logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

HelloFresh

HelloFresh i jej strategia biznesowa

Case Study Model biznesowy Pomysł na biznes
Źródło:



HelloFresh była jedną z pierwszych firm, które weszły na rynek w branży zestawów posiłków. Firma dostarcza do domów klientów świeże i gotowe do przyrządzenia zestawy posiłków. Wystarczy otworzyć pudełko, podgrzać wstępnie poporcjowane posiłki i… obiad gotowy.

Dziś firma HelloFresh jest wyceniana na ponad 1,3 miliarda dolarów i wciąż się rozwija. W tym czasie z tego biznesu wypadło wiele innych firm.

Jak to się dzieje, że HelloFresh tak świetnie stoi biznesowo?

Odpowiedź sprowadza się do umiejętnego wykorzystania zasad psychologii kupujących w swojej działalności.

Wymyślanie pomysłów na kolację pod koniec długiego dnia pracy to poważny problem, z którym borykają się miliony ludzi na całym świecie. Zwłaszcza, gdy nie chcesz kupować fast-foodów i jeść smażonych potraw.

Tak więc rozwiązanie HelloFresh polegające na wysyłaniu wstępnie porcjowanych, zdrowych posiłków, było bardzo atrakcyjną odpowiedzią dla wielu (naprawdę wielu) ludzi. W 2023 roku HelloFresh dostarczała zdrowe zestawy posiłków bezpośrednio pod ich drzwi 6 milionów klientów.

Poznaj więc kilka "smacznych" i popartych naukowo strategii, które warto "podkraść" do własnego biznesu:

#1. Efekt autorytetu

Gdyby istniała olimpiada influencerów, HelloFresh zdobyłaby złoty medal.

Strategicznie współpracuje z gwiazdami pierwszego formatu, takimi jak Jessica Alba i Jamie Oliver, których klienci uważają za ekspertów w dziedzinie zdrowego odżywiania.

Jessica i jej firma, The Honest Company, kierują swoje działania do mam dbających o zdrowie, a ona sama jest postrzegana jako autorytet w dziedzinie produktów wysokiej jakości.

HelloFresh łączy się z tymi znanymi markami, aby wykorzystać ich już ugruntowaną wiarygodność.

#2. Wzajemność

Kiedy dajemy coś od siebie, ludzie czują się zmuszeni dać coś w zamian.

To stara jak świat zasada marketingowa: prawo wzajemności.

HelloFresh wprowadza w życie tą zasadę bardziej niż większość innych firm, oferując 10 darmowych posiłków i darmowe przystawki (klient otrzymuje do każdego pudełka jedną darmową przekąskę jeśli ma aktywny abonament):

HelloFresh - oferta

Można by pomyśleć, że rozdawanie tak wielu produktów wpłynie niekorzystnie na zyski firmy. Jednak oferowanie klientom darmowych posiłków i przekąsek, sprawia, że są oni bardziej skłonni do dalszego odnawiania abonamentu HelloFresh.

#3. Efekt "posłańca"

O wiele bardziej prawdopodobne jest, że kupisz coś, jeśli zostanie to polecone przez Twojego najlepszego przyjaciela.

To proste: Kupujemy od ludzi, których znamy, lubimy i którym ufamy.

HelloFresh wykorzystał to, tworząc #HelloFreshPics - hashtag używany w mediach społecznościowych przez klientów HelloFresh, aby dzielić się zdjęciami swoich potraw przygotowanych z zestawów składników dostarczonych przez HelloFresh. Użytkownicy publikują zdjęcia swoich dań, często dodając opinie i komentarze na temat swoich doświadczeń z korzystania z usług HelloFresh. Firma sama zachęca do korzystania z tego hashtagu, aby budować społeczność wokół swojej marki oraz korzystać z treści generowanych przez użytkowników do promowania swoich produktów.

A gdy ludzie widzą, że ktoś, komu ufają - niezależnie od tego, czy jest to przyjaciel, członek rodziny, czy nawet celebryta - poleca HelloFresh, są bardziej skłonni do składania własnych zamówień.