logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Chipsy

Przerwij wzorzec, aby się wyróżnić

Taktyki marketingowe
Źródło:



Które opakowanie chipsów najbardziej się wyróżnia?

Opakowania chipsów

Oczywiście, że Pringles. W przeciwieństwie do pozostałych dwóch marek (i dziesiątek innych marek chipsów, które są dostarczane w pomarszczonych prostokątnych torebkach), Pringles są w tubie.

To jest właśnie przerwanie wzorca - coś, co łamie normę.

Przerwanie wzorca zawsze przyciąga uwagę. To przyciąga wzrok, nawet jeśli są z natury są to rzeczy mniej zauważalne (na pewno zauważysz mechaniczne ramię wśród wielu kolorowych tęcz):

🌈 🌈 🌈 🌈 🌈 🦾 🌈 🌈 🌈 🌈 🌈

A na zatłoczonym rynku czasami to wystarczy, żeby Twoja firma się wyróżniała.

Aby dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, spróbuj zastosować przerywniki wzorcowe. Oto kilka pomysłów:

• Podobnie jak w przypadku Pringles, nadaj swojemu produktowi charakterystyczne opakowanie.

• Jeśli większość firm w Twojej branży ma określoną estetykę, spraw, aby Twoja była odwrotna. Zobacz przykład Liquid Death, które przyjęło hardcorowy branding w minimalistycznym świecie wody butelkowanej.

• Użyj nietypowych obrazów w swoich reklamach - np. tak jak Squatty Potty z kupą jednorożca:

Jednorożec

• Używaj kontrastujących kolorów w swoich reklamach. Zobacz przykład Magic Spoon, gdzie użyte neonowe kolory w reklamach Facebooka wręcz raziły po oczach i "zmuszały" użytkowników do przyjrzenia się im.

• Zaplanuj inny rodzaj wydarzenia. Na przykład SparkToro (firma działająca w branży SaaS) zamiast zorganizować ogólną konferencję marketingową, zorganizowała wydarzenie, podczas którego każdy z mówców opowiadał historię, którą nigdy wcześniej się nie dzielił. Sesje były krótkie - maksymalnie 30 minut - i nic nie było nagrywane. Dzięki temu prelegenci czuli się bardziej komfortowo, a ludzie chętniej słuchali, bo była to jedyna szansa na usłyszenie oryginalnej historii.