logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Megafon

3 podstawowe zasady dobrego tekstu reklamowego


Źródło:



Najpierw spójrz na tą reklamę i jej tekst reklamowy, który mówi: "Noszone zarówno przez supermodelki w Londynie, jak i ojców w Ohio."

NB

Ta reklama jest świetna, bo zawiera trzy podstawowe zasady dobrego copywritingu:
• Czy możesz to sobie wyobrazić?
• Czy można to zweryfikować?
• Czy nikt inny nie może tego powiedzieć?

Jeśli na te pytania odpowiesz trzy razy "nie" to na bank napisałeś w reklamie sporo bzdur i należy to poprawić. Z kolei jeśli odpowiesz na te pytania 3 razy tak, to już jesteś na dobrej drodze do stworzenia skutecznej reklamy.

Zasada #1: Czy możesz to sobie wyobrazić?

Jeśli nie możesz tego sobie wyobrazić, nie zapamiętasz tego.

Im bardziej konkretna i szczegółowa wizualizacja, tym lepiej.

Na przykład, większość firm pisze swoje tekst reklamowe w taki sposób:
• Noszone przez wszystkich (buty)
• Wróć do formy (odchudzanie, sprawność fizyczna)
• Pojemność 32GB (odtwarzacz MP3)

Co do pierwszego tekstu, to trudno to sobie wyobrazić. Drugi jest niejasny. Trzeci jest zbyt ogólny.

Oto lepsze przykłady dla każdego z tych przypadków:
• Noszone zarówno przez supermodelki w Londynie, jak i ojców w Ohio
• Od kanapy do 5 kilometrów
• 1 000 piosenek w Twojej kieszeni

Zasada #2: Czy można to zweryfikować?

Czy Twoje słowa mogą być potwierdzone jako prawdziwe lub fałszywe?

To pomaga wyeliminować puste treści, takie jak:
• Zrewolucjonizuje branżę
• Jakość, której możesz zaufać
• Technologia nowej generacji
• Usługi na światowym poziomie

Aby to zrobić, wskazuj na konkretne fakty i przykłady. Nie ograniczaj się do opisu.

Zilustrujmy to na przykładzie. Umawiasz swojego najlepszego kolegę na randkę.

Większość ludzi mówi coś w stylu:
• Inteligentny
• Zabawny
• Ma dobre wartości
• Wysoki i atrakcyjny

To są subiektywne opisy, które nic o nim nie mówią.

Ale jeśli powiesz:
• Czyta codziennie
• Doprowadził mnie do płaczu ze śmiechu
• Wolontariusz w pracy z seniorami
• 188 cm wzrostu i wygląda jak Ryan Gosling

Teraz osoba ma konkretny obraz Twojego przyjaciela, wie, jaki jest, i może ocenić, czy byłby zainteresowany spotkaniem.

Tak samo jak Heinz może udowodnić, że ludzie przelewają keczupy konkurencji do butelek Heinz:

Heinz

Zasada #3: Czy nikt inny nie może tego powiedzieć?

Wyznacz granicę i powiedz coś unikalnego, co dotyczy tylko Ciebie.

To sprawi, że ktoś wybierze Twój produkt zamiast produktu konkurencji.

Na przykład Chevrolet podkreśla, że Corvetty są inspiracją dla niezliczonych piosenek:

Chevrolet