logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Billboard z kawą

Sztuka umieszczania reklam tam, gdzie mają największą siłę


Źródło:



Tworzenie skutecznej reklamy to nie tylko kwestia tego, co się w niej mówi, ale również gdzie się ją umieszcza.

Nawet najlepszy nagłówek może zostać przeoczony, jeśli znajdzie się w niewłaściwym miejscu. A jeśli umieścisz reklamę w idealnym kontekście – jej siła przekazu rośnie wielokrotnie.

W tym wpisie pokażę Ci, jak kreatywnie wykorzystywać miejsce umieszczenia reklam, aby były one maksymalnie skuteczne i wiralowe.

Reklama musi przyciągać uwagę – ale wizualizacja ją wzmacnia

Dobry nagłówek reklamy powinien:
• Przyciągać uwagę.
• Wskazywać na problem.
• Komunikować wartość.
• Podpowiadać, do kogo jest skierowany.
• Być unikalny i nowatorski.
• Robić to wszystko szybko i w jak najmniejszej liczbie słów.

Jednak sama treść to nie wszystko – liczy się kontekst, w którym się pojawia.

Kluczowe pytanie, które musisz sobie zadać: „Gdzie umieścić nagłówek, aby miał największy efekt?”

Zamiast zwykłego billboardu – pomyśl o umiejscowieniu, które samo w sobie wzmacnia przekaz reklamy.

Pomyśl, jakie miejsce byłoby idealne dla Twojej reklamy.

A oto kilka przykładów trafnego umiejscowienia reklam:

#1. Reklama nowojorskich taksówek

NY Taxi

Gdzie mogą być Twoi klienci? Na pewno sporo z nich znajdzie się na przystankach czekających na autobus.

#2. Sieć restauracji przy autostradach w Austrii

Restauracja

Przyznasz, że taka reklama przyciąga uwagę kierowców. Zwłaszcza kiedy są oni głodni.

#3. Portal z ogłoszeniami o pracę

Tunel

Hasło mówiące "Są lepsze sposoby na zrobienie kariery" raczej nie przejdzie niezauważone.

#4. 3M – Reklama „kuloodpornych” szyb

Szyba

Firma 3M umieściła „przezroczystą skrzynkę” przypominającą szybę na przystanku autobusowym, w której rzekomo znajdowało się 3 miliony dolarów.

I chociaż w środku było tylko 500 dolarów (reszta to atrapa), a konstrukcję chroniła ochrona, to ludzie byli przekonani, że to prawdziwe pieniądze. A sama reklama stała się wiralem.

Jak widzisz nie musisz wydawać milionów – wystarczy, że Twoja reklama sprawi, że ludzie o niej mówią.

#5. Reklama organizacji charytatywnej walczącej z bezdomnością

Ławeczka

Na jednej z ławek miejskich umieszczono reklamę w dwóch częściach:
• Pierwsza część była widoczna normalnie.
• Druga była napisana na spodzie siedziska – aby ją przeczytać, trzeba było się położyć (tak jak osoby w kryzysie bezdomności).

Efekt: Ludzie fizycznie doświadczali przekazu reklamy, co sprawiło, że był on znacznie bardziej poruszający.

#6. Trymer do włosów

Wąsy

Wykorzystaj otoczenie, aby stworzyć absurdalną scenę, w której Twój produkt może pomóc.

#7. Wykorzystanie ludzi jako „rekwizytów” reklamy

Metro