Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Jeśli klient nie kupuje od Ciebie, to może to oznaczać, że klient ma obiekcje dotyczące produktu.
Obiekcje związane z produktem powinny zostać rozbrojone już na etapie promocji lub prezentacji oferty. Najczęściej pojawiające się pytania w tym zakresie to:
• "Czy ten produkt mi się przyda?"
Czy jest on odpowiedni dla mnie? Dla kogo dokładnie jest przeznaczony? Dla wszystkich przedsiębiorców? Usługodawców? Ekspertów sprzedających swoją wiedzę? Dla początkujących, czy bardziej zaawansowanych? A może dla fanów pizzy z ananasem? I kiedy mogę spodziewać się zwrotu z inwestycji, jeśli zdecyduję się na zakup?
• "A co, jeśli produkt mnie rozczaruje?"
Co jeśli okaże się, że nie jest dla mnie? Albo jeszcze gorzej – że produkt nie spełnia obietnic, a Ty mnie oszukałeś? Czy oferujesz jakąś gwarancję? Mogę go zwrócić? Jakie są kroki, aby to zrobić? Jak długo potrwa proces zwrotu?
Jak poradzić sobie z tymi obiekcjami?
• Sprecyzuj grupę docelową – dokładnie opisz, dla kogo produkt jest stworzony, komu najbardziej pomoże i kto odniesie najszybsze korzyści z jego użycia.
• Pokaż opinie – ale nie przypadkowe. Najbardziej wartościowe są opinie od osób, które wpisują się w profil Twojego idealnego klienta. Jeśli Twoja oferta jest skierowana do specjalistów, twórców internetowych, konsultantów itp., to pokaż recenzje właśnie od takich osób. Klient, który widzi, że Twój produkt pomógł ludziom z jego branży lub pokrewnej, będzie miał większą pewność, że produkt sprawdzi się również u niego.
• Wizualizacje – jeśli sprzedajesz produkt cyfrowy, klient nie dostanie fizycznej przesyłki. Pokaż mu, czego może oczekiwać po zalogowaniu – zademonstruj zrzuty ekranu, mockupy, wizualizacje arkuszy, przykładowe pliki MP3 itp.
• Gwarancja – upewnij klienta, że Twój kurs online objęty jest gwarancją zwrotu pieniędzy. Zrozum jego obawy, podaj dane kontaktowe, wyjaśnij, że zwroty rozpatrujecie szybko i sprawnie. Pokaż, że klient absolutnie niczym nie ryzykuje.
Przemyśl, jakie inne wątpliwości mogą pojawić się w związku z Twoim produktem lub usługą. Jeszcze lepiej, gdy nie musisz ich zgadywać, bo klienci sami je zgłaszają w mailach lub na webinarach, zadając pytania po części sprzedażowej.
Jeśli dopytują o te kwestie, to możliwe, że brakowało im odpowiednich informacji w Twojej ofercie.