logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Autopilot

Tryb autopilota w sprzedaży

Case Study Taktyki sprzedażowe
Źródło:



W codziennym życiu często działamy na tzw. "autopilocie", wykonując rutynowe czynności bez głębszego zastanowienia.

To automatyczne podejmowanie decyzji jest wynikiem ewolucyjnych mechanizmów oszczędzania energii poznawczej i uproszczenia procesów myślowych.

Dlaczego zatem mamy tendencję do podejmowania decyzji automatycznie (i nieświadomie), zamiast starannie je analizować?

Każdego dnia podejmujemy około 35 000 decyzji. To ogrom pracy dla naszego mózgu.

Zamiast starannie analizować każdą decyzję, zwykle korzystamy z mentalnych skrótów, które psycholożki Susan Fiske i Shelley Taylor nazywają "poznawczymi sknerami" (ang. cognitive misers).

Te skróty myślowe lub sygnały napędzają tryb autopilota.

I nie pozostają one tylko w naszej głowie - kierują naszymi działaniami, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Twoi klienci nie analizują świadomie każdej decyzji zakupowej – częściej wybierają produkt lub usługę, z której już korzystają. A to kiepska wiadomość, jeśli to nie Twój produkt.

Dlatego musisz dać im jasny, niepodważalny powód, by wybrali właśnie Ciebie.

Oto kilka przykładów jak to zrobić:

#1. Pomóż kupującym podejmować najlepsze decyzje na autopilocie [SaaS]

Kupujący nie chcą zużywać cennej energii poznawczej na zastanawianie się, który plan e-mail marketingu jest dla nich najlepszy.

Dlatego Kit uprościł proces, ograniczając liczbę opcji i wyraźnie zaznaczając, który plan jest najlepszy dla ich docelowej grupy odbiorców: twórców. (A wszystko to podkreślone wyrazistym niebieskim przyciskiem CTA, wyróżniającym się na tle ponurych szarych):

Kit

To wyzwala mentalny skrót: "Skoro to jest polecane, to musi być najlepsza opcja dla mnie."

Zamiast analizować decyzję w nieskończoność, potencjalni użytkownicy częściej wybierają automatycznie sugerowaną opcję.

#2. Połącz swoją markę z pożądanymi przez kupujących rezultatami [Aplikacje]

Calm wykorzystuje uspokajające kolory, spokojne obrazy i kojące frazy, takie jak "Uspokój umysł. Zmień swoje życie", aby podkreślić pożądane przez użytkowników efekty – spokój, siłę i pewność siebie:

Calm

Tym samym aplikacja buduje w użytkownikach skojarzenie z relaksem i wyciszeniem.

Kiedy więc poczują się zestresowani, automatycznie otworzą tę aplikację.

#3. Wykorzystaj spersonalizowane reklamy retargetingowe [eCommerce]

Wykorzystanie reklam retargetingowych (docierasz do osób, które już np. były na Twojej stronie, widziały Twój produkt albo miały styczność z Twoją marką) to niezwykle sprytna strategia. Kiedy ludzie wielokrotne zobaczą tą samą markę, to ich mózg zaczyna postrzegać ją jako bardziej znajomą, co zwiększa prawdopodobieństwo zakupu. I to działa nawet wtedy, jeśli ludzie co nie pamiętają, że widzieli te reklamy.

Dodatkowo sprawia to, że marka pozostaje w świadomości tych ludzi, kiedy będą oni gotowi na kolejny zakup.