Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Najwyższy zwrot z inwestycji (ROI) zawsze będą miały kampanie skierowane do ciepłej odbiorców. Niezależnie od tego, czy odwiedzili:
• Stronę główną
• Kluczowe części strony internetowej (FAQ, polityka zwrotów, cennik, koszyk)
• Dokonali zakupu wcześniej
• Wypełnili formularz i pobrali lead magnet
• Skontaktowali się z działem sprzedaży
Zimni odbiorcy wymagają dużo przekonywania.
Ciepły odbiorca czasami potrzebuje tylko przypomnienia, że istniejesz, albo rozwiania jego zastrzeżeń.
Oto kilka mniej znanych strategii remarketingowych, które pozwalają zwiększyć sprzedaż i zmniejszyć odpływ klientów.
#1. Kierowanie reklam do najlepszych odbiorców na tańszych kanałach
Wykorzystaj najlepsze kanały i targetowanie, aby znaleźć wartościowych odbiorców, a następnie wykorzystuj tańsze kanały do ponownego kierowania reklam do nich. Na przykład:
• Upewnij się, że wszystkie zestawy reklam i reklamy mają unikalne tagi UTM.
• Znajdź najlepsze słowa kluczowe Google Ads lub odbiorców na Facebooku/LinkedIn (LinkedIn jest bardzo drogi, ale ma świetne targetowanie).
• Stwórz niestandardowe grupy odbiorców na Twitterze lub w reklamach displayowych, kierując reklamy do osób, które odwiedziły Twoją stronę za pomocą tych unikalnych tagów UTM, a gdzie pozyskanie uwagi tych osób jest tańsze.
Znajdź swoich odbiorców tam, gdzie jest drogo, a następnie skoncentruj się na kanałach, gdzie jest taniej.
#2. Cross-sell, up-sell i ponowne angażowanie nieaktywnych klientów
Po sprzedaży większość firm polega tylko na e-mailach, aby zaangażować klientów i domknąć sprzedaż. Tyle, że średni wskaźnik otwarć e-maili wynosi 30~40%.
Wiele osób po prostu otwiera te wiadomości i archiwizuje je bez czytania. Zamiast tego użyj remarketingu:
• Zidentyfikuj grupy osób, które:
- Nie czytają ani nie angażują się w Twoje e-maile.
- Są mniej skłonne do ponownego zakupu lub bardziej skłonne do rezygnacji (nie używają aktywnie produktu).
• Uruchom reklamy retargetingowe skierowane do tych segmentów na platformach społecznościowych (Instagram, Twitter, LinkedIn itp.), aby ponownie ich zaangażować.
#3. Remarketing na nadchodzące miesiące
Wiele osób koncentruje się na remarketingu w ciągu pierwszych kilku dni. Wykorzystują e-maile lub reklamy dotyczące porzuconych koszyków tylko przez pierwsze dwa dni. Po kilku tygodniach najczęściej się poddają.
Pamiętaj: Rzadko ktoś trafia na Twoją stronę i jest gotowy do zakupu od razu. Zazwyczaj "nie" klienta nie oznacza "nie chcę kupić", tylko "jeszcze nie teraz".
Na przykład:
• W przypadku butów, być może ludzie nie potrzebują teraz nowej pary, ale mogą jej potrzebować na wiosnę lub lato przyszłego roku.
• W przypadku usług lub narzędzi B2B, firma może będzie potrzebować miesięcy, aby dowiedzieć się, czy rzeczywiście potrzebują Twoich usług lub czy jest to już odpowiedni czas na zakup takiej usługi/takiego narzędzia.
To nadal dobry pomysł, aby użyć wyższego budżetu remarketingowego na początku, kiedy odbiorcy są bardziej zainteresowani. Ale spróbuj też wykorzystać remarketing po kilku miesiącach.
Zasadniczo, im dłużej to trwa, tym bardziej sprzedażowy powinien być Twój przekaz. Nie przytłaczaj kogoś, gdy jeszcze się zastanawia, bo to może go zniechęcić do zakupu. Ale jeśli poczekasz 6 miesięcy i ludzie do których docierasz zapomną o szczegółach Twojej oferty, przedstaw im bardziej bezpośrednią ofertą.
#4. Nie optymalizuj tylko pod kątem zakupów
Platformy reklamowe potrafią rozpoznać, kiedy ktoś jest blisko zakupu, i pobierają wyższą opłatę za wyświetlenia lub kliknięcia, jeśli Twoje kampanie reklamowe są zoptymalizowane pod kątem sprzedaży.
Zamiast tego:
• Zidentyfikuj lub stwórz treści, które prowadzą do pozyskania leadów/sprzedaży.
• Upewnij się, że w treści znajduje się silne wezwanie do działania (CTA).
• Kieruj ludzi do tych treści i optymalizuj reklamy pod kątem "zaangażowania":
-użytkownik przewinął ponad 50% strony
-użytkownik był na stronie 20 sekund lub dłużej
Może to prowadzić do większej liczby konwersji po niższej cenie.
#5. Bądź kreatywny w wykrywaniu intencji
Skupiaj się nie tylko na podstawowych stronach Twojej witryny takich jak cennik, strony produktów, płatnościach i darmowe okresy próbne.
Oto inne pomysły, na czym można się skupić:
• Strona polityki zwrotów
• Użytkownik kliknął na trzech lub większej liczbie pytań na stronie FAQ
• Użytkownik przeglądnął wielu zdjęć produktów
• Użytkownik spędził pewną ilość czasu na stronie z cennikiem i/lub dokonywał różnych porównań
• Użytkownik użył wyszukiwarki na Twojej stronie
• Użytkownik odwiedził kilka/kilkanaście stron Twojej witryny
#6. Bądź konkretny
Konkretne podejście zawsze przewyższy ogólne. Dostosuj reklamy i e-maile do potwierdzonych zainteresowań i interakcji użytkowników.
Na przykład:
• Jeśli użytkownik odwiedził stronę konkretnego produktu, powinien otrzymać reklamę lub wiadomość e-mail z tym produktem.
• Jeśli użytkownik rozmawiał z konkretnym przedstawicielem handlowym, to uwzględnij go w reklamie, aby ten użytkownik mógł go poznać.
• Jeśli użytkownik spędził dużo czasu na stronie z cenami, to może to oznaczać, że potrzebuje pomocy w ustaleniu, który plan jest dla niego odpowiedni.
• Jeśli użytkownik odwiedził stronę z polityką zwrotów, to być może obawia się, że mu się produkt nie spodoba.