logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

MVP

6 kluczowych lekcji, aby stworzyć produkt MVP

Pomysł na biznes Produkt
Źródło:



Zacznę od tego czym jest MVP. To skrót od Minimum Viable Product i w wolnym tłumaczeniu oznacza produkt o kluczowej funkcjonalności. Innymi słowy taki produkt musi posiadać jedynie te funkcje, które stanowiły będą wymaganą minimalną wartość dla testowej grupy konsumentów. Albo inaczej - to produkt (bądź usługa), który jest minimalnie gotowy do wprowadzenia na rynek czyli wystarczająco określony, aby pokazać Twojemu potencjalnemu klientowi jego wartość, a Tobie pozwolić na zmierzenie zainteresowania klienta.

W koncepcji MVP chodzi o to, żeby stworzyć taki produkt o minimalnej funkcjonalności i wprowadzić go na rynek czyli spróbować go sprzedać. Jeśli pomysł wypali, to możesz spokojnie rozwijać ten produkt i wprowadzać nowe funkcjonalności. Jeśli nie, to albo zmieniasz ten produkt i próbujesz ponownie zainteresować nim odbiorców, albo porzucasz projekt nie ryzykując, że poświęcisz dużo czasu i środków w coś, co nie rokuje rynkowo. To naprawdę świetna metoda pozwalająca unikać dużych strat.

A oto 6 lekcji, które daje Karthik Puvvada na LinkedIn odnośnie budowania produktu MVP:

1. Food track a nie wypasiona restauracja

Traktuj swój MVP jako food tracka a nie wykwintną restaurację. Skup się na zidentyfikowaniu jednej kluczowej funkcji i się później na niej koncentruj.

2. Fałszywa strona lądowania

Zamieść na swojej stronie docelowej czyli stronie lądowania (landing page) "niedziałający" przycisk (np. "Zamów"), aby tanim sposobem sprawdzić, czy jest wystarczający popyt na Twój produkt lub wystarczająco dużo ludzi ma jakiś problem. Ten przycisk niekoniecznie ma przekierowywać na stronę do składania zamówienia, ale powinna być mierzona ilość unikalnych kliknięć użytkowników w ten przycisk.

3. Skupiaj się tylko na wczesnych naśladowcach

Stwórz listę oczekujących i pozwól ludziom podzielić się tym, dlaczego są podekscytowani Twoim produktem (niech wypełnią ankietę). Odfiltruj najbardziej zagorzałych fanów.

4. Testuj za pomocą narzędzi nie wymagających kodowania

Nie powinieneś mieć żadnych wymówek przed jak najszybszym wypuszczeniem swojego produktu MVP na rynek. Narzędzia nie wymagające kodowania (programowania) to najszybszy sposób, aby przetestować swój pomysł bez inwestowania zbyt wiele.

5. Zarabiaj na robieniu rzeczy, które się nie skalują

Do etapu powiedzmy pierwszych 10 płacących klientów nie ma sensu wprowadzania żadnej automatyzacji. Do tego czasu rób wszystko ręcznie (np. odpisuj na maile, dodawaj użytkowników osobiście na swoją listę mailową itd.).

6. Pozyskaj wspólnika mającego umiejętności techniczne

Pozyskanie do biznesu wspólnika mającego umiejętności techniczne jest trudnym i niewdzięcznym zadaniem. Jeśli chcesz pozyskać wartościowego CTO to pokaż mu swój rozmach.