logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Koła zamachowe

Koła zamachowe wzrostu czyli jak rozwijać biznes bez ciężkiej pracy

Case Study Newsletter Strategia
Źródło:



Koła zamachowe są kluczem do stworzenia dobrze prosperującego biznesu, w którym rozpęd rośnie szybciej... a Ty nie musisz cięższej pracować.

Dlatego jeśli nie chcesz ciężko pracować, a mimo to rozwijać biznes, to musisz stworzyć dla Twojego biznesu koła zamachowe.

Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale każda odnosząca sukcesy firma korzysta z kół zamachowych, poczynając od takich firm jak Amazon, Vanguard i Dropbox.

Czym są koła zamachowe?

Wyobraź sobie cykl, w którym każdy wysiłek wzmacnia następny obrót.

Zaczyna się powoli, ale w miarę nabierania rozpędu pojawia się efekt kuli śnieżnej, który pozwala nie tylko utrzymać, ale także zwiększać wyniki (i to nawet wtedy jeśli jesteś na wakacjach).

To jest właśnie koło zamachowe.

Nathan Barry, założyciel ConvertKit, uważa, że istnieją trzy kryteria, które musi spełniać koło zamachowe, aby było skuteczne:
• Działania przebiegają płynnie, jak rzeka - z jednego punktu do drugiego
• Każdy obrót jest łatwiejszy niż poprzedni
• Każdy obrót daje więcej niż poprzedni

Jay Clouse prowadzi newsletter, w którym wykorzystuje właśnie koła zamachowe. Kiedy dołączasz do jego newslettera, otrzymujesz automatyczną sekwencję powitalną, która zawiera to pytanie za milion dolarów: "Gdybym miał poświęcić jeden numer mojego newslettera na problem, z którym się borykasz, co by to było?".

Następnie Jay wykorzystuje te odpowiedzi do inspirowania przyszłych treści newslettera.

Rezultat tego koła zamachowego? Ciągłe pomysły na treści, które będą stale powiększać grono zaangażowanych odbiorców, ponieważ Jay pisze na tematy, które najbardziej interesują jego odbiorców.

A teraz kilka przykładów w jaki sposób inteligentne firmy łączą koła zamachowe i psychologię kupujących, aby napędzać wzrost:

#1. Skup się na przekazie tak samo jak na produkcie [Marketing wielopoziomowy]

Można je kochać lub nienawidzić, ale firmy marketingu wielopoziomowego (MLM) mają niezwykle skuteczne mechanizmy napędowe czyli koła zamachowe.

Firmy MLM, takie jak Arbonne, nie używają przypadkowych aktorów telewizyjnych do sprzedaży swoich produktów zdrowotnych i kosmetycznych.

Wykorzystują do tego Twojego sąsiada, ciotkę lub przyjaciela. A to dlatego, że są to osoby z naszego wewnętrznego kręgu. Jesteśmy bardziej skłonni do zakupu, ponieważ słuchamy i kupujemy od ludzi, których znamy, lubimy i którym ufamy.

Znani jako "niezależni konsultanci", są zachęcani do:
• sprzedawania więcej (ponieważ ich dochód jest powiązany ze sprzedażą indywidualną i zespołową)
• rekrutowania innych (ponieważ mogą zarabiać premie i otrzymywać prowizję od sprzedaży osób, które rekrutują).

A gdy dołączają nowi "niezależni konsultanci", koło zamachowe nabiera rozpędu.

#2. Stwórz tożsamość, którą odbiorcy będą chcieli się pochwalić [Marka]

Ludziom zależy na tym, jak postrzegają ich inni. Taka jest ludzka natura.

Dlatego marki, które pomagają nam pokazać kim jesteśmy, mogą bardzo szybko się rozwijać. Nazywa się to sygnalizowaniem tożsamości.

Na przykład, gdy kupujesz parę butów TOMS, to firma przekazuje kolejną parę butów komuś w potrzebie.

Więc nie tylko pomagasz komuś innemu, ale także sygnalizujesz innym, że jesteś osobą działającą charytatywnie. A to może skłonić innych do pójścia w Twoje ślady i kupienia własnej pary butów TOMS.

Jak mówi Jonah Berger, marki, które są "budowane, aby się pokazać, są budowane, aby rosnąć". Nic dziwnego więc, że TOMS rozdał ponad 100 milionów par butów.

#3. Zarabiaj na powiększaniu grona odbiorców [Newslettery]

Jak rozwinąć własny newsletter wykorzystując koło zamachowe?

Oto przykładowy schemat, z którego korzysta m.in. newsletter Katelyn Bourgoin "Why We Buy":
Krok 1: Płatna reklama, aby pozyskać subskrybentów.
Krok 2: Osoba zapisuje się do newslettera.
Krok 3: Zapisana osoba dostaje do wypełnienia ankietę, w której zaznacza co ją interesuje.
Krok 4: Na podstawie wypełnionej ankiety osoba ta zostaje przydzielona do odpowiedniej podgrupy. Otrzymuje wtedy darmowe materiały odpowiadające jej zainteresowaniom.
Krok 5: Taka osoba z czasem jest proszona o polecenie newslettera swoim znajomym (zdobywanie nowych subskrybentów w sposób organiczny) i polecane są jej produkty do kupienia, a na których zarabiają twórcy newslettera.
Krok 6: Zarobione w ten sposób pieniądze są przeznaczane na płatne reklamy, co pozwala dużo szybciej budować listę subskrybentów.