logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Strategia biznesowa

5 strategii, aby przyciągnąć klientów

Model biznesowy Strategia
Źródło:



Marketing to nie tylko ładna strona internetowa czy fajne posty na Facebooku. To przede wszystkim strategia marketingowa.

Strategia marketingowa określa co Twój potencjalny klient ma zobaczyć i pomyśleć o Twojej firmie, aby mógł podjąć decyzję o skorzystaniu właśnie z Twoich usług lub produktów.

​Poznaj zatem 5 takich strategii, które pozwolą Ci na stały dopływ klientów:

#1. Specjalizacja

Cel: Stanie się firmą, którą klienci będą od razu kojarzyć z konkretnym problemem i jego rozwiązaniem.

Co trzeba zrobić: Określ w czym specjalizuje się Twoja firma:
• Skoncentruj się na konkretnym problemie i niszy rynkowej.
• Nie staraj się robić wszystko dla wszystkich.
• Klienci szukają i cenią specjalistyczną wiedzę.

Wskazówka: Zdefiniuj obszar specjalizacji Twojej firmy. Komunikuj to. Wybór węższej niszy może sprawić, że to właśnie Ty ją zdominujesz.

#2. Zróżnicowanie

Cel: Wyróżniania się na tle konkurencji.

Co trzeba zrobić: Określ w czym Twoja firma jest lepsza i różni się od konkurencji:
• Zidentyfikuj swoją przewagę konkurencyjną (np. może nią być unikalny proces produkcji albo lepiej wyszkoleni pracownicy).

Wskazówka: Opracuj unikalną propozycję sprzedaży i upewnij się, że jest ona widoczna w Twoich materiałach marketingowych.

#3. Segmentacja

Cel: Poznaj swoich najlepszych klientów.

Co trzeba zrobić: Określ kim są najlepsi klienci i zastanów się jak znaleźć więcej takich klientów:
• Zdefiniuj profil idealnego klienta.
• Podziel klientów na segmenty według tego jaką wartość (przychody) dają Twojej firmie.
• Określ koszty pozyskania klienta dla każdego z segmentów.

Wskazówka: Stwórz szczegółowe opisy potencjalnych klientów i dostosuj swoje działania marketingowe pod każdy z tych segmentów.

#4. Koncentracja

Cel: Koncentracja na tym co najważniejsze.

Co trzeba zrobić: Określ gdzie warto skoncentrować swój czas, pieniądze i wysiłek:
• Zidentyfikuj najskuteczniejsze kanały marketingowe, które przynoszą Ci najlepsze efekty w postaci nowych klientów.
• Zastanów się, jak możesz zwiększyć wartość klienta w czasie (np. upselle/downselle, większa wartość zamówienia, pakiety itp.).
• Określ z czym chcesz, aby była kojarzona Twoja firma (z jakim przekazem).

Wskazówka: Przeanalizuj swoje działania marketingowe i inwestuj swoje środki (czas, pieniądze) w najbardziej efektywne działania.

#5. Pozycjonowanie

Cel: Zbadania jak Twoja firma jest postrzegana na rynku (jak odbierają ją Twoi potencjalni klienci).

Co trzeba zrobić: Określ jakbyś chciał, aby klienci i potencjalni klienci opisywali i mówili o Twojej firmie:
• Opracuj konkretne wartości, hasła, slogany i skojarzenia, które mają być kojarzone z Twoją marką.
• Pokazuj to we wszystkich komunikatach marketingowych.

Wskazówka: Jeśli już określisz, jak chcesz, aby klienci postrzegali Twoją firmę, to następnie zadbaj o to, aby te rzeczy były komunikowane na różnych punktach styku z klientem.