logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Okres próbny

Skróć bezpłatne okresy próbne, aby uzyskać więcej konwersji

Strategia
Źródło:



Celem bezpłatnego okresu próbnego jest pokazanie potencjalnemu klientowi wartości Twojego produktu oraz jak najszybsze przekształcenie go w płacącego klienta.

Pytanie zatem - jak długo powinien trwać taki darmowy okres próbny, aby zmaksymalizować liczbę konwersji?

Większość firm oferuje bezpłatne okresy próbne trwające od 7 do 30 dni, ale zdarzają się przypadki firm, które oferują aż 90 dni darmowego okresu próbnego. Skąd taka rozbieżność w długości okresów próbnych? Są dwa wytłumaczenia:

Dłuższy okres próbny oznacza, że użytkownicy mają więcej czasu na zapoznanie się z produktem.
Krótsze okresy próbne tworzą poczucie pilności.

Który z nich zatem prowadzi do zwiększenia liczby klientów? W badaniu okresów próbnych dla produktu SaaS (oprogramowanie jako usługa), najkrótszy okres (7-dniowy) okazał się najlepszy w zwiększaniu liczby subskrypcji, utrzymaniu klienta i generowaniu przychodów. Co więcej - nie było zbyt dużej różnicy pomiędzy 14 i 30-dniowym okresem próbnym.

Według badaczy, wyjaśnieniem tego zjawiska jest pilność. W przypadku krótkiego okresu próbnego, używamy produktu bardziej intensywnie, ponieważ chcemy zmaksymalizować jego wykorzystanie w ograniczonym czasie.

Natomiast w przypadku dłuższego okresu próbnego, mamy tendencję do używania produktu znacznie rzadziej w ciągu dnia. W rezultacie zapominamy o nim w ostatnich dniach okresu próbnego - najważniejszym okresie, ponieważ to właśnie wtedy decydujemy, czy zostaniemy klientami.