logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Dojrzewające mięso

Biznes z przodu i zabawa z tyłu czyli jak pisać nagłówki

Copywriting Reklama
Źródło:



Masz tylko kilka sekund, aby w reklamie bądź na stronie docelowej (landing page):
• pokazać co sprzedajesz,
• wyjaśnić dlaczego to dla klienta ma znaczenie,
• sprawić, aby klient "coś" poczuł.

Energetyzujące emocje, takie jak podekscytowanie, rozbawienie i podziw, skłaniają do działania - klikania, kupowania, udostępniania lub angażowania się. A reklamy, które sprawiają, że "coś" czujesz, zapadają o wiele bardziej w pamięci.

Dan Nelken podzielił się techniką, którą nazwał "The Mullet". To prosty i skuteczny sposób, aby zawrzeć te wspomniane emocje w jednym, potężnym nagłówku.

Sam nagłówek składać się powinien z dwóch części: biznesowej i zabawowej. Najpierw część biznesowa, później zabawowa.

Biznes z przodu: Umieść rzeczową wiadomość biznesową na początku nagłówka np.:
• Obserwuj mnie na LinkedIn
• Dojrzewało przez 30 dni
• Proszę, korzystaj odpowiedzialnie

Zabawa z tyłu: Spraw, by ludzie się uśmiechnęli, żartując z wiadomości biznesowej, którą zawarłeś na początku nagłówka np.:
• Albo będę cię śledzić osobiście
• Zjedzone znacznie szybciej
• Internet nigdy nie zapomina

Przykłady:
Piwo: "Proszę, korzystaj odpowiedzialnie. Internet nigdy nie zapomina"
Dojrzewające mięso: "Dojrzewało przez 30 dni. Zjedzone znacznie szybciej"
Piwo imbirowe: "Wykonane według starej rodzinnej receptury. Który ukradliśmy. Od starej rodziny."
Gazeta: "Spodoba ci się nasze głębsze spojrzenie na wiadomości. Pod warunkiem, że nie jesteś przestępcą."
Bank: "Oszczędzaj pieniądze. Gromadź przyjaciół."
Napoje: "Robimy zdrowe drinki. Proszę kup je, bo inaczej nas zwolnią".
Wino: "Ta butelka jest teraz wykonana w 50% z plastiku pochodzącego z recyklingu. Wciąż pracujemy nad resztą."
Syrop na kaszel: "Ludzie przeklinają przez to. I na to. Smakuje okropnie. Ale działa."

Przykłady reklam

Technika "The Mullet" to skuteczny sposób na szybkie przekazanie ważnej wiadomości i wywołanie uśmiechu na twarzy odbiorcy. Dzięki temu ludzie:
• zrozumieją co sprzedajesz;
• odniosą się do Ciebie pozytywnie (co jest rzadkością w przypadku reklam);
• zapamiętają Cię (pomyślą o Tobie jeśli pojawi się zdarzenie wyzwalające np. będą mieli kaszel i będą chcieli kupić syrop);
• z dużo większym prawdopodobieństwem podejmą działanie.