logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Black Friday i Cyber Monday

3 wskazówki dotyczące email marketingu na Black Friday i Cyber Monday

Email marketing Promocja
Źródło:



Black Friday i Cyber Monday (BFCM) przed nami, więc oto kilka wskazówek, jak zmaksymalizować swoje przychody dzięki email marketingowi w tym okresie.

Większość marketerów nie zmienia swojej strategii kampanii przed i podczas BFCM. To ogromny błąd, który może sprawić, że wyniki w czasie BFCM będą poniżej oczekiwań.

Oto, co musisz zmienić:

Wskazówka #1

Tydzień przed rozpoczęciem promocji BFCM zmień treść i cel swojego pop-upu (takie wyskakujące okienko na stronie internetowej, gdy użytkownik spędzi na niej odpowiednią ilość czasu lub wykona jakąś akcję).

Zamiast standardowego pop-upu typu "Zapisz się i otrzymaj 10% zniżki", zachęć użytkowników do zapisania się na wcześniejszy dostęp.

Treść w pop-upie może wyglądać tak: "NIE KUPUJ jeszcze. Podaj swój email i uzyskaj wcześniejszy dostęp do największej wyprzedaży roku. Zbliża się ona wielkimi krokami."

Zasugerowanie klientowi, żeby jeszcze nie kupował, wzbudza ciekawość. W ten sposób przyciągniesz uwagę użytkownika, a ten po zapisie na Twoją listę mailową otrzyma serię powitalną Twoich maili.

Wskazówka #2

Kiedy już użytkownik się zapisze na Twoją listę, to automatycznie przejdzie do Twojej serii maili powitalnych.

Zamiast od razu oferować im standardowe 10% zniżki, treść pierwszego maila powitalnego powinna być nieco inna. Musisz wzbudzić zainteresowanie, wspominając, że wkrótce odbędzie się największa wyprzedaż roku, i zasugerować użytkownikowi, aby zrobił coś konkretnego np. "Nie przegap ogłoszenia o wyprzedaży! Bądź pierwszym, który się o niej dowie – przeciągnij ten e-mail do swojej głównej zakładki."

Oczywiście treść można bardziej dopracować, ale to ogólny przekaz, który powinien się tam znaleźć.

A oto dlaczego to działa. Kiedy część Twojej grupy docelowej widzi Twoje maile w głównej zakładce skrzynki pocztowej, to zachodzą dwie rzeczy:
• Otrzymują oni powiadomienie na telefonie za każdym razem, gdy wysyłasz maila (tak jakby dostali wiadomość od współpracownika czy znajomego).
• Poprawia się dostarczalność maili i Twoja reputacja w skrzynkach odbiorczych.

Wskazówka #3

Ostatnia wskazówka dotyczy automatycznych sekwencji maili związanych z porzuceniem koszyka. Muszą być znacznie bardziej agresywne w okresie Black Friday i Cyber Monday.

Powinieneś wcześniej przygotować sekwencje dla:
• porzuconej finalizacji zakupu
• koszyka zakupowego
• przeglądania strony
• opuszczenia strony

Jeśli klienci opuszczają Cię na poziomie przeglądania strony, oznacza to, że porównują ceny u konkurencji. Nie pozwól im na to.

15 minut po opuszczeniu strony powinni otrzymać maila o porzuceniu (użytkownik już pewnie nie pamięta Twojej strony, bo zaczął szukać czegoś innego w Internecie).

2-4 godziny później, jeśli nie dokonali zakupu, powinni otrzymać od Ciebie specjalną ofertę.

Jeśli opuszczają Cię na poziomie finalizacji zakupu/koszyka, oznacza to, że są niezadowoleni z ceny, którą widzą. Mogą próbować znaleźć Twój produkt taniej gdzieś indziej.

Dlatego 5-10 minut po opuszczeniu strony zaoferuj im darmową wysyłkę.

Zrozumienie, dlaczego klienci opuszczają Cię na każdym poziomie, to klucz do ich odzyskania. Nie oferuj uniwersalnej zniżki na każdym etapie – to nie trafi w ich potrzeby.