Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Marketing to nie tylko ładna strona internetowa czy fajne posty na Facebooku. To przede wszystkim strategia marketingowa.
Strategia marketingowa określa co Twój potencjalny klient ma zobaczyć i pomyśleć o Twojej firmie, aby mógł podjąć decyzję o skorzystaniu właśnie z Twoich usług lub produktów.
Poznaj zatem 5 takich strategii, które pozwolą Ci na stały dopływ klientów:
#1. Specjalizacja
Cel: Stanie się firmą, którą klienci będą od razu kojarzyć z konkretnym problemem i jego rozwiązaniem.
Co trzeba zrobić: Określ w czym specjalizuje się Twoja firma:
• Skoncentruj się na konkretnym problemie i niszy rynkowej.
• Nie staraj się robić wszystko dla wszystkich.
• Klienci szukają i cenią specjalistyczną wiedzę.
Wskazówka: Zdefiniuj obszar specjalizacji Twojej firmy. Komunikuj to. Wybór węższej niszy może sprawić, że to właśnie Ty ją zdominujesz.
#2. Zróżnicowanie
Cel: Wyróżniania się na tle konkurencji.
Co trzeba zrobić: Określ w czym Twoja firma jest lepsza i różni się od konkurencji:
• Zidentyfikuj swoją przewagę konkurencyjną (np. może nią być unikalny proces produkcji albo lepiej wyszkoleni pracownicy).
Wskazówka: Opracuj unikalną propozycję sprzedaży i upewnij się, że jest ona widoczna w Twoich materiałach marketingowych.
#3. Segmentacja
Cel: Poznaj swoich najlepszych klientów.
Co trzeba zrobić: Określ kim są najlepsi klienci i zastanów się jak znaleźć więcej takich klientów:
• Zdefiniuj profil idealnego klienta.
• Podziel klientów na segmenty według tego jaką wartość (przychody) dają Twojej firmie.
• Określ koszty pozyskania klienta dla każdego z segmentów.
Wskazówka: Stwórz szczegółowe opisy potencjalnych klientów i dostosuj swoje działania marketingowe pod każdy z tych segmentów.
#4. Koncentracja
Cel: Koncentracja na tym co najważniejsze.
Co trzeba zrobić: Określ gdzie warto skoncentrować swój czas, pieniądze i wysiłek:
• Zidentyfikuj najskuteczniejsze kanały marketingowe, które przynoszą Ci najlepsze efekty w postaci nowych klientów.
• Zastanów się, jak możesz zwiększyć wartość klienta w czasie (np. upselle/downselle, większa wartość zamówienia, pakiety itp.).
• Określ z czym chcesz, aby była kojarzona Twoja firma (z jakim przekazem).
Wskazówka: Przeanalizuj swoje działania marketingowe i inwestuj swoje środki (czas, pieniądze) w najbardziej efektywne działania.
#5. Pozycjonowanie
Cel: Zbadania jak Twoja firma jest postrzegana na rynku (jak odbierają ją Twoi potencjalni klienci).
Co trzeba zrobić: Określ jakbyś chciał, aby klienci i potencjalni klienci opisywali i mówili o Twojej firmie:
• Opracuj konkretne wartości, hasła, slogany i skojarzenia, które mają być kojarzone z Twoją marką.
• Pokazuj to we wszystkich komunikatach marketingowych.
Wskazówka: Jeśli już określisz, jak chcesz, aby klienci postrzegali Twoją firmę, to następnie zadbaj o to, aby te rzeczy były komunikowane na różnych punktach styku z klientem.