logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Sprzątanie

Jak robić upsell na wysokie kwoty na przykładzie firmy sprzątającej?

Upsell / Cross-sell Wskazówka
Źródło:



Jeff z serwisu Making Money With Email podzielił się pewną historią ze swojego życia, która może być bardzo inspirująca i którą można wykorzystać w prowadzeniu biznesu.

Mówiąc w największym skrócie: Jeff wraz z żoną wprowadzili się do kupionego domu. W USA wiele firm korzysta z takiej okazji i wysyła do nowych lokatorów ulotki zo ofertą. Nie inaczej było u Jeffa i jego żony, którzy zostali zasypani ofertami firm usługowych. Na jedną z tych ofert zwrócił uwagę Jeff. Była to oferta czyszczenia otworów wentylacyjnych za $59 (jak na standardy USA cena bardzo niska).

Czytając ofertę Jeff był przekonany, że jego dom za chwilę stanie w płomieniach z powodu brudu zalegającego w otworze wentylacyjnym (zwróć uwagę na element strachu w ofercie - to się zawsze dobrze sprzedaje). Dlatego szybko połknął przynętę i zamówił usługi tej firmy. Pojawili się ludzie z firmy sprzątającej wentylacje, zrobili co mieli zrobić w niecałe 30 minut i zniknęli.

To na co Jeff zwrócił uwagę, to że ekipa sprzątająca była bardzo profesjonalna. Przybyli punktualnie i wyjaśnili cały proces czyszczenia.

Tydzień później Jeff dostał wiadomość email o tej samej firmy. Była to oferta czyszczenia wszystkich kanałów wentylacyjnych w domu za $699. Ponieważ Jeff był bardzo zadowolony z pierwszej usługi, to szybko podjął decyzję, aby skorzystać z kolejnej oferty firmy.

I to jest właśnie przykład tego, jak wykorzystać ofertę o niskiej cenie, aby upsellować komuś ofertę o wysokiej cenie.

Oczywiście tą strategię możesz wykorzystać w różnego rodzaju biznesach. Poniżej kilka wskazówek:

Posiadaj produktu/usługi w różnych cenach - tanie i drogie

Jednym ze sposobów na zwiększenie przychodów i zbudowanie bazy lojalnych klientów jest wykorzystanie produktu o niskiej cenie. Jeśli oferujesz tylko drogie produkty lub usługi, tracisz możliwość zarabiania pieniędzy oraz powiększania listy e-mailowej. Ludzie po prostu przejdą obok oferty, jeśli cena jest dla nich zbyt wysoka, a ty nie zbudowałeś relacji, aby zdobyć ich zaufanie.

Używaj taniego produktu wprowadzającego

Może zastanawiasz się jakiego produktu użyć jako tego taniego, mającego zachęcić do nawiązania relacji z klientem. Jeff poleca oferowanie niedrogiego produktu wprowadzającego. Może to być coś w rodzaju mini-kursu lub krótkiego ebooka, aby przyciągnąć nowych klientów. Ten tani produkt powinien zapewniać wartość i dawać przedsmak tego, czego klient może oczekiwać po Twoim droższym produkcie.

Celem stosowania ofert o niskich cenach nie jest oczywiście uczynienie cię bogatym, ale skłonienie ludzi do zapisania się na Twoją listę e-mailową.

Pielęgnuj relacje

Zbieranie nowych adresów e-mail jest tutaj kluczem. Masz teraz listę nabywców, którą możesz dalej pielęgnować i budować z nią zaufanie.

Kontynuuj wysyłanie maili do tej listy ale upewnij się, że oferujesz wartość w swoich mailach. Pokaż subskrybentom, że jesteś mistrzem w swoim fachu. Im więcej wartości dostarczasz w swoich mailach, tym większe zaufanie budujesz i silniejsza staje się Twoja relacja z klientem.

Sprzedawanie drogich produktów i usług

Teraz, kiedy zbudowałeś już relację i Twój czytelnik wie, kim jesteś, to możesz wykorzystać okazję, aby przedstawić mu swoje wysokobudżetowe produkty bądź usługi. Podkreśl dodatkowe korzyści i wartość, jaką zapewni produkt o podwyższonej cenie oraz powiedz o tym jak ten droższy produkt przeniesie klienta na kolejny poziom (np. w jego nauce lub rozwoju).