logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Sfrustrowany mężczyzna

Jak rozwiać obiekcje klienta i zdobyć jego zaufanie? (część 3)

Doświadczenie klienta Klient Oferta
Źródło:



Z dwóch poprzednich wpisów wiesz, że jeśli klient nie kupuje od Ciebie to:
• może mieć problem z Twoją osobą (np. nie ufa Ci)
• może mieć problem z Twoim produktem (np. obawia się, że produkt nie spełni jego oczekiwań bądź nie będzie z niego zadowolony)

Ale istnieje jeszcze jedna główna przyczyna, dla której klienci nie kupują od Ciebie (o ile Tobą i z produktem jest w miarę spoko):

Klient ma problem z ofertą!

A oto kilka przyczyn tego problemu:

#1. Twoja oferta jest zbyt długa

Kiedy odwiedzam Twoją stronę z ofertą, rozpoczynam czytanie, ale po chwili przerywam i zaczynam poszukiwać najistotniejszych dla mnie informacji.

Pomijam kolejne sekcje, ponieważ w pierwszej kolejności chcę ustalić, czy cena Twojego kursu jest rozsądna i nie wpłynie znacząco na mój budżet, czy może będę musiał dokładnie przemyśleć ten wydatek?

To koniec. Wychodzę. Straciłeś właśnie klienta.

#2. Twoja oferta długo się ładuje

Zobaczyłem Twój post lub reklamę. Myślę sobie: "To może być dla mnie interesujące! Idealnie dopasowana reklama."

Klikam, przechodzę na stronę oferty i... nic. Strona się nie ładuje. Nadal widzę tylko ikonę ładowania.

Po kilku sekundach czekania zrezygnowałem. Wyszedłem. Właśnie straciłeś potencjalnego klienta.

#3. Brak kluczowych informacji

Załóżmy, że daję Twojej ofercie drugą szansę. Wchodzę ponownie na stronę, która teraz działa bez problemów.

Zaczynam czytać, ale brakuje mi podstawowych informacji: co dokładnie otrzymam? Jest tylko ogólna informacja o tym, że kurs jest w formie wideo, ale brakuje szczegółów. Ile jest lekcji? Jak długie są poszczególne nagrania? Czy mogę pobrać materiały, czy dostępne są wyłącznie online? Jak długo będę miał dostęp do kursu?

Z pewnością mogę wysłać wiadomość z zapytaniem, ale to powinno być Twoim obowiązkiem, aby te informacje były łatwo dostępne na stronie oferty.

Opuszczam stronę. Właśnie straciłeś potencjalnego klienta.

Jak rozbroić te obiekcje?

Stwórz ofertę, która jest łatwa do przeglądania – klienci często przeskakują między fragmentami tekstu, więc upewnij się, że nawet przy szybkim skanowaniu wszystko jest zrozumiałe:
» Używaj śródtytułów,
» Dziel większe bloki tekstu na krótsze, zwięzłe akapity,
» Wyróżniaj kluczowe informacje za pomocą pogrubień,
» Dodaj odpowiednie grafiki,
» Podziel ofertę na logiczne segmenty,
» Stosuj wypunktowania i wyliczenia, aby ułatwić przeglądanie treści.

Optymalizacja mediów – sprawdź rozmiar i wagę używanych zdjęć oraz grafik, aby przyspieszyć ładowanie strony.

Testowanie strony – upewnij się, że narzędzia, z których korzystasz, działają bez zarzutu. Zadbaj o to, by strona działała poprawnie na różnych urządzeniach i w różnych lokalizacjach.

Minimalizacja skryptów – usuń zbędne skrypty, jeśli nie są one niezbędne. Niektóre dodatki, jak np. kod Messengera, mogą spowalniać ładowanie strony.

Podaj kluczowe informacje – upewnij się, że na stronie znajdują się wszystkie istotne dane, takie jak szczegóły dotyczące produktu, długość dostępu, warunki gwarancji, opcje płatności oraz korzyści płynące z zakupu.

Czy to wpłynie na długość oferty?

Tak, to może wydłużyć ofertę. Jednak jeśli oferta będzie odpowiednio napisana i dobrze sformatowana, stanie się łatwa do przeglądania, co pozwoli klientom szybko znaleźć informacje, które ich interesują.