logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Scrolling

Jak tworzyć treści zatrzymujące przewijanie?

Copywriting Pisanie
Źródło:



Czy wiesz, że Twoje kciuki pokonują dwa maratony rocznie, przeglądając media społecznościowe? Tyle wynosi średnia. A to oznacza, że ludzi praktycznie tylko skrolują ekrany swoich telefonów, nie zatrzymując się na dłużej. Innymi słowy Twoi nabywcy są rozkojarzeni.

Katelyn Bourgoin, dyrektor generalna Customer Camp, wyjaśnia, dlaczego tworzenie treści, które zapierają dech w piersiach, jest trudne:

"Wielu marketerów zmaga się z tym, aby ludzie przestali skrolować. Jest wiele osób, które rywalizują o tego rodzaju początkową uwagę. Jeśli nie możesz przyciągnąć uwagi ludzi w pięć sekund, już ich nie ma i zajmują się czymś innym."

Dlatego Katelyn Bourgoin przygotowała pięć sugestii, które pomogą Ci się wyróżnić z tłumu:

1. Obawy

Marketerzy mogą wykorzystać instynkty przetrwania naszego mózgu, aby zidentyfikować potencjalne zagrożenia, takie jak zbliżająca się sfora wściekłych psów lub potencjalne straty biznesowe.

Oczywiście, niektórzy nieuczciwi marketerzy nakłaniają kupujących do zakupu za pomocą taktyki siania strachu. Może to być tak proste, jak podkreślenie tego, co może pójść źle w życiu ludzi, jeśli nie podejmą natychmiastowych działań.

Na przykład Snickers stworzył reklamę z trzema biegaczami na linii startu. Jeden z nich jest zwrócony w złą stronę. Hasło brzmi: "Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny". Ta kampania wyzwala nasz lęk przed utratą statusu społecznego i słabym wynikiem.

Snickers

2. Przyszły ja

Ludzie nie kupują rzeczy ze względu na to, kim są. Oni kupują je ze względu na to, kim chcą się stać. Dlatego dobrze robiony marketing powinien "ulepszać" ludzi. Ludzie podnoszą się na duchu, gdy widzą coś, co może pomóc im przenieść się na wyższy poziom.

Rozważmy następujący nagłówek zachęcający do klikania: "Jak marketer wygenerował ponad 10 milionów dolarów przychodu w ciągu trzech miesięcy jako jednoosobowy zespół marketingowy."

Nie wiem jak Ty, ale ja nie mogę się powstrzymać od kliknięcia w ten link i zorientowania się, czy to oszustwo. Jeśli nie, chcę wiedzieć, jak ta osoba to zrobiła!

Marketing firmy Nike często podkreśla tę przemianę w swoich reklamach. W jednej z nich młody człowiek przygotowuje się do treningu na siłowni. Hasło brzmi: "Twoim jedynym ograniczeniem jesteś ty". Widzisz jak przemawiają bezpośrednio do przyszłego mnie?

Nike

3. Opowieści

W naszych pierwotnych mózgach zakorzeniona jest miłość do opowieści. Buduje zaufanie, tworzy emocjonalne połączenie i udowodniono, że synchronizuje nasze fale mózgowe z falami opowiadającego!

To dlatego, gdy widzimy reklamy, które opowiadają historię, ożywiamy się i zwracamy na nie uwagę. Świetni gawędziarze budują szum i inspirują ludzi do działania. To dlatego ludzie wydają setki, jeśli nie tysiące dolarów na wycieczki do parków rozrywki Disney Land.

4. Nietuzinkowość

Kiedy jedna rzecz wygląda nieco inaczej niż inne, natychmiast ją zauważamy i zapamiętujemy. Może to być użycie nieoczekiwanego koloru, aby się wyróżnić lub noszenie koszulki z dekoltem, gdy wszyscy inni noszą garnitury.

Jednym z przykładów jest reklama przygotowana na Superbowl firmy Coinbase. Większość marek w tym czasie wyświetlała wysokobudżetowe reklamy, które były zabawne, oparte na fabule i rozrywce. Coinbase poszedł w przeciwnym kierunku. Jedyną rzeczą na ekranie jest kod QR, zmieniający kolory, gdy powoli odbija się od krawędzi ekranu.

QR

Prawda, że może zaciekawić? Spora cześć osób oglądających tą reklamę (20% z 117 milionów osób oglądających) wzięła do ręki telefon komórkowy, aby zeskanować ten kod QR.

W ciągu jednej minuty Coinbase zdobył ponad 20 milionów wyświetleń swojej strony internetowej!

Lekcja dla Ciebie: Marki, które są na tyle odważne, by przeciwstawić się trendowi i podjąć ryzyko, mogą uzyskiwać ponadprzeciętne wyniki w porównaniu z konkurencją.

5. Twarze

Jako istoty społeczne, instynktownie patrzymy na twarze ludzi. To dlatego marki, które stawiają ludzi w centrum uwagi, są lepiej zapamiętywane i lepiej budują emocjonalną więź ze swoimi odbiorcami.

Kiedy widzimy twarze na zdjęciach i w reklamach, próbujemy rozszyfrować ich emocje. Czy się boją? Czy są szczęśliwi? Na co oni patrzą? Co oni próbują zrobić?

Lekcja dla Ciebie: Jeśli chcesz zwrócić uwagę odbiorcy na jakiś tekst w Twojej reklamie, to możesz na zdjęciu przedstawić osobę patrzącą się na ten tekst. Oczy odbiorcy natychmiast zostaną przyciągnięte do tych do tych słów, ponieważ osoba ze zdjęcia na nie patrzy.