logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Mem

Jak wykorzystać memy do zwiększenia sprzedaży?

Case Study Taktyki sprzedażowe
Źródło:



W natłoku wiadomości oraz różnego rodzaju postów w mediach społecznościowych, mem jest czymś, co bardzo często przyciąga uwagę użytkownika. Jest czymś co sprawia, że ludzie przestają skrolować ekrany swoich smartfonów.

Jak to się dzieje, że klikamy i wydajemy więcej, kiedy widzimy, że marki używają memów?

Okazuje się, że większość memów opartych jest na… nauce. Już w 1976 roku biolog ewolucyjny Richard Dawkins wymyślił termin "mem." Mem opisuje jednostkę przekazu kulturowego, taką jak idea lub przekonanie, przekazywaną z pokolenia na pokolenie.

Memy mogą być obrazami (na pewno nie raz widziałeś mema z sympatycznym kotkiem). Ale mogą to być również piosenki (np. "Happy Birthday") lub nawet popularne zwroty.

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych memy rozprzestrzeniły się błyskawicznie. A dla marek, które decydują się na ich wykorzystanie, nie chodzi już tylko i wyłącznie o wywołanie śmiechu odbiorcy.

Na przykład firma Heinz (ta od ketchupów) wykorzystała memy, aby odnieść się do odwiecznej debaty na temat tego, czy pomidory są owocami czy warzywami.

Heinz

Efekt? Heinz wygenerował ponad 4 000 000 wyświetleń i 80 000 zaangażowań na Instagramie i Facebooku.

Klienci chętniej dzielą się memami niż zwykłymi reklamami, ponieważ czują, że dzielą się doświadczeniem, które można z nimi powiązać - a nie tylko promują bezimienną markę lub produkt.

Sprytni marketerzy wiedzą, że ludzie nie lubią, gdy próbuje się im coś sprzedać. Ale wiedzą również, że uwielbiamy być zaskakiwani, edukowani, zachwycani lub zabawiani.

Memy osiągają to wszystko. Ale co najważniejsze, wyraźnie pokazują klientom, że się z nimi utożsamiasz.

OK. Czas na kilka przykładów z życia wziętych i ich zastosowania w celu zwiększenia sprzedaży:

#1. Delikatnie żartuj z bolączek swoich klientów [Marketing w mediach społecznościowych]

Nie można po prostu publikować najpopularniejszych memów na kontach marki w mediach społecznościowych i oczekiwać, że sprzedaż wzrośnie.

Używaj memów strategicznie, aby w humorystyczny sposób podkreślić bolączki, których już doświadczają Twoi idealni klienci.

Tak jak zrobiła to firma Hootsuite, pokazując, że nie powinieneś ograniczać się do nudnych, sztywnych taktyk w marketingu w mediach społecznościowych (to nie jest zabawne). Zamiast tego, powinieneś eksperymentować i wprowadzać do niego kreatywność (to już jest zabawne!):

Hootsuite

To nie tylko przyciąga uwagę klientów, ale także budzi ich ciekawość dotyczącą Twojego rozwiązania i zwiększa prawdopodobieństwo, że ludzie je kupią.

#2. Wykorzystaj specjalne wydarzenia i święta [Subskrypcje]

Czy coś bardziej kojarzy się z wesołymi Świętami Bożego Narodzenia niż mem o seryjnym mordercy? W przypadku Netflixa tak właśnie jest (właśnie dlatego opłaca się znać swoich odbiorców).

Netflix doskonale zna swoich widzów i wykorzystał swój niezwykle popularny serial "You", aby rozprzestrzenić odrobinę świątecznej radości i uzyskać wzrost zaangażowania.

Netflix

Gdy treści są istotne - uzyskują więcej kliknięć.

Dlatego warto wykorzystać nadchodzące wydarzenia i/lub święta, aby przenieść swój marketing memowy na wyższy poziom i przyciągnąć więcej uwagi.

#3. Używaj memów do dostarczania wartościowej edukacji [Tworzenie treści]

Memy nie tylko powinny wywoływać śmiech. Mogą one dostarczać również wartościową edukację - tak jak ten oto mem, który mówi o tym, że czasami kupujący nie chcą tego, czego potrzebują:

Koń trojański

Dlatego musisz być kreatywny i sprzedawać ludziom to, czego chcą, a jednocześnie dostarczać to, czego potrzebują.

Prezentowanie edukacji w przystępny sposób ułatwia jej zrozumienie i zapamiętanie. Nie zapamiętasz długiego posta na LinkedIn. Ale na pewno zapamiętasz mem o koniu trojańskim.