie jadłeś ich już od dłuższego czasu, ale nagle naszła Cię nieodparta ochota na mleko z płatkami.

Stoisz w alejce sklepowej i widzisz ze 100 różnych rodzajów płatków śniadaniowych. Zastanawiasz się jak masz wybrać te właściwe.

Aż tu nagle dostrzegasz wśród nich pudełko ze znajomą twarzą. To rysunkowy tygrysek Tony, którego doskonale kojarzysz.

Wydaje się, że to świetny wybór. Zawsze miałeś słabość do Tony'ego. Chwytasz więc pudełko tych płatków i wrzucasz je do koszyka.

Dlaczego spośród tych wszystkich płatków śniadaniowych wybrałeś te z uśmiechniętym tygrysem?

Psychologia maskotek

The Moving Picture Company odkryło, że maskotki zwiększają nasze powiązanie z marką o 41%.

Głównym powodem jest to, że tworzymy z nimi więzi emocjonalne.

Nie możemy nawiązać więzi z fabryką, w której produkowane są płatki śniadaniowe (lub z samymi płatkami).

Ale "łączymy się" z ludźmi. Lub... rzeczami przypominającymi ludzi.

Dlatego maskotki są zazwyczaj antropomorficzne (mają ludzkie cechy, takie jak twarz i potrafią mówić).

Ludzie są zaprogramowani, żeby szukać twarzy i zwracać na nie uwagę.

Maskotki również mają unikalne osobowości, które przyciągają nas do nich np. mogą być radosne czy humorystyczne.

A im częściej je widzimy, tym bardziej je lubimy i im ufamy. Nic dziwnego, że długotrwałe korzystanie z maskotki może zwiększyć zyski o 34,1%.

Pewnie nie raz w rozgrywkach sportowych widziałeś maskotki (pojawiają się na przykład w przerwie meczu i zabawiają publiczność). Ich obecność na stadionach to strategiczna decyzja marketingowa, która sprzyja zwiększeniu lojalności wobec marki i sprzedaży.

A teraz czas na kilka przykładów jak to zastosować w biznesie, aby zwiększyć sprzedaż.

#1. Nie zadowalaj się tylko logo - stwórz maskotkę [elementy wizualne marki]

Postaraj się nadać "twarz" elementom wizualnym związanych z Twoją marką.

#2. Wykorzystaj maskotkę do zaangażowania klientów [media społecznościowe]

Na przykład marka Wendy's używa rudowłosej dziewczynki o imieniu… Wendy jako maskotki dla swoich restauracji fast food.

Została ona przeniesiona również do mediów społecznościowych, gdzie nie tylko w żartobliwy sposób trolluje konkurentów, ale również w zabawny sposób angażuje swoich klientów.

A ludzie to uwielbiają.

Wendy's przekształciła swoją kreskówkę 2D w wirusowe doświadczenie marki, co naturalnie prowadzi do większej lojalności i zdobywania nowych klientów.

Nic dziwnego, że ich konto na Twitterze ma prawie 4 000 000 obserwujących.

#3. Zaprezentuj swoją osobowość w głosie marki [marka osobista]

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to jesteś twarzą swojej marki (czy ci się to podoba, czy nie). A to wiąże się bezpośrednio z tym, w jak sposób komunikujesz się z odbiorcami.

Niezależnie od tego, czy chodzi o stronę internetową, posty w mediach społecznościowych czy e-maile, liczy się Twoja osobowość.

Pokazując swoją osobowość możesz wyróżniać się na tle innych. W ten sposób ludzie mogą Cię poznać, polubić i zaufać Ci.