Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'
Sztuka umieszczania reklam tam, gdzie mają największą siłę
Źródło:
Tworzenie skutecznej reklamy to nie tylko kwestia tego, co się w niej mówi, ale również gdzie się ją umieszcza.
Nawet najlepszy nagłówek może zostać przeoczony, jeśli znajdzie się w niewłaściwym miejscu. A jeśli umieścisz reklamę w idealnym kontekście – jej siła przekazu rośnie wielokrotnie.
W tym wpisie pokażę Ci, jak kreatywnie wykorzystywać miejsce umieszczenia reklam, aby były one maksymalnie skuteczne i wiralowe.
Reklama musi przyciągać uwagę – ale wizualizacja ją wzmacnia
Dobry nagłówek reklamy powinien:
• Przyciągać uwagę.
• Wskazywać na problem.
• Komunikować wartość.
• Podpowiadać, do kogo jest skierowany.
• Być unikalny i nowatorski.
• Robić to wszystko szybko i w jak najmniejszej liczbie słów.
Jednak sama treść to nie wszystko – liczy się kontekst, w którym się pojawia.
Kluczowe pytanie, które musisz sobie zadać: „Gdzie umieścić nagłówek, aby miał największy efekt?”
Zamiast zwykłego billboardu – pomyśl o umiejscowieniu, które samo w sobie wzmacnia przekaz reklamy.
Pomyśl, jakie miejsce byłoby idealne dla Twojej reklamy.
A oto kilka przykładów trafnego umiejscowienia reklam:
#1. Reklama nowojorskich taksówek

Gdzie mogą być Twoi klienci? Na pewno sporo z nich znajdzie się na przystankach czekających na autobus.
#2. Sieć restauracji przy autostradach w Austrii

Przyznasz, że taka reklama przyciąga uwagę kierowców. Zwłaszcza kiedy są oni głodni.
#3. Portal z ogłoszeniami o pracę

Hasło mówiące "Są lepsze sposoby na zrobienie kariery" raczej nie przejdzie niezauważone.
#4. 3M – Reklama „kuloodpornych” szyb

Firma 3M umieściła „przezroczystą skrzynkę” przypominającą szybę na przystanku autobusowym, w której rzekomo znajdowało się 3 miliony dolarów.
I chociaż w środku było tylko 500 dolarów (reszta to atrapa), a konstrukcję chroniła ochrona, to ludzie byli przekonani, że to prawdziwe pieniądze. A sama reklama stała się wiralem.
Jak widzisz nie musisz wydawać milionów – wystarczy, że Twoja reklama sprawi, że ludzie o niej mówią.
#5. Reklama organizacji charytatywnej walczącej z bezdomnością

Na jednej z ławek miejskich umieszczono reklamę w dwóch częściach:
• Pierwsza część była widoczna normalnie.
• Druga była napisana na spodzie siedziska – aby ją przeczytać, trzeba było się położyć (tak jak osoby w kryzysie bezdomności).
Efekt: Ludzie fizycznie doświadczali przekazu reklamy, co sprawiło, że był on znacznie bardziej poruszający.
#6. Trymer do włosów

Wykorzystaj otoczenie, aby stworzyć absurdalną scenę, w której Twój produkt może pomóc.
#7. Wykorzystanie ludzi jako „rekwizytów” reklamy
