logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Wątpliwość

Jak wykorzystać społeczną niepewność w sprzedaży?

Case Study Opinie Taktyki sprzedażowe
Źródło:



Wątpliwość społeczna jest przeciwieństwem dowodu społecznego. Tyle, że wątpliwości społeczne są nawet bardziej potężne, niż dowody społeczne.

Musisz wiedzieć, że klienci nieustannie szukają powodów, by nie kupować od Ciebie.

Dlaczego? Ponieważ z natury unikamy strat i nie chcemy wydawać pieniędzy na coś, czego moglibyśmy żałować (rozstanie z gotówką jest wystarczająco bolesne).

Dlatego kupujący będą szukać KAŻDEJ wskazówki, która sprawi, że Twoja oferta wydawać się będzie się podejrzana.

Wątpliwości społeczne mają duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji przez kupujących.

Dlatego mądrzy marketerzy wiedzą, że kluczem do wyeliminowania wątpliwości społecznych jest wykorzystanie dowodu społecznego. A, gdy takich nie mają, to stają się bardzo kreatywni (w końcu aż za 50% decyzji zakupowych odpowiedzialny jest marketing szeptany).

No dobra. Ale jak to wykorzystać w sprzedaży? Oto kilka pomysłów:

#1. Zachęcanie do wczesnych recenzji, poleceń lub referencji [Reklamy]

Nic tak nie rodzi wątpliwości społecznych, jak brak recenzji i referencji. To jest problem numer jeden.

Problem numer dwa polega na tym, że ludzie rzadko chcą być pierwszymi, którzy kupią produkt (no chyba, że są to Twoi przyjaciele bądź osoby z rodziny).

Jeśli chcesz więc zebrać szybko świetne recenzje, to możesz zrobić tak jak zrobiła to firma G2. Zaoferowała ona subskrybentom kartę podarunkową Starbucks o wartości 10 dolarów za pozostawienie recenzji na swojej stronie internetowej, co miało kluczowe znaczenie dla budowania platformy opartej na recenzjach.

Dodatkowo, gdy ludzie widzą, że inni zostawiają recenzje, to mogą podążyć za tą "modą" i również wysłać swoje opinie.

#2. Nie pozwól, aby dowody społeczne żyły tylko na Twojej stronie internetowej [Recenzje i referencje]

Twoja strona internetowa na pewno jest świetna. Ale nie gromadź wszystkich referencji i opinii tylko tam.

Używaj postów w mediach społecznościowych, aby regularnie przypominać przeglądającym, że Twój produkt jest najlepszy.

Mała wskazówka: Recenzje nie muszą być wyszukane. Wykorzystanie entuzjastycznych opinii z Twoich wiadomości prywatnych (oczywiście za zgodą osoby, która je wysłała) może być nawet bardziej skuteczne niż dopracowana wersja recenzji.

Ramit Sethi, autor bestsellerów New York Timesa, konsekwentnie publikuje surowe, nieprzefiltrowane referencje od swoich zadowolonych czytelników.

Ta technika nie tylko zapobiega pojawianiu się społecznej niepewności, ale także ZNACZNIE łagodzi blokadę twórczą przy tworzeniu treści.

#3. Powiedz kupującym, dla kogo Twój produkt NIE JEST przeznaczony [Strony sprzedażowe]

Znasz powiedzenie: "Jeśli sprzedajesz wszystkim, nie sprzedajesz nikomu."

Więc nie udawaj, że Twój świetny produkt będzie odpowiedni dla każdego. Tak na pewno nie będzie.

Zamiast tego określ, dla kogo ten produkt nie jest przeznaczony, aby wyeliminować klientów, którzy prawdopodobnie będą sprawiać problemy (i przynosić straty).

Dzięki temu jest mniej prawdopodobne, że będziesz musiał zwracać pieniądze (lub mieć niezadowolonych klientów), ponieważ wcześniej przefiltrowałeś klientów i upewniłeś się, że Twój produkt będzie dla nich odpowiedni.