logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Copywriting

Zwiększ liczbę otwieranych wiadomości e-mail o 18% dzięki luce ciekawości

Copywriting Email marketing Pisanie
Źródło:



Temat maila bardzo często decyduje o tym, czy zostanie on otwarty czy nie. Warto więc wiedzieć jak tworzyć tytuły, obok których czytelnik nie przejdzie obojętnie.

Justin Welsh przeanalizował tytuły ponad 130 swoich newsletterów i zidentyfikował pewien wzorzec. E-maile z najwyższymi wskaźnikami otwarć prawie zawsze mają jedną wspólną cechę:

Wykorzystują one technikę zwaną "Luka ciekawości" (z ang. Curiosity Gap) w swoich tematach.

Luka ciekawości to prosty sposób na przedstawienie tego, czego dotyczy wiadomość e-mail i wzbudzenie zainteresowania czytelnika, aby kliknął i dowiedział się więcej.

Justin wykorzystuje do tego 5-częściową strategię, która pozwala mu generować tematy wiadomości e-mail, którym nie można się oprzeć:

Część 1: Zidentyfikuj wspólny punkt bólu

Zacznij od wskazania konkretnego problemu, z którym borykają się Twoi odbiorcy.

Najprostszym sposobem na to jest rozmowa z nimi. Jakie są najczęstsze punkty bólu, które słyszysz od swoich odbiorców podczas interakcji?

Na przykład, jeśli działasz w niszy fitness, częstym problemem może być "walka o zrzucenie tych ostatnich pięciu kilogramów".

To świetny punkt wyjścia.

Część 2: Podpowiedź rozwiązania

Następnie zasugeruj rozwiązanie, ale nie zdradzaj go całkowicie.

Tworzy to "lukę ciekawości" - przestrzeń między tym, co czytelnik już wie, a tym, co chce wiedzieć.

Część 3: Używaj liczb

Ludzie uwielbiają konkrety.

Liczby w tematach wiadomości zwykle sprawdzają się dobrze, ponieważ obiecują konkretne informacje.

Jednak okrągłe liczby (takie jak 10% lub 20 minut) nie działają tak dobrze, jak liczby nieokrągłe (17% lub 29 minut). Liczby nieokrągłe lepiej przyciągają wzrok i są trudniejsze do zignorowania.

Część 4: Bądź zwięzły

Staraj się, aby temat wiadomości nie przekraczał 50 znaków (łącznie ze spacjami i interpunkcją).

Ma to głównie związek z liczbą znaków wyświetlanych w skrzynce odbiorczej na różnych platformach pocztowych (takich jak Gmail). Oczywiście będzie to inne dla urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych. U Justina po przekroczeniu 50 znaków wskaźniki otwarć jego maili spadały.

Warto tu jednak potestować co rezonuje z Twoimi odbiorcami.

Część 5: Unikaj słów traktowanych jak spam

Słowa takie jak "darmowy" i "gwarancja" mogą uruchamiać filtry spamu i wysyłać naprawdę dobre wiadomości e-mail prosto do folderu spam Twojej skrzynki.

Zamiast tego skup się na języku opartym na wartościach.

Oto przykład, jak to może wyglądać:
Zły temat wiadomości: "Darmowe wskazówki dotyczące odchudzania!"
Dobry temat wiadomości: "3-minutowy trik, który eliminuje uporczywy tłuszcz"

Zauważ, że ten drugi temat wiadomości spełnia wszystkie te punkty, bo:
• Odnosi się do punktu bólu (uporczywy tłuszcz)
• Wskazuje na rozwiązanie bez ujawniania go ("trik")
• Używa konkretnej liczby (3 minuty)
• Jest dość krótki (50 znaków)
• Unika słów wyzwalających spam