logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Newsletter

5 sprawdzonych wskazówek, jak poprawić wskaźnik otwarć newslettera

Newsletter
Źródło:



Alex Garcia, który prowadzi bloga 'Marketing Examined', daje 5 konkretnych wskazówek co należy zrobić, aby zwiększyć wskaźnik open rate (czyli ilość otwarć) swojego newslettera.


1.Wybierz emotikonkę, która Cię wyróżnia

Emotikonka (emotikon) to taki graficzny element, który można wysyłać w mailu, wiadomościach SMS, na komunikatorach np. (😀 🤑). Warto ten element wykorzystywać w tytule swoich maili. Po pierwsze przykuwa on uwagę użytkownika. Ale Alex sugeruje, abyśmy zawsze używali tej samej emotikonki w każdym naszym wysłanym newsletterze. Alex na przykład tytuły swoim maili zawsze oznacza emotikonką lupy (🔍). A Morning Brew w tytułach swoich maili dodaje filiżankę kawy (☕).

A teraz wyobraź sobie, że budzisz się rano i ma swojej skrzynce mailowej masz 30 nowych wiadomości. I od razu wiesz, że ten z filiżanką kawy pochodzi od Morning Brew.

Warto też poinformować użytkownika w pierwszym powitalnym mailu, po zapisaniu się na Twój newsletter, o tym, że tytuły Twoich maili będą zawsze zaczynały się od danej emotikonki.


2.Poproś o odpowiedź na pierwszego maila

Najgorszą bolączką wszystkich tych co wysyłają newslettery jest to, że ich wiadomości trafiają do SPAMu. A jak tam trafią to praktycznie nigdy nie są czytane (kto przegląda bowiem folder SPAM).

Jednym z najbardziej efektywnych sposobów, aby zwalczyć ten problem jest prośba o prostą odpowiedź w Twoim mailu powitalnym.

Powód jest taki, że odpowiedź lub konwersacja jest silnym sygnałem dla Twojego serwera email, że ufasz nadawcy. Dzięki temu możesz mieć pewność, że Twój email wyląduje w skrzynce odbiorczej Twojego czytelnika, a nie w SPAMie.


3.Zmień zdjęcie profilowe na swojej poczcie

Chcesz przyciągnąć wzrok użytkownika? Dodaj lub zmień swoje zdjęcie profilowe na Twojej skrzynce email.

Nie zawsze wstawienie loga firmy jako zdjęcia profilowego będzie najlepszym rozwiązaniem (ale na pewno lepszym niż brak jakiegokolwiek zdjęcia). Jeśli wiesz skąd pochodzą Twoi użytkownicy to używaj zdjęcia, z którym Cię kojarzą. Na przykład Alex swoich użytkowników pozyskuje głównie z Twittera. W jego przypadku oznaczanie wiadomości zdjęciem przedstawiającym logo firmy niewiele dawało, bo ludzie nie kojarzyli loga firmy. Za to doskonale na Twitterze kojarzyli jego twarz. Dlatego Alex zmienił swoje zdjęcie profilowe w skrzynce email na te, którego używał na Twitterze. I to podziałało.

Możesz też stworzyć animowanego GIFa z Twoim zdjęciem profilowym. Ruch z animacji naturalnie będzie przyciągał wzrok użytkownika.


4.Testuj tytuły maila

To drastycznie zwiększa ilość otwarć Twojego newslettera. Zanim wyślesz newsletter do wszystkich Twoich użytkowników przeprowadź test A/B/C.

Na kilka godzin przed główną wysyłką wyślij tego samego maila do grupy Twoich najmniej zaangażowanych użytkowników. Stwórz 2-3 tytuły (nagłówki) maila i sprawdź, który tytuł najlepiej się sprawdza (np. ma najwięcej otwarć). A następnie wybierz ten zwycięski tytuł i użyj go do wysyłki newslettera do wszystkich Twoich użytkowników.


5.Segmentuj swoich odbiorców

Czytelnicy Alexa zostali podzieleni na 4 grupy:

Pierwszy segment: Abonenci ze wskaźnikiem otwarć 75%-100%.
Drugi segment: Abonenci ze wskaźnikiem otwarć 50%-74%.
Trzeci segment: Abonenci ze wskaźnikiem otwarć 25%-49%.
Czwarty segment: Abonenci ze wskaźnikiem otwarć 0% -24%.

Dzięki segmentacji odbiorców Alex unika wysyłania masowych wiadomości e-mail, które mogą potencjalnie zaszkodzić jego reputacji nadawcy.

Inne sposoby segmentowania odbiorców opierają się na:
-Danych demograficznych
-Kliknięciach
-Zainteresowaniach
-Klientach (ci co coś kupili od Ciebie, nie tylko są na liście mailingowej)
-Punkcie wejścia

Im bardziej segmentujesz odbiorców, tym bardziej możesz spersonalizować swój przekaz.