logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Produktowe selfie

Nauka o produktowych selfies

Taktyki sprzedażowe Wskazówka
Źródło:



Istnieją 3 główne typy zdjęć, które ludzie mogą zrobić z Twoim produktem (np. z Twoim przenośnym głośnikiem, nowymi trampki czy kubkiem do kawy):

• Trzymanie produktu - widzisz rękę trzymającą produkt, ale nie twarz osoby.
• Selfie - widzisz twarz osoby z produktem.
• Sam produkt - widzisz tylko produkt, bez żadnej części ciała osoby.

Który rodzaj obrazu działa najlepiej?

To zależy od celów Twojej kampanii. Oto, co wykazały badania naukowe.

Zdjęcia trzymanych produktów zwiększają sprzedaż. Selfies z produktami zwiększają zaangażowanie.

Rekomendacja

Wykorzystuj lub zachęcaj do robienia zdjęć klientom trzymającym produkt (bez pokazywania twarzy), jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż.

Używaj lub zachęcaj do robienia zdjęć klientów z Twoim produktem (na których widać zarówno twarz, jak i produkt), jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie i zasięg swojej marki.

Zdjęcia z produktem
Wnioski

• Zdjęcia osób trzymających produkt lepiej zwiększają intencje zakupowe oglądających. Selfies z produktami lepiej zwiększają zaangażowanie na mediach społecznościowych (np. polubienia, komentarze).

• W badaniu przeanalizowano 214 536 tweetów i 43 585 postów na Instagramie. Wnioski z badania są następujące:
-Ludzie twierdzili, że są od 70% do 78% bardziej skłonni do zakupu produktu, gdy zdjęcia pokazywały go trzymanego przez osobę (w porównaniu do zdjęcia selfie - pokazującego twarz osoby i produkt).
-Selfie (zdjęcie twarzy) z produktem otrzymało od 28% do 49% więcej polubień (w porównaniu do zdjęć produktu trzymanego w ręce ale bez pokazywania twarzy)

• W eksperymencie ludziom pokazano jedno z trzech rodzajów zdjęć hamburgera (trzymany, selfie i sam hamburger) i zapytano ich, jak bardzo prawdopodobne jest, że go kupią:
-Trzymanie hamburgera w ręku: 74% osób kupiłoby go
-Selfie z hamburgerem: 69% osób kupiłoby go
-Sam hamburger: 66% osób kupiłoby go

Dlaczego to działa?

• Kiedy widzimy selfie z produktem i twarzą osoby, zmienia to naszą perspektywę. Postrzegamy produkt jako należący do osoby na zdjęciu. To czyjś produkt, a nie nasz. Jednocześnie widok osoby sprawia, że czujemy się bardziej towarzyscy, więc jesteśmy bardziej skłonni do interakcji z obrazem.

• Kiedy widzimy czyjąś rękę trzymającą produkt, zwłaszcza z perspektywy pierwszej osoby, wypełniamy brakujące elementy w naszych umysłach i wyobrażamy sobie, że to my trzymamy produkt.

• Obraz samego produktu znajduje się gdzieś pomiędzy. Produkt może być nasz lub czyjś.