logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Seria maili

Skuteczna seria maili powitalnych

Email marketing
Źródło:



Jeśli poważnie traktujesz mailing jako kanał sprzedażowy, to powinieneś zastanowić się dobrze na konstrukcją swoich maili powitalnych. Mówimy tutaj o sytuacji, że jakiś użytkownik zapisuję się na Twoją listę mailingową (np. na Twój newsletter), a więc będzie otrzymywał od Ciebie wiadomości drogą mailową. Ten pierwszy lub pierwsze maile, które do niego wyślesz, będą kluczowe dla Twojej przyszłej sprzedaży. I ten mail lub te maile nazwiemy na potrzeby tego wpisu mailami powitalnymi.

Pierwsze pytanie jakie się nasuwa to ile powinno być tych maili powitalnych? Jeden, dwa, a może sto. Pewnie zależeć to będzie od tego co sprzedajesz i czym się zajmujesz, ale ogólnie z naszych testów wychodzi, że seria kilku maili jest dużo lepsza niż jeden mail powitalny.

Dłuższa seria powitalna pozwala Ci na:
• zbudowanie zaufania swoich odbiorców
• opowiedzenie historii Twojego produktu lub marki
• opracowanie odpowiedzi na ewentualne skargi lub obawy odbiorców
• stworzenie więcej okazji sprzedażowych

Dobra powitalna powinna mieć długość 5-7 maili, rozłożonych w ciągu jednego tygodnia.

A oto co należy w tych mailach wysyłać:

1.Mail dotyczący rozwiązywania problemów

Czy twój produkt lub usługa pomogły rozwiązać problem, który sam miałeś? Jeśli tak, podziel się szczegółami tego problemu w mailu - najlepiej poprzez historię. Pomoże Ci to w budowaniu więzi z odbiorcami i sprawi, że będą się oni mogli z Tobą utożsamiać.

Przykład: Jeśli sprzedajesz cyfrowy kurs o tym, jak uruchomić płatne reklamy, to możesz wspomnieć o tym, że dotychczas Twoje reklamy nie działały dobrze, wyrzucałeś pieniądze w błoto, przepalałeś budżety reklamowe itp. Aż w końcu opracowałeś [produkt], który pomógł rozwiązać wszystkie te problemy, oszczędzając czas i pieniądze.

2.Mail sprzedawcy marzeń

Twoich subskrybentów interesuje przede wszystkim to, co oni z tego będą mieli i jakie korzyści im przyniesie Twój produkt lub usługa. Stwórz więc kolejny mail ze świetną historią. Tyle, że ten mail ma sprzedawać marzenia.

Czy Twoi subskrybenci będą mieli dzięki Twojemu produktowi/usłudze więcej czasu? Będą mieli więcej pieniędzy w kieszeni? Staną się dzięki temu mądrzejsi i będą lepsi w tym co robią?

"Namaluj" obraz tego, jak poprawi się życie Twojego czytelnika, jeśli skorzysta z Twojego produktu lub usługi.

3.Mail z referencjami

Ludzie mają dość fałszywych recenzji tworzony głównie przez boty internetowe. Oni chcą zobaczyć prawdziwe referencje i opinie - takie napisane przez ludzi. Dowód społeczny ma bowiem ogromny wpływ na budowanie zaufania i autorytetu w Twojej marce.

Nie bój się więc prosić obecnych klientów o referencje. Jeśli oferujesz zabójczy produkt/usługę, większość ludzi będzie z tego zadowolona.

Podkreśl te referencje w swoim mailu.

4.Mail z próbką działania produktu

Zanim ktoś wyciągnie swój portfel, aby dokonać zakupu, będzie chciał zobaczyć, co dostanie w zamian.

Stwórz maila, który podkreśli, co Twój produkt/usługa ma do zaoferowania.

Przykład: Jeśli sprzedajesz kurs, zrób szybkie video pokazujące co jest w środku. Jeśli jesteś trenerem, nagraj krótki filmik pokazujący, co jest zawarte w sesji treningowej z Tobą.

5.Mail zachęcający ludzi

Aby przygotować tego maila będziesz musiał przejrzeć strony swoich konkurentów (przynajmniej 3-5). Przeczytaj opinie ludzi i wynotuj te negatywne, a następnie przygotuj odpowiedzi na nie. Do każdej z tych negatywnych opinii opracuj odpowiedź, która pokaże użytkownikom, jak Twój produkt lub usługa rozwiązuje ten problem i przedstaw swój produkt lub usługę jako lepszą opcję dla rozwiązań konkurencji.

Stwórz wtedy maila w stylu najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi do nich (FAQ).

Mail z pytaniami i odpowiedziami na typowe problemy jakie może napotkać klient pomoże złagodzić wszelkie obawy jakie Twoi subskrybenci mieli w przeszłości z konkurencją i pozycjonować Cię jako rozwiązanie.