Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Czy jest 'Temptation Bundling' i jak to wykorzystać w sprzedaży?
Case Study Taktyki sprzedażoweŹródło:
Czy wiesz, że jesteśmy bardziej skłonni zrobić coś, czego nie chcemy robić, gdy jest to połączone z czymś przyjemnym?
Ta technika psychologiczna nazywa się Temptation Bundling (w polskim tłumaczeniu to "wiązanie pokus" bądź "łączenie pokus", ale na potrzeby tego wpisu będę korzystał z angielskiej nazwy).
W każdym bądź razie Temptation Bundling polega na połączeniu czynności, której nie chcesz wykonać, z czynnością, która sprawia Ci przyjemność lub daje Ci natychmiastową gratyfikację. Innymi słowy, łączysz zadanie, które musisz zrobić, ale niekoniecznie chcesz, z czymś, co lubisz robić.
Temptation Bundling opiera się na teorii samokontroli i natychmiastowej gratyfikacji. Związana jest z koncepcją, że ludzie są bardziej skłonni do angażowania się w działania wymagające wysiłku lub nieprzyjemne, jeśli mają natychmiastową nagrodę. W dłuższej perspektywie może to także prowadzić do wyrobienia pozytywnych nawyków.
To psychologiczne zjawisko zostało tak nazwane przez naukowców w 2013 roku. Badacze ci chcieli sprawdzić, czy mogą poprawić frekwencję na siłowni, łącząc "chęci" (słuchanie wciągających audiobooków) z "powinnością/obowiązkiem" (ćwiczeniami).
Odkryli, że gdy ludzie mieli dostęp do fascynujących audiobooków, których mogli słuchać tylko na siłowni, frekwencja początkowo wzrosła o 51%.
Ostatecznie 61% uczestników zapłaciło, aby mieć dostęp do tych ekskluzywnych audiobooków.
Pamiętaj jednak, że bez względu na to, jak dobry lub korzystny jest twój produkt, jest on bezużyteczny, jeśli kupujący go nie używają.
Musisz więc znaleźć sposoby, aby uczynić "potrzebne" działania bardziej atrakcyjnymi i przyjemnymi dzięki swojemu produktowi, aby klienci wciąż do Ciebie wracali.
A oto kilka przykładów praktycznych jak wykorzystać technikę Temptation Bundling w biznesie:
#1. Przekształć "potrzeby" w przyjemną rutynę [Aplikacje]
Medytacja może być niezwykle trudna do wyrobienia jako nawyk. Jednak dla poprawy zdrowia psychicznego stanowi ona "potrzebę" dla wielu osób.
Aplikacja Calm sprawia, że to trudne, i szczerze mówiąc czasem nudne, zadanie staje się bardziej angażujące i przyjemne dzięki historiom opowiadanym (często przez celebrytów) oraz kojącym dźwiękom lub muzyce.
Dzięki temu medytacja zmienia się z koniecznego, ale nużącego zadania, którego większość ludzi prawdopodobnie nie będzie wykonywać regularnie, w satysfakcjonującą i przyjemną aktywność, którą chętniej kontynuują. A w rezultacie mogą doświadczyć poprawy swojego zdrowia psychicznego. To sytuacja, w której wszyscy wygrywają.
#2. Uczyń nudne zadania wciągającymi [Media społecznościowe]
Audible łączy robienie czegoś, czego ludzie chcą (np. słuchanie popularnego audiobooka) z czymś, czego potrzebują (np. dojazd do domu).
Tak więc zamiast rezerwować czytanie na dobranoc, ludzie są bardziej skłonni słuchać Audible, aby zabić czas podczas przyziemnych czynności, czyniąc te zadania przyjemniejszymi.
Dodatkowo ich konto na Twitterze/X wykorzystuje humor, z którym można się utożsamić, aby angażować klientów, co utrzymuje Audible w ich świadomości i zwiększa prawdopodobieństwo, że będą dalej korzystać z usługi:
#3. Zachęcanie do zaspokajania potrzeb [eCommerce]
W świecie pielęgnacji skóry istnieje kilka podstawowych produktów: krem z filtrem, witamina C, retinol, nawilżacz i krem pod oczy.
Z perspektywy pielęgnacji skóry są to rzeczy, których ludzie "potrzebują".
Aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że ludzie będą kupować te produkty poprawiające stan skóry, sklep Paula’s Choice połączył to z czymś, czego ludzie chcą: oszczędnością pieniędzy.
Ale sklep nie zaoferował po prostu promocji:
Użycie jednego drobnego słowa ("ekskluzywna") przed zachętą w postaci 20% rabatu sprawia, że ludzie są jeszcze bardziej skłonni do zakupu.
Sklep Paula’s Choice również podkreślił wiarygodność za pomocą zwrotu "Nagrodzony" na zdjęciu produktu oraz skorzystał z efektu kotwiczenia cenowego, pokazując cenę pierwotną w porównaniu z ekskluzywną ceną dla klienta.
Ta strona produktu to prawdziwa potęga w zakresie psychologii konsumenta.