logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Copywriting

Używaj rzeczowników, aby zwiększyć lojalność wobec marki

Copywriting
Źródło:



Czy jesteś piwoszem? A może często pijesz piwo? Niby to samo, ale nie jeśli chodzi o marketing.

Na początku XXI wieku psychologowie Gregory Walton i Mazarin Banaji przeprowadzili serię eksperymentów i odkryli ciekawą rzecz odnośnie ludzkiego postrzegania. Okazuje się, że ludzkie postrzeganie siebie zależy od prostej części mowy.

Przykład:
Rzeczownik: "Jestem użytkownikiem komputera Mac".
Czasownik: "Często używam Maca".

Zgadnij, które z tych wyrażeń ujawnia silniejsze preferencje dla komputerów Mac?

Okazuje się, że rzeczownik! A to dlatego, że bardzo zależy nam na naszej tożsamości i na tym, jak jesteśmy postrzegani. Sygnalizowanie naszej tożsamości - to kim jestem - jest dla nas ważniejsze niż to, co robię.

Jakie wnioski z tego powinny płynąć dla firm. Przynajmniej trzy:
Eksperymentuj z wezwaniem do działania (CTA - call to action) np. na przycisku wstawić tekst "Zostań darczyńcą" zamiast "Przekaż darowiznę teraz".
Używaj rzeczowników w swoich treściach np. "Gotowy, by zostać najlepszym kucharzem w bloku?" zamiast "Gotowy, by zacząć gotować?".
Zbuduj sygnalizację społeczną w swojej marce. Przykład z książki Branding That Means Business: W badaniu z 2007 roku kierowcy Priusa powiedzieli, że głównym powodem, dla którego kupili swój samochód, było to, że "składa on oświadczenie o mnie" i "pokazuje światu, że jego właścicielowi zależy".

Ta tożsamość może również oddziaływać na innych: "Jednym z najsilniejszych czynników prognostycznych tego, czy ktoś kupi hybrydę, jest to, czy ludzie w tej samej okolicy ją posiadają".

Zastanów się do jakiej grupy wyznawców należą Twoi klienci? Dumnych ekologów? Fajnych użytkowników komputerów Mac? Wszechwiedzących koneserów kawy?

Pomyśl o tym w odniesieniu do swojej marki. Ten rodzaj sygnalizacji społecznej może motywować do zakupu bardziej niż cechy i funkcje Twojego produktu.