Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'
Zwiększ liczbę otwieranych wiadomości e-mail o 18% dzięki luce ciekawości
Copywriting Email marketing PisanieŹródło:
Temat maila bardzo często decyduje o tym, czy zostanie on otwarty czy nie. Warto więc wiedzieć jak tworzyć tytuły, obok których czytelnik nie przejdzie obojętnie.
Justin Welsh przeanalizował tytuły ponad 130 swoich newsletterów i zidentyfikował pewien wzorzec. E-maile z najwyższymi wskaźnikami otwarć prawie zawsze mają jedną wspólną cechę:
Wykorzystują one technikę zwaną "Luka ciekawości" (z ang. Curiosity Gap) w swoich tematach.
Luka ciekawości to prosty sposób na przedstawienie tego, czego dotyczy wiadomość e-mail i wzbudzenie zainteresowania czytelnika, aby kliknął i dowiedział się więcej.
Justin wykorzystuje do tego 5-częściową strategię, która pozwala mu generować tematy wiadomości e-mail, którym nie można się oprzeć:
Część 1: Zidentyfikuj wspólny punkt bólu
Zacznij od wskazania konkretnego problemu, z którym borykają się Twoi odbiorcy.
Najprostszym sposobem na to jest rozmowa z nimi. Jakie są najczęstsze punkty bólu, które słyszysz od swoich odbiorców podczas interakcji?
Na przykład, jeśli działasz w niszy fitness, częstym problemem może być "walka o zrzucenie tych ostatnich pięciu kilogramów".
To świetny punkt wyjścia.
Część 2: Podpowiedź rozwiązania
Następnie zasugeruj rozwiązanie, ale nie zdradzaj go całkowicie.
Tworzy to "lukę ciekawości" - przestrzeń między tym, co czytelnik już wie, a tym, co chce wiedzieć.
Część 3: Używaj liczb
Ludzie uwielbiają konkrety.
Liczby w tematach wiadomości zwykle sprawdzają się dobrze, ponieważ obiecują konkretne informacje.
Jednak okrągłe liczby (takie jak 10% lub 20 minut) nie działają tak dobrze, jak liczby nieokrągłe (17% lub 29 minut). Liczby nieokrągłe lepiej przyciągają wzrok i są trudniejsze do zignorowania.
Część 4: Bądź zwięzły
Staraj się, aby temat wiadomości nie przekraczał 50 znaków (łącznie ze spacjami i interpunkcją).
Ma to głównie związek z liczbą znaków wyświetlanych w skrzynce odbiorczej na różnych platformach pocztowych (takich jak Gmail). Oczywiście będzie to inne dla urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych. U Justina po przekroczeniu 50 znaków wskaźniki otwarć jego maili spadały.
Warto tu jednak potestować co rezonuje z Twoimi odbiorcami.
Część 5: Unikaj słów traktowanych jak spam
Słowa takie jak "darmowy" i "gwarancja" mogą uruchamiać filtry spamu i wysyłać naprawdę dobre wiadomości e-mail prosto do folderu spam Twojej skrzynki.
Zamiast tego skup się na języku opartym na wartościach.
Oto przykład, jak to może wyglądać:
Zły temat wiadomości: "Darmowe wskazówki dotyczące odchudzania!"
Dobry temat wiadomości: "3-minutowy trik, który eliminuje uporczywy tłuszcz"
Zauważ, że ten drugi temat wiadomości spełnia wszystkie te punkty, bo:
• Odnosi się do punktu bólu (uporczywy tłuszcz)
• Wskazuje na rozwiązanie bez ujawniania go ("trik")
• Używa konkretnej liczby (3 minuty)
• Jest dość krótki (50 znaków)
• Unika słów wyzwalających spam