logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Mała firma vs duża firma

Pokaż, że jesteś małą firmą

Strategia
Źródło:



Nie wiem czy wiesz, ale 81% ludzi twierdzi, że (przynajmniej czasami) zdaje sobie sprawę z wielkości firmy, kiedy od niej kupuje. I okazuje się, że wielkość firmy, od której kupują, ma znaczenie w procesie zakupowym. A to dlatego, że ludzie wierzą, że małe firmy robią lepsze produkty o niskim stopniu zaawansowania technologicznego, a duże firmy robią lepsze produkty o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego.

Jak zatem wykorzystać tą informację w biznesie?

Jeśli Twój produkt jest postrzegany jako high-tech (np. smartfon, złożone systemy informatyczne, wykorzystanie sztucznej inteligencji) to podkreślaj to i mów ludziom, że Twoja firma jest duża.

Jeżeli z kolei Twój produkt jest postrzegany jako low-tech (czyli większość innych produktów; np. meble, agencja nieruchomości, domowe środki ziołowe, usługi copywriterskie), to pochwal się, że Twoja firma jest mała (albo nawet, że to firma jednoosobowa).

Ludzie będą wtedy oceniać Twoje produkty jako produkty o wyższej jakości i chętniej będą je kupować.

Musisz też wiedzieć, że efekt przekładania się wielkości firmy na ocenę jakości przez klientów słabnie lub znika, jeśli ludzie odkryją (np. poprzez recenzję), że pracownicy małej firmy są niezmotywowani, albo że duża firma nie inwestuje w badania i rozwój.

Dlaczego to działa?

• Wierzymy, że pracownicy małych firm są bardziej zmotywowani (ludzie myślą, że ludzie, którzy się czymś pasjonują wolą tą swoją pasję realizować w małych firmach niż dużych korporacjach, a jak pracownicy podchodzą z pasją do swojej pracy, to musi to oznaczać, że produkty, które tworzą są wyższej jakości np. ładniejszy, ręcznie robiony wazon na kwiaty, większa dbałość o klienta)

• Wierzymy również, że większe firmy mają więcej środków finansowych na inwestycje w badania i rozwój (jakość wielu produktów zależy od tego, jak wiele nakładów na badania i rozwój zostało poniesionych przy ich projektowaniu)

• W przypadku większości produktów uważamy, że motywacja pracowników jest ważnym elementem wpływającym na jakość produktu. 

• W przypadku produktów zaawansowanych technologicznie - które zależą od zaawansowanych funkcji - uważamy, że inwestycje finansowe w badania i rozwój decydują o jakości produktu.